Skip to main content

Αναγκαία η δημιουργία υποδομών logistics στη Β.Ελλάδα

Η δημιουργία υποδομών logistics πρέπει να αποτελέσει κύρια προτεραιότητα για την Ελλάδα, όπως τόνισε στη Voria.gr ο γενικός διευθυντής του Ελληνικού Ινστιτούτου Μεταφορών, Γιώργος Γιαννόπουλος, με αφο
Με τα εγκαίνια του δικού του υπερσύγχρονου κτιριακού χώρου, γραφείων και εργαστηρίων προϋπολογισμού 1,5 εκατ.ευρώ το Ελληνικό Ινστιτούτο Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ γιορτάζει σήμερα τα δέκα χρόνια ύπαρξης και λειτουργίας του και εισέρχεται δυναμικά στη δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα.

Τα εγκαίνια πραγματοποιήθηκαν από τον υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη, κ. Σπύρο Βούγια, ο οποίος αναφέρθηκε στο ρόλο κλειδί που διαδραματίζει το ΙΜΕΤ   στην επιστημονική και ερευνητική δραστηριότητα στον τομέα των μεταφορών τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Το ΙΜΕΤ είπε ότι μπορεί να βοηθήσει στον τομέα της οδικής ασφάλειας και των μεταφορών, καθώς και στον στόχο που έθεσε το υπουργείο για 150 λιγότερους νεκρούς το χρόνο από τροχαία.

Ο γενικός διευθυντής του ΙΜΕΤ κ. κ. Γιώργος Γιαννόπουλος, με αφορμή την επέτειο και τα εγκαίνια του Ινστιτούτου δήλωσε στη Voria.gr ότι η κύρια προτεραιότητα για τη χώρα μας πρέπει να είναι η δημιουργία υποδομών logistics, καθώς η λειτουργία τους θα συμβάλλει στη μετατροπή της χώρας και της Βόρειας Ελλάδας σε κόμβο μεταφορών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Επεσήμανε ότι «ως χώρα καθυστερήσαμε σημαντικά στον τομέα αυτό, αλλά πρέπει να επισπευσθεί η προσπάθεια όλων των αρμοδίων προς αυτή την κατεύθυνση». Για τον τομέα των αστικών μεταφορών θεωρεί ότι μείζον θέμα είναι η έλλειψη στάθμευσης και θα πρέπει η πολιτεία και οι αρμόδιοι τοπικοί φορείς να εξασφαλίσουν χώρους, ώστε να μετά να καταβληθούν οι ανάλογες ενέργειες για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος που αντιμετωπίζει κάθε αστικό κέντρο.

Στο χαιρετισμό του κατά την εκδήλωση αναφέρθηκε στο δεκαετές έργο του ΙΜΕΤ που σταχυολογείται σε 300 συνολικά ερευνητικά έργα και δράσεις, όπως: στον τομέα οδικής ασφάλειας, βιώσιμης κινητικότητας ατόμων με ειδικές ανάγκες, προστασίας περιβάλλοντος , μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας και χρήσης καθαρών καυσίμων στις μεταφορές, πληροφόρησης σε πραγματικό χρόνο των μετακινούμενων.

Στο πλαίσιο αυτό σημείωσε έγιναν πολλές μελέτες για τις άγονες γραμμές στο Αιγαίο, που ο αρμόδιος γραμματέας του υπουργείου διαμήνυσε στον κ. Γιαννόπουλο ότι ενδιαφέρεται το υπουργείο να θέσει σε εφαρμογή τη μελέτη. Ανάλογη μελέτη έγινε για τον δυτικό σιδηροδρομικό άξονα.

Ζητούμενο η αύξηση του προϋπολογισμού του ΕΚΕΤΑ

Ο πρόεδρος του ΕΚΕΤΑ καθηγητής, κ. Κ. Κυπαρισσίδης στο χαιρετισμό του ζήτησε να αυξηθεί και στην καλύτερη περίπτωση να εξομοιωθεί ο προϋπολογισμός του ΕΚΕΤΑ από την πολιτεία με αυτών των άλλων ερευνητικών Ινστιτούτων που ανέρχονται σε 23 εκατ. ευρώ, ενώ του ΙΜΕΤ είναι μόλις 2,5 εκατ. ευρώ.

Ο τζίρος του ΕΚΕΤΑ γνωστοποίησε ότι φθάνει στα 23 εκατ. ευρώ. Τόνισε ότι  αύξηση του προϋπολογισμού  της έρευνας είναι μια σημαντική παράμετρος σε περιόδους κρίσης γιατί στηρίζοντας την έρευνα, δημιουργείς τις προϋποθέσεις για νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες και για ανάπτυξη.

Βέβαια ο υφυπουργός κ. Βούγιας για το θέμα αυτό είπε ότι το ΕΚΕΤΑ ξέρει τον τρόπο να αναζητεί πόρους από διάφορα ταμεία της ΕΕ και συνεργασίες. Η Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, κυρία Μαρία Λιονή τόνισε στο χαιρετισμό της ότι το ΙΜΕΤ  μπορεί να θέσει τις βάσεις για να αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό με ποιοτικές παραμέτρους. Χαρακτήρισε κρίσιμο το ρόλο του στην νέα πράσινο βίβλο για τις μεταφορές που επίκειται να υπογραφεί στην ΕΕ για την περίοδο 2010-2020.

Τη συνδρομή του ΙΜΕΤ για τον ΚΟΚ ζήτησε ο Ψωμιάδης

Ο νομάρχης Θεσσαλονίκης, κ. Παναγιώτης Ψωμιάδης στο χαιρετισμό του, αφού εξήρε το έργο του ΙΜΕΤ, επεσήμανε την ανάγκη να το κοινοποιήσουν στην κοινωνία η οποία δεν το γνωρίζει. Ζήτησε από το ΙΜΕΤ να αποβάλει την εσωστρέφεια του και να τη μετατρέψει σε εξωστρέφεια.

Ο νομάρχης ζήτησε επίσης τη συνδρομή του ΙΜΕΤ, ώστε να αλλάξει ο ΚΟΚ γιατί, όπως είπε δεν γίνεται να οδηγείς στην Αττική οδό με 50 χλμ την ώρα.  Πρότεινε να επεκταθεί η Λεωφόρος Νίκης στη θάλασσα, «γιατί είναι τζάμπα οικόπεδο», όπως είπε χαρακτηριστικά και συνηθίζεται να αξιοποιείται σε όλες τις αναπτυγμένες πόλεις. Για το μετρό της πόλης, είπε ότι αν κατασκευάζονταν σε άλλη χώρα θα τελείωνε σε δυο χρόνια, ενώ στην πόλη θα ολοκληρωθεί το 2016.

Για τη νέα πολιτική Μεταφορών της ΕΕ για τη δεκαετία 2010-2020 και την προοπτική των ελληνικών μεταφορών μίλησε ο τμηματάρχης θαλάσσιων Μεταφορών, Λιμένων και Ασφάλειας της ΓΔ ΤREN της ΕΕ. κ. Δ. Θεολογίτης. Στην ομιλία του ανέφερε οτι στην ΕΕ στον τομέα των μεταφορών υλοποιήθηκαν επενδύσεις ύψους 400 δισ. ευρώ.

ZENITH