Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Έρχεται ο διαγωνισμός των μελετών για το ντεκ στην παλιά παραλία

Το χρονοδιάγραμμα του έργου - σταθμού για την καρδιά και τη βιτρίνα της πόλης. Το 2027 είναι εφικτό να αποκτήσει τη νέα της μορφή η παλιά παραλία.

Μέσα στον επόμενο ενάμιση μήνα, προτού βγει το 2022, υπολογίζει ο δήμος Θεσσαλονίκης ότι θα μπορέσει να προκηρύξει τον διεθνή δημόσιο ηλεκτρονικό ανοιχτό διαγωνισμό για την εκπόνηση των μελετών για το έργο της επέκτασης της παλιάς παραλίας.

Το deck που πρόκειται να κατασκευαστεί, η πεζογέφυρα πλάτους 7 – 10 μέτρων μέσα στη θάλασσα, έχει ήδη αποφασιστεί ποια μορφή θα έχει, έπειτα κι από την αξιολόγηση των προτάσεων που προέκυψαν από τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό ιδεών, ο οποίος ολοκληρώθηκε το προηγούμενο διάστημα.

Η αρμόδια διεύθυνση του δήμου Θεσσαλονίκης, όπως τονίζει στη Voria.gr ο εντεταλμένος σύμβουλος του δημάρχου, Κωνσταντίνου Ζέρβα, για τα τεχνικά θέματα, Δημήτρης Μήτρου, προετοιμάζει πλέον τα τεύχη δημοπράτησης, ώστε να γίνει μέσα στις επόμενες 45 μέρες η προκήρυξη του διαγωνισμού, που θα βγάλει εντός του 2023 τον ανάδοχο, ο οποίος θα εκπονήσει όλες τις αναγκαίες μελέτες για να είναι ώριμο το έργο να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ και να διασφαλίσει και χρηματοδότηση.

Ο ανάδοχος θα εκπονήσει ουκ ολίγες μελέτες. Αρχιτεκτονική, στατική, ηλεκτρομηχανολογική, ακτομηχανική, τοπογραφική, καθώς και τη μελέτη εφαρμογής και την οριστική μελέτη.

Παράλληλα, όπως επισημαίνει ο κ. Μήτρου, τρέχουν μια σειρά από επαφές της διοίκησης του δήμου με τους εμπλεκόμενους φορείς, όπως για παράδειγμα την Κτηματική Υπηρεσία, που της ανήκει ένα τμήμα της παλιάς παραλίας, τις υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού κ.ά., προκειμένου να προετοιμαστούν όλες οι λεπτομέρειες του εξαιρετικά σημαντικού έργου, το οποίο φιλοδοξεί να βελτιώσει και να αλλάξει την εικόνα της καρδιάς της Θεσσαλονίκης και της βιτρίνας της, που είναι η παλιά παραλία.

Το μελετητικό σχήμα, που θα προκύψει από το διαγωνισμό των επόμενων ημερών, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου θα προετοιμάσουν τον συνολικό φάκελο του έργου και ταυτόχρονα θα ζητούνται οι αδειοδοτήσεις που είναι αναγκαίες από τον δήμο, ώστε το έργο να έχει ωριμότητα για να ενταχθεί σε κάποιο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας (κατά πάσα πιθανότητα στο νέο πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης), δεδομένου ότι το έργο έχει και τη θετική γνώμη του περιφερειάρχη, Απόστολου Τζιτζικώστα, καθώς εντάσσεται στον συνολικό σχεδιασμό του για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου όλης της Θεσσαλονίκης, από το Καλοχώρι ώς το Αγγελοχώρι (40 χλμ.).

Όταν ο φάκελος ολοκληρωθεί θα σταλεί (με τους περιβαλλοντικούς όρους) στο υπουργείο Οικονομικών, ώστε να γίνει και η οριστική παραχώρηση στον δήμο του τμήματος που ανήκει στην Κτηματική Υπηρεσία για την κατασκευή του deck.

Και επιπλέον θα γίνει και ένας εκτεταμένος έλεγχος του υφιστάμενου κρηπιδώματος της παλιάς παραλίας, όπως επισημαίνει ο κ. Μήτρου, ώστε να υπάρχει μια επικαιροποιημένη (έπειτα από πολλά χρόνια) εικόνα της κατάστασής του και να γίνουν οι όποιες αναγκαίες επεμβάσεις για την ασφάλεια του έργου, όπως ενδεχόμενες ενισχύσεις του. Εξάλλου, ήδη έχει αποφασιστεί ότι, με την επέκταση της παλιάς παραλίας, ο ποδηλατόδρομος, που "κατέβηκε" στη Λεωφόρο Νίκης, θα "ανέβει" και πάλι πάνω στον πεζόδρομο.

Πλέον, μια εικόνα του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης του έργου την έχουμε και είναι η εξής:

-Τέλος 2022: Προκήρυξη μελετητικού διαγωνισμού.

-2023: Ανάθεση των μελετών στον ανάδοχο και έναρξη εκπόνησής τους.

-2023 – 2024: Εκπόνηση και ολοκλήρωση των αναγκαίων μελετών και διασφάλιση χρηματοδότησης του έργου.

-2025: Διαγωνισμός για τον ανάδοχο που θα κατασκευάσει το έργο και έναρξη των εργασιών κατασκευής.

-2026 – 2027: Ολοκλήρωση του έργου.

Η κατασκευαστική περίοδος για ένα τέτοιο έργο υπολογίζεται στους 12 - 14 μήνες, ωστόσο αποκλίσεις στο προαναφερόμενο χρονοδιάγραμμα μπορούν πάντα να προκύψουν. Στο εφικτό σενάριο, η νέα μορφή της παλιάς παραλίας της Θεσσαλονίκης θα είναι έτοιμη το 2027, σε τέσσερα με πέντε χρόνια από σήμερα.

ZENITH