Skip to main content

Ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σποράδων θέλει η ΝΕΛ

Μια ακόμη θαλάσσια διέξοδο στην… άγονη γραμμή της Θεσσαλονίκης, που μπορεί, ταυτόχρονα, να εξελιχθεί σε «σωσίβιο» και για τον τουρισμό των νήσων των Βορείων Σποράδων ενδέχεται να επιφυλάσσει η σημεριν
Μια ακόμη θαλάσσια διέξοδο στην… άγονη γραμμή της Θεσσαλονίκης, που μπορεί, ταυτόχρονα, να εξελιχθεί σε «σωσίβιο» και για τον τουρισμό των νήσων των Βορείων Σποράδων ενδέχεται να επιφυλάσσει η σημερινή συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ).

Σύμφωνα με πληροφορίες η ναυτιλιακή εταιρεία ΝΕΛ, έχει καταθέσει αίτημα για δρομολόγηση του Ε/Γ- Ο/Γ πλοίου, «Αλκυόνη», με αφετηρία τη Θεσσαλονίκη και προορισμό το Βόλο και τις Βόρειες Σποράδες, το οποίο έχει προγραμματιστεί να εξεταστεί σήμερα από το ΣΑΣ. Εφόσον επιβεβαιωθεί η πληροφορία και δοθεί το «πράσινο φως» του συμβουλίου, το δρομολόγιο θα γίνεται δύο φορές την εβδομάδα, δίδοντας, έτσι, τη δυνατότητα στους Θεσσαλονικείς και τους βορειοελλαδίτες γενικότερα, να μπορούν να επισκέπτονται έναν από τους εγγύτερους νησιωτικούς τουριστικούς προορισμούς της περιοχής, στον οποίο έως τώρα δεν έχουν άμεση πρόσβαση, παρά μόνο από Βόλο.

Σημειώνεται πως τη φετινή χρονιά οι Θεσσαλονικείς δεν θέλουν καν να τη θυμούνται, όσον αφορά στις δυνατότητες ακτοπλοϊκής σύνδεσης της πόλης, καθώς υπάρχουν μόλις τέσσερα (4) πλοία τα οποία ταξιδεύουν στο μισό Αιγαίο, δεδομένου ότι δεν υπάρχει πρόνοια για τις Κυκλάδες ή την Κρήτη. Στη, δε, Σκιάθο και στη Σκόπελο, παρά την εγγύτητά τους, μια δεύτερη –μετά το Βόλο- διαθέσιμη λύση είναι το κρουαζιερόπλοιο «Άννα Μαρού», το οποίο «μπαρκάρει» το πρωί κάθε ημέρας από το λιμάνι των Νέων Μουδανιών Χαλκιδικής, όπου και επιστρέφει το βράδυ.

Σημαντικά οφέλη όμως, εκτός από τους βορειοελλαδίτες, προσδοκούν, σε περίπτωση αποδοχής του αιτήματος της ΝΕΛ, και τα νησιά των Βορείων Σποράδων, μια και θα ικανοποιηθεί και το δικό τους αίτημα για ακτοπλοϊκή σύνδεση με μια πόλη όπως η Θεσσαλονίκη, που συνιστά, παραδοσιακά, «πυλώνα» στήριξης του τουριστικού τους προϊόντος.

Ανεφοδιασμός

Οι κάτοικοι των συγκεκριμένων νήσων, ωστόσο, αναμένουν ένα ακόμη νέο από τη σημερινή συνεδρίαση του ΣΑΣ, που θα μεγιστοποιήσει την ικανοποίησή τους, εάν όλα πάνε καλά. Αυτό έχει να κάνει με το αίτημα της σκοπελίτικης ναυτικής εταιρείας «Άγιος Ρηγίνος», η οποία επιθυμεί να δρομολογήσει το οχηματαγωγό της (ro – ro) «Σποράδες», με σκοπό να λύσει το πρόβλημα ανεφοδιασμού των νησιών. Το πλοίο, αγοράστηκε έναντι ενός εκατομμυρίου από την Ιταλία, προκειμένου να δρομολογηθεί στη γραμμή Βόλου- Βορείων Σποράδων. Είναι δυναμικότητας 15 έως 20 φορτηγών οχημάτων και στον υπόγειο χώρο του έως 15 ΙΧ αυτοκινήτων. Σύμφωνα με το «συντηρητικό» πλάνο των δρομολογίων που έχει καταρτιστεί, το «Σποράδες» θα ξεκινά καθημερινά στις οκτώ το πρωί από το λιμάνι του Βόλου και θα ακολουθεί κυκλικό δρομολόγιο στη Σκιάθο, τη Σκόπελο και την Αλόννησο. Αναλόγως με την κίνηση, υπάρχει η δυνατότητα πύκνωσης των δρομολογίων. Πριν το παρθενικό ταξίδι του «Σποράδες», πάντως, απαραίτητη προϋπόθεση είναι εκτός της θετικής γνωμοδότησης του ΣΑΣ και η κατασκευή μικρής έκτασης λιμενικών έργων στα λιμάνια των Βορείων Σποράδων, προκειμένου να μπορεί να προσεγγίσει το πλοίο για την φόρτωση- εκφόρτωση.

ZENITH