Skip to main content

Ακόμη ένα «μαύρο» Δεκέμβρη πέρασε η αγορά της Θεσσαλονίκης

Η αναθέρμανση της αγοραστικής κίνησης στο εμπορικό κέντρο της πόλης κατά την τελευταία εβδομάδα του χρόνου δεν στάθηκε αρκετή να καλύψει το χαμένο έδαφος του προηγούμενου διαστήματος.
του Δημήτρη Τσάκωνα
tsakonas@voria.gr


Ακόμη ένα «μαύρο» Δεκέμβρη πέρασε το 2009 η αγορά της Θεσσαλονίκης, καθώς η δύσκολη οικονομική συγκυρία έκανε πολλούς καταναλωτές να ξανασκεφτούν τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους. Ένα χρόνο μετά τα επεισόδια του Δεκεμβρίου του 2008 που μετέτρεψαν το κέντρο της πόλης σε «πεδίο μάχης» οι τζίροι των εμπορικών καταστημάτων παραμένουν σε πτωτική πορεία.

Μπορεί οι καταναλωτές να κατέκλυσαν το εμπορικό κέντρο της πόλης και ηκίνηση στις περιφερειακές αγορές και τα εμπορικά κέντρα να ήταν αυξημένη,ωστόσο λίγοι ήταν αυτοί που προχώρησαν σε αγορές και έφθασαν μέχρι το ταμείο. Η πτώση του τζίρου στους κυρίως εμπορικούς δρόμους, όπως είναι η Τσιμισκή και η Μητροπόλεως, εκτιμάται σε 10-15%, ενώ μεγαλύτερη υπολογίζεται ότι είναι η βουτιά στην οδό Εγνατία, όπου βρίσκονται σε εξέλιξη και οι εργασίες του Μετρό, καθώς και στις περιφερειακές αγορές.

«Αν και η κίνηση κατά τη διάρκεια των εορτών ήταν αυξημένη, μέχρι στιγμής διαπιστώνουμε μια πτώση που από τα μέχρι τώρα στοιχεία αγγίζει το 10%. Βέβαια είναι, νωρίς, ακόμη για να έχουμε μια ακριβή εικόνα, καθώς έχουμε και τα Θεοφάνεια, αλλά η γενική εντύπωση είναι ότι, αν και κινήθηκε η αγορά έστω και καθυστερημένα, δυστυχώς δεν θα μπορέσει να καλύψει τον χαμένο χρόνο», δηλώνει στη Voria.gr ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, κ. Κωστής Χαντζαρίδης.

«Ο υπ΄ αριθμόν ένας παράγοντας είναι η ανασφάλεια και η αβεβαιότητα που αισθάνεται για το μέλλον ο κόσμος. Είτε λέγεται φορολογικό είτε λέγεται οικονομικά μέτρα, όλος ο κόσμος παρόλο που δεν έχει αλλάξει το εισόδημά του, επειδή το κόστος διαβίωσης έχει ακριβύνει, δεν ξοδεύει. Ακόμη και αυτοί που έχουν ένα υπόλοιπο στο ταμείο τους, είδαμε ότι δύσκολα ξόδευαν χρήματα για αγορές», σημειώνει ο κ. Χαντζαρίδης.

Οι καταναλωτές παραμένουν διστακτικοί, παρά το γεγονός ότι ουσιαστικά από τις αρχές του Δεκεμβρίου η Θεσσαλονίκη διανύει περίοδο «εκπτώσεων» με τα περισσότερα καταστήματα να προχωρούν σε προσφορές, που φθάνουν σε ορισμένες περιπτώσεις και το 50%. Πλέον, οι έμποροι της Θεσσαλονίκης εναποθέτουν τις ελπίδες τους για την ανάκαμψη της αγοραστικής κίνησης στις χειμερινές εκπτώσεις, που ξεκινούν από τις 15 Ιανουαρίου 2010.

ZENITH