Skip to main content

Αγανάκτηση για τα μπλόκα των αγροτών

Σφοδρές αντιδράσεις σε επαγγελματίες της Βόρειας Ελλάδας προκαλούν οι αγροτικές κινητοποιήσεις στην Εθνική Οδό, αλλά και οι απειλές για αποκλεισμό των συνόρων, ο οποίος θα επιδεινώσει την εικόνα της χ
του Δημήτρη Τσάκωνα
tsakonas@voria.gr


Σφοδρές αντιδράσεις σε επαγγελματίες της Βόρειας Ελλάδας προκαλούν οι αγροτικές κινητοποιήσεις στην Εθνική Οδό, αλλά και οι απειλές για αποκλεισμό των συνόρων με τρακτέρ. Οι φόβοι που εκφράζονται είναι ότι η κορύφωση των κινητοποιήσεων θα αποτελέσει τη χαριστική βολή για τη χειμαζόμενη λόγω κρίσης βορειοελλαδική οικονομία, ενώ ο αποκλεισμός των συνόρων θα επιδεινώσει την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό. Εγκληματική για την οικονομία και τις ελληνικές εξαγωγές χαρακτηρίζει τη στάση των αγροτών ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, κ. Β. Θωμαΐδης, ενώ αγανακτισμένοι δηλώνουν οι μεταφορείς, που ήδη ταλαιπωρούνται από το κλείσιμο των Τεμπών.

Οι οδηγοί φορτηγών δημόσιας χρήσης, μάλιστα, προειδοποιούν ότι, αν οι  αγρότες δεν δείξουν κάποια διαλλακτικότητα, θα κατεβούν και οι ίδιοι στους δρόμους.«Εμείς, όταν κάνουμε απεργία, δεν κλείνουμε τους δρόμους. Καθόμαστε αριστερά και δεξιά και απεργούμε. Δεν τους κλείνουμε τα χωράφια, ούτε εμποδίζουμε τα αγροτικά τους μηχανήματα. Αυτοί γιατί μας δυσκολεύουν; Εάν δεν δείξουν κατανόηση, θα είμαστε αναγκασμένοι να κατεβούμε στους δρόμους και τότε η Ελλάδα θα σβήσει», αναφέρει στη Voria.gr ο πρόεδρος του Σωματείου ιδιοκτήτων φορτηγών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης του νομού Θεσσαλονίκης, κ. Δημήτρης Παντελίδης.

Όπως λένε, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος από τα μπλόκα των αγροτών είναι μεγάλα, καθώς οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια και η κακή ποιότητα στους δρόμους, στους οποίους αναγκάζονται να μετακινούνται οι οδηγοί, τους επιβαρύνει ακόμη περισσότερο οικονομικά.

«Ήδη με την υπάρχουσα κρίση δεν έχουμε δουλειά, δεν έχουμε κόμιστρα και δουλεύουμε με ζημία. Το 90% των συναδέλφων είναι χρεωμένοι.  Τώρα και με τα μπλόκα των αγροτών έχουμε 40% επιπλέον κόστος στα πετρέλαια που χρειαζόμαστε για να κινηθούμε και 50% επιπλέον κόστος για τις ζημιές των αυτοκινήτων. Όταν πηγαίνεις από έναν κακοφτιαγμένο δρόμο, το αυτοκίνητο παρουσιάζει προβλήματα, οπότε οι οδηγοί επιβαρύνονται περισσότερο», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Παντελίδης.

Προβλήματα, όμως, δημιουργούνται και όσον αφορά στην ασφάλεια των οδηγών, καθώς είναι αναγκασμένοι να οδηγούν για πολλές ώρες σε δρόμους που δεν πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις για τη μετακίνηση φορτηγών.

«Θύμα σε αυτές τις περιπτώσεις είναι κυρίως ο οδηγός. Όταν κάποιος κάνει 12-13 ώρες για να πάει Αθήνα, καταλαβαίνετε ότι υπάρχουν προβλήματα. Έχουμε πει στους οδηγούς μας να προσέχουν, γιατί οι δρόμοι είναι στενοί, ώστε να μην κινδυνεύσουν άνθρωποι, όπως έγινε τις προάλλες στη Λαμία», αναφέρει ο πρόεδρος του συνδικάτου οδηγών φορτηγών Μακεδονίας – Θράκης, κ. Κώστας Κατσαβούνης.

Εγκληματικές οι κινητοποιήσεις

Απαράδεκτη χαρακτηρίζει τη στάση των αγροτών και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, κ. Βασίλης Θωμαΐδης και εκφράζει τις ανησυχίες του για τις επιπτώσεις των κινητοποιήσεων στην αγορά.

«Στηνκατάσταση που έχουμε φτάσει είναι απαράδεκτο και εγκληματικό, θαμπορούσα να πω, η κινητοποίηση ενός κλάδου που θίγει τα συμφέρονταάλλων. Η χρήση των πολιτών, των εργαζομένων και επιχειρηματιών ως ομήρουςγια τον εκβιασμό της κυβέρνησης και την αποκόμιση μικροκλαδικώνσυμφερόντων είναι απαράδεκτο. Είναι νωρίς βέβαια ακόμη, αλλά, αν συνεχίσουν, θα δημιουργηθούν προβλήματα στην αγορά», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Θωμαΐδης.

Όπως αναφέρει οίδιος, αν οι αγρότες συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους και προχωρήσουνστον αποκλεισμό των συνόρων, όπως προειδοποιούν, αυτό θα έχει σοβαρέςεπιπτώσεις στην οικονομία και την εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό.

«Οαποκλεισμός των συνόρων  θα έχει σοβαρό αντίκτυπο, γιατί κόβει τη δίοδοτου εμπορεύματος με το εξωτερικό. Στο εσωτερικό έχεις τις εναλλακτικέςδιαδρομές. Αν μαζί με τα Τέμπη αρχίσουμε να έχουμε και άλλα κλεισίματαεκεί, θα αρχίσει να υπάρχει μια αναστάτωση. Το χειρότερο που μπορεί νασυμβεί σήμερα στην επιχειρηματικότητα είναι να υπάρχει αναστάτωση στηνΕλλάδα. Βέβαια, στις εξαγωγικές επιχειρήσεις το οποιοδήποτε πρόβλημα στοεσωτερικό της χώρας δημιουργεί πρόβλημα στη λειτουργία τους και τη μηεκπλήρωση συμβολαίων χρονικά. Αυτό μας κάνει να φαινόμαστε αναξιόπιστοιστο εξωτερικό. Είχαμε 2 χρόνια ταλαιπωρία με τα λιμάνια, αργότερα με τασύνορα που έκλειναν. Έχουμε και την κακή εικόνα λόγω δημοσιονομικών άραήδη ξεκινάμε αρνητικά», καταλήγει ο κ. Θωμαΐδης.

Σε οριακό σημείο τα ΚΤΕΛ

Επιπτώσεις από τις αγροτικές κινητοποιήσεις έχουν και τα ΚΤΕΛ τα οποία λόγω των μπλόκων προχωρούν σε μείωση των δρομολογίων τους, καθώς λίγοι είναι εκείνοι που επιλέγουν να μετακινηθούν με λεωφορεία εντός της χώρας.

«Οι επιπτώσεις στον τομέα μας είναι κυρίως οικονομικές. Όταν ο πολίτης ακούει ότι έχει μπλόκα από αγρότες, δεν έρχεται καθόλου, γιατί δεν θέλει να ταλαιπωρηθεί. Κάθε φορά σε τέτοιες περιπτώσεις η μείωση του επιβατικού κοινού είναι 60-70%. Ήδη έχουμε κόψει τα δρομολόγια για Αθήνα εδώ και 2-3 μέρες. Η ζημία εκεί είναι 100%. Όσον αφορά στα δρομολόγια για Θεσσαλονίκη η πτώση είναι 50-60%», αναφέρει ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ  Καβάλας, κ. Χαράλαμπος Τουμανίδης. 

ZENITH