Skip to main content

Αλλαγές στη λειτουργία των ΚΤΕΟ

Τη σύσταση φορέων και ελεγκτικών μηχανισμών για τα ΚΤΕΟ περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών για την οδική ασφάλεια.
Τη σύσταση φορέων και ελεγκτικών μηχανισμών για τα ΚΤΕΟ περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την οδική ασφάλεια που προωθείται για ψήφιση στη Βουλή.

Βασικοί στόχοι του νομοσχεδίου είναι η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, η απλοποίηση των θεμάτων οργανωτικής και διοικητικής υποστήριξης και των δομών οδικής ασφάλειας, η διασφάλιση της ποιότητας και της διαφάνειας του τεχνικού ελέγχου, αλλά και η βελτίωση των όρων λειτουργίας συνεργείων και πρατηρίων υγρών και αερίων καυσίμων.

Παρουσιάζοντας το νομοσχέδιο, ο υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας, έκανε ιδιαίτερη μνεία στη λειτουργία των ΚΤΕΟ, αφού θα θεσπιστεί για πρώτη φορά ελεγκτικός μηχανισμός που θα ελέγχει τη σωστή λειτουργία τους, καθώς, όπως υπογράμμισε ο κ. Ρέππας, υπάρχουν σήμερα ΚΤΕΟ όπου στο 90% των οχημάτων που ελέγχουν δεν διαπιστώνουν ατέλειες, γεγονός που, όπως είπε, είναι αρκετά ύποπτο. Κίνητρα, όμως, θα δοθούν και στους ιδιοκτήτες, προκειμένου να περνούν από ΚΤΕΟ τα οχήματά τους. Σύμφωνα με τον υπουργό, το 35% με 40% των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους δεν έχει περάσει καθόλου από έλεγχο ΚΤΕΟ, παρά το ότι οι παραβάτες τιμωρούνται με πρόστιμο ύψους 400 ευρώ. Με το νέο νομοσχέδιο οι οδηγοί που παίρνουν κλήση επειδή δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ θα πληρώνουν το 1/8 του προβλεπόμενου προστίμου (50 ευρώ) εάν μέσα σε 10 μέρες προσκομίσουν το δελτίο τεχνικού ελέγχου. Επίσης το νομοσχέδιο προβλέπει τη σύνδεση της ασφάλισης με τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων, αφού δεν θα μπορούν πλέον να ασφαλίζονται τα αυτοκίνητα που δεν έχουν περάσει από έλεγχο του ΚΤΕΟ.

Ο προϊστάμενος περιοδικού τεχνικού ελέγχου στο ΚΤΕΟ Ελληνικού, Ιωάννης Τζίμας, μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για τους ελέγχους που γίνονται σε ένα ΚΤΕΟ (φρένα, λάστιχα, κινητήρας, εκπομπές καυσαερίων, φώτα κλπ), καθώς και για τη συνολική λειτουργία του Κέντρου Ελέγχου.

Η λειτουργία ενός δημόσιου ΚΤΕΟ μπορεί να είναι εύρυθμη και απροβλημάτιστη, αρκεί ο έλεγχος να γίνεται σωστά.

Όπως είπε ο κ. Τζίμας, προβλήματα δημιουργούνται μόνο από τα παλιά μηχανήματα και αυτά μάλιστα αναμένεται να αντικατασταθούν, αφού ήδη έχει γίνει προμήθεια νέων και αναμένεται η τοποθέτησή τους μέχρι τον Σεπτέμβριο.

Σε ερώτηση για τη μείωση του προστίμου στα 50 ευρώ, αν προσκομιστεί δελτίο τεχνικού έλεγχου εντός 10 ημερών, ο κ. Τζίμας είπε πως βλέπει θετικά το μέτρο, μια και το ποσό των 400 ευρώ ήταν αποτρεπτικό μεν, αλλά υπερβολικό.

Εξάλλου, η διευθύντρια του ΚΤΕΟ Ελληνικού, Δήμητρα Παπαθανασίου, ανέφερε πως το ποσοστό των οχημάτων που δεν περνούν ΚΤΕΟ ανέρχεται στο 35-40% του συνόλου (υπολογίζονται κάπου στα 7,5 εκατομμύρια συνολικά τα οχήματα στην Ελλάδα). Η ίδια είπε επίσης πως, τελευταία, εντοπίζονται από τα αρμόδια ελεγκτικά κλιμάκια στους δρόμους φορτηγά με πλαστά δελτία τεχνικού ελέγχου.

Σύμφωνα με το λογιστήριο του ΚΤΕΟ Ελληνικού, η μείωση στα έσοδα τα τελευταία χρόνια ανέρχεται στο 50%, λαμβανομένης φυσικά υπόψη και της λειτουργίας των ιδιωτικών ΚΤΕΟ.

Στην ερώτηση πώς βλέπουν το μέτρο για τη σύνδεση του ΚΤΕΟ με την ασφάλιση των οχημάτων, η κα. Παπαθανασίου και ο κ. Τζίμας απάντησαν πως συμφωνούν και το βλέπουν θετικά. Επίσης, συμφώνησαν πως τα μέτρα που προβλέπονται στο σχετικό νομοσχέδιο θα βοηθήσουν και σε οικονομικό επίπεδο, αφού, σύμφωνα με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, τα απολεσθέντα έσοδα του Δημοσίου από το σύνολο των οχημάτων που δεν έχουν ελεγχθεί την τελευταία τριετία φτάνουν το 1,2 δισ. ευρώ. Το ποσό αυτό προκύπτει, αν συνυπολογιστεί το πρόστιμο των 400 ευρώ από την Τροχαία, αλλά και το παράβολο του ελέγχου ύψους 50 ευρώ μαζί με τα 10 ευρώ ανά όχημα για την έκδοση Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων.

ZENITH