Skip to main content

Άμεση θέσπιση του Αναπτυξιακού Νόμου ζητάει ο ΣΒΒΕ

Την άμεση θέσπιση του Αναπτυξιακού Νόμου και την επίλυση των προβλημάτων που προκύπτουν από τις καθυστερήσεις στη λήψη αποφάσεων ζητάει με επιστολή του στην ΥΠΟΙΑΝ ο ΣΒΒΕ
Την άμεση θέσπιση του Αναπτυξιακού Νόμου και την επίλυση των προβλημάτων που προκύπτουν από τις καθυστερήσεις στη λήψη αποφάσεων ζητάει με επιστολή του στην Υπουργό Οικονομίας, Λούκα Κατσέλη, ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ).

Στην επιστολή του ο ΣΒΒΕ τονίζει ότι για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, «οι ελπίδες όλων έχουν εναποτεθεί στην εξαγγελία μέτρων αναπτυξιακής πολιτικής από την κυβέρνηση. Δυστυχώς, όμως, και παρά την τραγική συγκυρία, μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει επαρκής και τεκμηριωμένη απάντηση στο ερώτημα του πώς η χώρα θα βγει από τον φαύλο κύκλο των ελλειμμάτων και θα ανακάμψει, ούτως ώστε να αναστραφεί η εμβάθυνση της ύφεσης».

Παράλληλα ο Σύνδεσμος εκφράζει τη δυσαρέσκειά για το ότι δεν λαμβάνονται αποφάσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα από την κυβέρνηση σε αντιστάθμισμα με τη λήψη σκληρών δημοσιονομικών μέτρων. «Είναι φανερό, ιδίως μετά τη λήψη των πρόσφατων μέτρων που αφορούν στις περικοπές στο δημόσιο τομέα, ότι η ανάπτυξη θα έρθει μόνον από την κινητοποίηση του ιδιωτικού τομέα, ο οποίος, εφόσον υποστηριχθεί με τα κατάλληλα μέτρα πολιτικής, μπορεί να οδηγήσει στην αύξηση του εθνικού πλούτου, που είναι το κεντρικό ζητούμενο στην προσπάθεια εξόδου της χώρας από την κρίση».

Με βάση την τρέχουσα οικονομική συγκυρία ο νέος αναπτυξιακός νόμος θα πρέπει να διέπεται, σύμφωνα με τον ΣΒΒΕ, από τέσσερις αρχές: α) διαφάνεια, β) απλούστευση διαδικασιών, γ) σαφήνεια διατάξεων και δ) αποτελεσματική εφαρμογή.

Παράλληλα, θα πρέπει απαραίτητα να λάβει υπόψη του τα προβλήματα εφαρμογής των παλαιοτέρων νόμων και κυρίως να επιλύει το μεγαλύτερο από αυτά που ήταν το ζήτημα των πάσης φύσεως καθυστερήσεων, οι οποίες είναι τριών ειδών:

- Στη διαδικασία αξιολόγησης του φακέλου του επενδυτικού σχεδίου, αλλά και στις εκδόσεις των αποφάσεων υπαγωγής.

- Στις διαδικασίες ελέγχου ολοκλήρωσης μέρους ή του συνόλου των πραγματοποιούμενων επενδύσεων.
 
- Στις πληρωμές και στις εκταμιεύσεις των οφειλόμενων ποσών προς τις επιχειρήσεις
και όλες αναδεικνύουν την αναξιοπιστία του κράτους, τόσο σε διοικητικό όσο και σε πολιτικό επίπεδο.

«Στην παρούσα χρονική συγκυρία οι 3.438 προτάσεις επενδυτικών σχεδίων που αναμένουν την αξιολόγησή τους και τα 700 εκ. € που οφείλονται στις επιχειρήσεις από επενδύσεις που ολοκληρώθηκαν μέσω του αναπτυξιακού νόμου, είναι η μεγαλύτερη απόδειξη καθυστέρησης των διαδικασιών εφαρμογής του νόμου», υπογραμμίζεται στην επιστολή.

Ακόμη, ο Σύνδεσμος συμπληρώνει ότι «με τον 3299/04 ουσιαστικά ο επιχειρηματικός κόσμος της Βόρειας Ελλάδας βίωσε την ισοπέδωση των κριτηρίων, αφού οι επιχειρήσεις του Βορειοελλαδικού Τόξου με έδρα τις παραμεθόριες περιοχές ετύγχαναν της ίδιας αντιμετώπισης με αυτές που απείχαν λίγα μόλις χιλιόμετρα από το κέντρο της πρωτεύουσας της χώρας. Κατά συνέπεια, και με αφορμή αυτή τη διαπίστωση, προτείνουμε να υιοθετηθεί η λογική των στοχευμένων επενδύσεων, τόσο με κριτήρια τομέα ή κλάδου όσο και με κριτήρια χωρικά».

Τέλος, προτείνεται η συνένωση των δυο Υπουργείων που μέχρι πρότινος χειρίζονταν τα θέματα, δηλαδή του πρώην Οικονομίας και Οικονομικών και του πρώην Ανάπτυξης. «Μόνον η απόφαση αυτή μπορεί να επιλύσει ένα από τα κυριότερα γραφειοκρατικά εμπόδια για την αποτελεσματική λειτουργία του νόμου».

ZENITH