Skip to main content

Valuelenz: Η startup από τη Θεσσαλονίκη που απογειώνει την καταναλωτική εμπειρία

Με την πλατφόρμα της συνδυάζει τα καλά του digital και του παραδοσιακού καταστήματος, προσφέροντας μια συναρπαστική phygital εμπειρία στον καταναλωτή

Παντρεύει τα καλύτερα στοιχεία από τον φυσικό και τον ψηφιακό κόσμο, δίνοντας τη δυνατότητα σε εταιρείες και οργανισμούς να παρέχουν στους πελάτες τους μια phygital (physical+digital), υβριδική και συναρπαστική εμπειρία αγορών.

Σε μόλις ένα έτος μάλιστα η Valuelenz, startup από τη Θεσσαλονίκη, κατάφερε να δει το λογισμικό της να εφαρμόζεται σε πολυκαταστήματα και μεγάλα σούπερ μάρκετ στην Κύπρο, αλλά και σε λιανεμπορικές επιχειρήσεις και εταιρείες υπηρεσιών κοινής ωφέλειας της χώρας μας, ενώ βρίσκεται σε επαφές και με άλλους μεγάλους οργανισμούς, οι δράσεις των οποίων αφορούν πολύ κόσμο. Ήδη δε η πλατφόρμα της Valuelenz είναι μεταφρασμένη σε 26 γλώσσες, ώστε να εκδράμει σε ξένες αγορές όπως η Ισπανία, η Γερμανία, η Αγγλία και η Μέση Ανατολή.

Από το να έχει ο καταναλωτής τη δυνατότητα ενώ βρίσκεται σε ένα φυσικό κατάστημα να πραγματοποιεί μέρος της συναλλαγής του ηλεκτρονικά μέσα από το κινητό του, απολαμβάνοντας ταυτόχρονα χαμηλότερες τιμές ή πόντους, αλλά και την πολυτέλεια να μην στέκεται στην ουρά, πληρώνοντας από πριν, μέχρι να μπορεί να κλείνει από το σπίτι του ένα video ραντεβού για να ψωνίσει σαν να είναι στο κατάστημα, η Valuelenz προσφέρει μια σειρά καινοτόμων εργαλείων στον retailer.

Έξυπνα εργαλεία

Μεταξύ αυτών είναι το scan and go, με το οποίο ο πελάτης μπορεί να ψωνίσει από το μαγαζί μέσω του κινητού του χωρίς επαφή με τον πωλητή, να σκανάρει barcodes προϊόντων για περισσότερη πληροφόρηση, να κερδίσει εκπτώσεις και να πληρώσει εύκολα. Ένα ακόμα εργαλείο είναι το anywhere shopping, που δίνει τη δυνατότητα στον πελάτη να δει και να αγοράσει προϊόντα ακόμα κι αν δεν βρίσκεται μέσα στο κατάστημα, από οπουδήποτε υπάρχει ένα QR code. Επίσης, η Valuelenz δίνει τη ευκαιρία στον καταναλωτή μέσω της υπηρεσίας personal video shopping να κλείσει ένα βίντεο ραντεβού με τον πωλητή ενός καταστήματος, έναν προσωπικό βοηθό αγορών, ο οποίος θα τον καθοδηγήσει στα προϊόντα, θα του εξηγήσει τις επιλογές του και θα δημιουργήσει το καλάθι των αγορών το οποίο θα σταλεί στο σπίτι του καταναλωτή, που για κάποιον λόγο –όπως δυσκολία πρόσβασης, προβλήματα κινητικότητας ή ακόμα και κακές καιρικές συνθήκες- δεν μπορεί να επισκεφθεί το κατάστημα.

Μια ιδιαίτερα ξεχωριστή υπηρεσία της πλατφόρμας όμως είναι η Evenly, που δίνει σε κωφούς και βαρήκοους πρόσβαση στο brand μέσω τριμερούς βιντεοκλήσης ανάμεσα στον πελάτη, τον πωλητή και έναν διερμηνέα νοηματικής, ενώ υπάρχουν και real time υπότιτλοι.

Μάλιστα, για όλα αυτά η εμπορική επιχείρηση δεν χρειάζεται να έχει ανθρώπους στο IT για να ασχοληθούν και η ενσωμάτωση των υπηρεσιών γίνεται με πολύ εύκολο τρόπο, όπως εξηγεί στη Voria η μία εκ των δύο ιδρυτών της Valuelenz, Τζένη Ταντίδου. Έτσι, πέραν των μεγάλων λιανεμπορικών αλυσίδων και οργανισμών, οι λύσεις της εταιρείας είναι εύκολα προσβάσιμες και σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Η Valuelenz διαθέτει υποκατάστημα και στην Αθήνα, είναι μέλος του Elevate Greece, της κοινότητας startups της Microsoft, ενώ ήταν μεταξύ των νικητών του Visa Innovation Program.

Από τη Skymakers στη Valuelenz

Η Valuelenz ξεκίνησε σαν… παιδί της Skymakers, μιας τεχνολογικής εταιρείας από τη Θεσσαλονίκη, την οποία δημιούργησε ο Παναγιώτης Κωνσταντινίδης, μηχανολόγος μηχανικός, με μεταπτυχιακό στο automotive engineering και διδακτορικό στην εφαρμοσμένη θερμοδυναμική, αλλά και εμπειρία στο εμπόριο μέσω της οικογενειακής εταιρείας τροφίμων Antonio Foods. Μαζί με την Τζένη Ταντίδου, με σπουδές στην ψυχολογία, ένα MBA και μακρά θητεία στο μάρκετινγκ μεγάλων επιχειρήσεων του χρηματοοικονομικού κλάδου αποφάσισαν να κάνουν ένα νέο βήμα. Στο πλαίσιο των έργων που υλοποιούσε η Skymakers διαπίστωσε τις νέες ανάγκες που γεννιούνταν στις λιανεμπορικές επιχειρήσεις και άρχισε να αναπτύσσει το Valuelenz ως προϊόν, δύο χρόνια προτού δημιουργηθεί η startup. Στόχος ήταν να αποκτήσουν τα παραδοσιακά καταστήματα δυναμικά χαρακτηριστικά που θα τα ξεχώριζαν από τον ανταγωνισμό. Βλέποντας οι δυο τους πόσα χρήματα δαπανούν οι εμπορικές επιχειρήσεις σε οριζόντιες εκπτώσεις στην αγωνία τους να ξεστοκάρουν, δημιούργησαν αρχικά ένα εργαλείο με το οποίο σκανάροντας ο πελάτης ένα QR code ή ένα barcode θα μπορούσε να παίρνει μια προσωπική προσφορά, είτε χαμηλότερη τιμή είτε πόντους που θα εξαργύρωνε στη συνέχεια. Σε αυτή την πρώτη μορφή του εργαλείου προστέθηκε στη συνέχεια και η δυνατότητα να βλέπει ο καταναλωτής και άλλα χαρακτηριστικά των προϊόντων, να πληρώνει μέσω του κινητού και να περιμένει τις αγορές του στο σπίτι. Όλη αυτή η διαδικασία ήταν συναρπαστική για τον καταναλωτή, δημιουργώντας μεγαλύτερη διάδραση. Όσο το προϊόν αναπτυσσόταν, ενέσκηψε η πανδημία, η οποία έκανε ακόμα περισσότερους εμπόρους να αντιληφθούν την ανάγκη για παροχή νέων εργαλείων στους καταναλωτές. Έτσι το valuelenz αναπτύχθηκε περαιτέρω, αξιοποιώντας και τις δυσκολίες του καταναλωτή να σταθεί σε ουρές ή να επισκεφθεί ένα κατάστημα και προέκυψε τον Αύγουστο του 2021 η εταιρεία, η οποία έφτασε να απασχολεί σήμερα 12 άτομα.

«Στόχος μας δεν είναι να αντικαταστήσουμε την παραδοσιακή καταναλωτική εμπειρία, αλλά να τη διανθίσουμε και να την προσωποποιήσουμε» λέει στη Voria η Τζένη Ταντίδου, εξηγώντας πως το όραμα της Valuelenz είναι η πλατφόρμα της να προσαρμόζεται συνεχώς στις τρέχουσες ανάγκες, αφουγκραζόμενη τις νέες συνθήκες, όπως είναι για παράδειγμα σήμερα το μεγάλο ενεργειακό κόστος, που αποτρέπει πολλές φορές τον καταναλωτή από το να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητό του για να πάει για ψώνια.

ZENITH