Skip to main content

Ανάκαμψη από το εξωτερικό για την Ελληνική Υφαντουργία

Στο εξωτερικό, όπου οι αγορές έχουν αρχίσει και ανακάμπτουν επικεντρώνει την προσοχή της, όσον αφορά στην αναπτυξιακή της στρατηγική, η Ελληνική Υφαντουργία.
Στο εξωτερικό, όπου οι αγορές έχουν αρχίσει και ανακάμπτουν, καταγράφοντας μια σταθερή ροή παραγγελιών, επικεντρώνει την προσοχή της, όσον αφορά στην αναπτυξιακή της στρατηγική, η Ελληνική Υφαντουργία, ενώ, παράλληλα, μεγάλο βάρος δίδεται και στην προσπάθεια περαιτέρω μείωσης του λειτουργικού κόστους.
Ήδη στο πρώτο, σχεδόν, μισό του τρέχοντος έτους η βορειοελλαδική εταιρεία έχει ενισχύσει το ποσοστό των εξαγωγών της, με την Τουρκία να απορροφά το περίπου 10% του συνόλου και μαζί με τις ΗΠΑ και την Τυνησία να χαρακτηρίζονται «ανερχόμενη δύναμη». Ο κύριος όγκος, ωστόσο, εξακολουθεί να κατευθύνεται στην Ευρώπη (και κυρίως στην Ιταλία, που αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά – πελάτη για την επιχείρηση), η οποία απορροφά σχεδόν το 50% των εξαγωγών.

«Σε αντίθεση με την ελληνική αγορά, όπου η ζήτηση συρρικνώνεται εξαιτίας της κρίσης, στο εξωτερικό οι παραγγελίες έχουν ανακάμψει και φαίνεται πως δεν είναι μια συγκυριακή αύξηση, αλλά ότι στηρίζεται σε θεμελιώδη στοιχεία», επεσήμανε στην ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνική Υφαντουργία ΑΕ. Περαιτέρω ο κ. Ιωάννης Ακκάς γνωστοποίησε ότι στο πρώτο πεντάμηνο του 2010 συνεχίζονται, σχεδόν με τα ίδια ποσοστά, οι ενθαρρυντικοί ρυθμοί ανάπτυξης του τριμήνου, όταν ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών σημείωσε αύξηση 29% κι ο αντίστοιχος της μητρικής 39%, έναντι του τριμήνου του 2009.
Για το σύνολο του έτους, ωστόσο, απέφυγε να διατυπώσει κάποια πρόβλεψη, καθώς «εξακολουθεί να παραμένει ρευστή η κατάσταση γύρω από την οικονομία της Ευρώπης, ενώ και η ισοτιμία του ευρώ με το δολάριο, που μεσοπρόθεσμα μάς ευνοεί, δεν ξέρουμε πώς θα εξελιχθεί».

Μείωση προσωπικού κατά 14%

Ως προς το πρόγραμμα περιορισμού των εξόδων, η διοίκηση επεσήμανε ότι κατά τη διάρκεια του 2009 μειώθηκε το προσωπικό κατά 14% (ή 78 άτομα), έκλεισε το εργοστάσιο στη ΒΙΠΕ Σίνδου και μεταφέρθηκαν οι εργαζόμενοι και ο εξοπλισμός στο Κιλκίς και οι δράσεις συνεχίζονται, χωρίς ωστόσο να τίθεται θέμα απολύσεων. Επίσης, προκειμένου να αναδιαρθρωθεί υπάρχον δανεισμός της, η επιχείρηση το Δεκέμβριο του 2009 συνήψε κοινοπρακτικό ομολογιακό δάνειο ύψους 53 εκ. ευρώ, με διάρκεια πέντε έτη και δυνατότητα παράτασης για άλλα δύο, το οποίο εκταμιεύτηκε από τις Εθνική, Πειραιώς, Alpha και HSBC, το Φεβρουάριο.

Είσοδος στην αγορά denim

Αναφορικά με τη νέα δραστηριότητα της επιχείρησης, που έχει να κάνει με την είσοδό της και στο έτοιμο ένδυμα με υφάσματα denim (στο πλαίσιο της μεικτής εταιρείας που έχει συστήσει στη Ηνωμένο Βασίλειο από κοινού με πακιστανικό όμιλο), έγινε γνωστό πως άρχισαν να προωθούνται τα πρώτα είδη στις ευρωπαϊκές αγορές, αλλά «τα σημαντικά νούμερα τα περιμένουμε από το 2011». Τονίστηκε, ακόμη, πως η τιμή του βαμβακιού θα συνεχίσει να είναι υψηλή και για τα επόμενα 2-3 χρόνια, καθώς «παγκοσμίως είναι ελλειμματική η παραγωγή, σε σχέση με την ετήσια κατανάλωση», γεγονός που θα ευνοήσει την καλλιέργεια του προϊόντος. Να σημειωθεί πως η ελληνική βαμβακοπαραγωγή σε ποσοστό περίπου 80% έχει προορισμό τις αγορές του εξωτερικού.

Σε σχέση, εξάλλου, με τη θυγατρική «Ελληνική Ενεργειακή ΑΕ», ο κ. Ακκάς είπε ότι έχει εξασφαλίσει, για το εργοστάσιο της Πέλλας, άδεια για τη συμπαραγωγή θερμότητας κι ηλεκτρικής ενέργειας, και για την ανάπτυξη δύο φωτοβολταϊκών σταθμών συνολικής ισχύος περίπου 2 MW στα εργοστάσια Πέλλας και Κιλκίς, για τα οποία «είμαστε στο στάδιο των περιβαλλοντικών μελετών και φαντάζομαι ότι μέσα στους επόμενους μήνες θα τις έχουμε στα χέρια μας».

Προβλήματα από το πάγωμα επιστροφής ΦΠΑ

Παράπονα, τέλος, διατυπώθηκαν για τις αποφάσεις της κυβέρνησης να παγώσει την επιστροφή ΦΠΑ στερώντας από την επιχείρηση σημαντική ρευστότητα «από χρήματα που μας ανήκουν», αλλά και να ενισχύσει τον όμιλο της ΕΝ.ΚΛΩ με εγγυήσεις εκατομμυρίων Ευρώ, υποδαυλίζοντας τον αθέμιτο ανταγωνισμό.

ZENITH