Skip to main content

Αγγελούδης: Το δημόσιο να μείνει πλειοψηφικός μέτοχος στον ΟΛΘ

Απολογισμός της πενταετούς θητείας του Στέλιου Αγγελούδη στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που κλείνει με ανάπτυξη, κέρδη και έργα.

της Άννης Καρολίδου

Με θετικά νούμερα  συνέχισης της ανάπτυξης της ΟΛΘ Α.Ε μέσα στο 2015, έντυσε τη συνέντευξή του ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος της εταιρείας, Στέλιος Αγγελούδης, κάνοντας τον απολογισμό της 5ετούς παρουσίας του στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το οποίο ετοιμάζεται να αφήσει με τη λήξη της θητείας της παρούσας διοίκησης, στις 22 Απριλίου, ημέρα πραγματοποίησης της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων.

«Οι θητείες είναι για να τελειώνουν. Με ικανοποιεί ότι διοίκηση και εργαζόμενοι φέραμε πίσω τα φορτία που είχαν χαθεί. Το Λιμάνι είχε μία συνεχή ανοδική πορεία αυτή την 5ετία, σε περίοδο οικονομικής κρίσης και ενώ δεν αυξήσαμε τα τιμολόγια του Οργανισμού, αντιθέτως κάνοντας μειώσεις τιμών για ειδικά φορτία. Το μόνο έργο που δεν προχωρήσαμε ήταν αυτό της εκβάθυνσης της 6ης προβλήτας κι αυτό επειδή δεν θέλησε ο μέτοχος», τόνισε ο κ. Αγγελούδης προσθέτοντας ότι τον ικανοποίησε ιδιαίτερα η ανάπλαση της 1ης προβλήτας και το άνοιγμα του Λιμανιού στη πόλη, περιοχή που θα πρέπει να διατηρήσει τον χαρακτήρα των πολιτιστικών δράσεων σε συνδυασμό με ήπιες χρήσεις ψυχαγωγίας.

Πριν αφήσει τα στοιχεία να μιλήσουν και απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων για το θέμα της ιδιωτικοποίησης ο κ. Αγγελούδης εξέφρασε την εξής άποψη, που είναι και άποψη όλων των μελών της παρούσας διοίκησης: «Αποδεικνύεται πως μία εταιρεία του δημοσίου μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα διατηρώντας το χαρακτήρα της.  Δεν υπάρχει άλλος τρόπος αξιοποίησης του λιμένα παρά μόνο μέσα από παραχωρήσεις». Πρόσθεσε, δε, ότι σε τέτοιου μεγέθους και σημασίας υποδομές το δημόσιο θα πρέπει να διατηρήσει το πλειοψηφικό του ποσοστό (σ.σ στο μετοχικό κεφάλαιο της ΟΛΘ AE).

Τα νούμερα που πιστοποιούν την ανάπτυξη

Η εταιρεία που πρόσφατα δημοσίευσε τις οικονομικές καταστάσεις για το 2014, με σημαντική αύξηση σε τζίρο και κέρδη, θα προτείνει στη γενική συνέλευση και ουσιωδώς αυξημένο μέρισμα, δηλαδή 0,70 ευρώ/μετοχή, όταν πέρυσι η πρόταση ήταν για 0,60 ευρώ/ μετοχή.

Στο μεταξύ, για το 2015, όλα δείχνουν ότι θα είναι μία ακόμη χρονιά ανάπτυξης αφού στο πρώτο δίμηνο η διακίνηση των containers αυξήθηκε κατά 9,87% ( σε TEUs) και στο συμβατικό φορτίο η αύξηση της διακίνησης ήταν 0,84%.

Προχωρούνε τα έργα

Η απερχόμενη διοίκηση ολοκλήρωσε την επικαιροποίηση του business plan, το οποίο σε βάθος 5ετίας προβλέπει την εκτέλεση έργων συνολικού ύψους περίπου 330 εκατ ευρώ, με σημαντικότερα το έργο επέκτασης της 6ης προβλήτας, την κατασκευή κλειστής αποθήκης για ειδικά φορία, την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΛΘ στις προβλήτες 1 και 2.

Στο μεταξύ, μέσα στο επόμενο δίμηνο θα έχει ολοκληρωθεί και το master plan του ΟΛΘ, ενώ επιτέλους το ελληνικό δημόσιο επέτρεψε την εξωτερική ανακαίνιση και ανάδειξη του διατηρητέου κτηρίου του επιβατικού σταθμού . Το έργο, προϋπολογισμού 350.000 ευρώ, θα καλυφθεί με δαπάνη του ΟΛΘ και θα προχωρήσει , με δημοπράτηση, μόλις δοθεί η έγκριση από την Εφορία Νεωτέρων Μνημείων  αλλά και αφού εκδοθούν οι υπουργικές αποφάσεις που ενεργοποιούν τον ν.4281/2014.

Κάνοντας αυτό τον σύντομο απολογισμό ο κ. Αγγελούδης αναφέρθηκε στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας με πρωτοβουλία του ΟΛΘ, κατά 25% στο διάστημα της 5ετίας έτσι που τα 10 κρουαζιερόπλοια που έπιαναν στο λιμάνι, έγιναν 35 και φέτος πιθανώς να φτάσουν τα 40.  Επίσης, με την ολοκλήρωση της μελέτης αδειοδότησης, θα προχωρήσει και η κατασκευή υδατοδρομίου στο λιμάνι, οπότε πλέον με πτήσεις υδροπλάνων θα συνδέεται η Θεσσαλονίκη με τις Σποράδες και τα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου.

Τέλος, ο κ. Αγγελούδης αναφέρθηκε και στα πλέον πρόσφατα αποκτήματα του ΟΛΘ, τους δύο νέους ηλεκτροκίνητους γερανούς με τους οποίους αποκτά λειτουργική αυτοδυναμία η 4η προβλήτα, για τη διακίνηση χαλυβουργικών  και χύδην φορτίων.

ZENITH