Skip to main content

Ανοίγουν οι οδικές μεταφορές

Πράσινο φως άναψε το υπουργικό συμβούλιο για το άνοιγμα του κλειστού επαγγέλματος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, της αγοράς των συνεργείων και στη συμμετοχή των ιδιωτών στην αξιοποίηση των περιφ
Εγκρίθηκαν από το υπουργικό συμβούλιο, που συνεδρίασε σήμερα υπό τον Γ. Παπανδρέου, σειρά νομοσχεδίων του Υπουργείο Υποδομών το άνοιγμα του κλειστού επαγγέλματος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, της αγοράς των συνεργείων και πρατηρίων αερίων καυσίμων, αλλά και στη συμμετοχή των ιδιωτών στην ανάπτυξη και αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.

Όπως δήλωσε ο υπουργός Δ. Ρέππας, διαμορφώνεται ένα νέο θεσμικό πλαίσιο, έτσι ώστε να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα και να προωθηθεί η ταχύτατη ανάπτυξη της Οικονομίας.

Συγκεκριμένα, το πρώτο νομοσχέδιο «ανοίγει» το κλειστό επάγγελμα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών και προωθούνται εταιρείες οδικού μεταφορέα. Θα έχουν τη μορφή ΑΕ, ή ΕΠΕ και μεταξύ των κριτηρίων λειτουργίας του θα είναι οι οικονομικές τους δυνατότητες, η επαγγελματική τους επάρκεια και η φήμη τους. Για τις παλιές άδειες θα ισχύει μια τριετία προσαρμογής έως το 2013. 

Σχετικά με τα ΚΤΕΟ το δεύτερο νομοσχέδιο προβλέπει ότι ένα όχημα δεν θα μπορεί να ασφαλίζεται, αν δεν προσκομίσει τα έγγραφα τεχνικού ελέγχου του, και αντίστροφα, δεν θα μπορεί περνά από ΚΤΕΟ αν δεν είναι ασφαλισμένο. Σήμερα υπολογίζεται ότι 40% των κυκλοφορούντων οχημάτων δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο.

Στο ίδιο νομοσχέδιο προβλέπεται το άνοιγμα της αγοράς των συνεργείων και πρατηρίων αερίων καυσίμων, ενώ καταργείται η έως τώρα ισχύουσα απόσταση μεταξύ των πρατηρίων υγρών καυσίμων και διατηρείται μόνον η απόσταση των τουλάχιστον 50 μέτρων λειτουργίας τους από χώρους μαζικής προσέλευσης και συνάθροισης.

Εγκρίθηκε επίσης το νομοσχέδιο για τον εναέριο έλεγχο. Στόχος της Ε.Ε. είναι η προώθηση ενός κοινού FIR για όλη την επικράτειά της. Σήμερα η Ελλάδα ανήκει στον τομέα Blue Med, τον έναν από τους τέσσερις υπάρχοντες στον ευρωπαϊκό χώρο, μαζί με την Ιταλία, την Αλβανία, τη Μάλτα και την Κύπρο.

Τέλος, στο νομοσχέδιο προβλέπται και η ανάπτυξη και αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας με συμμετοχή και ιδιωτών.

ZENITH