Skip to main content

Αντιδράσεις για τα νέα διόδια στο Αιγίνιο

Για ένα ταξίδι Θεσσαλονίκη-Αθήνα με επιστροφή θα πρέπει να πληρώσουμε μόνο σε διόδια 34 ευρώ, ενώ πριν από δυο χρόνια για την ίδια διαδρομή πληρώναμε σχεδόν τα μισά.

του Δημήτρη Τσάκωνα
tsakonas@voria.gr


Έναν ακόμη σταθμό διοδίων καλούνται να περάσουν όσοι θέλουν να ταξιδέψουν από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα από τις 21 Δεκεμβρίου. Στα οκτώ υπάρχοντα διόδια έρχονται να προστεθούν και τα διόδια στο ύψος του Αιγινίου, τα οποία θα αρχίσουν να λειτουργούν πριν τα Χριστούγεννα. Το έργο βρίσκεται στο τελικό στάδιο, καθώς το μόνο που μένει για την ολοκλήρωσή του είναι η τοποθέτηση των ηλεκτρονικών συστημάτων.

Τα διόδια βρίσκονται στο ύψος της γέφυρας Αλιάκμονα και του κόμβου Αιγινίου και σύμφωνα με την εταιρία διαχείρισης «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε» η λειτουργία τους δεν θα επιβαρύνει οικονομικά τους διερχόμενους, καθώς οι οδηγοί θα καλούνται να πληρώσουν συνολικά και στα δύο διόδια 2 ευρώ, ποσό που πληρώνουν, ήδη, στον σταθμό των Μαλγάρων. Συγκεκριμένα, η τιμή για τα διόδια Μαλγάρων θα διαμορφωθεί στα 0,80 ευρώ και στα διόδια του Αιγινίου στα 1,20 ευρώ.

Σύμφωνα με την εταιρία, οι τιμές θα μείνουν σταθερές το 2010 για τα ΙΧ αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες, ενώ σχεδιάζεται αύξησηστις τιμές για τα φορτηγά αυτοκίνητα.

Αντιδράσεις από τους κατοίκους

Το γεγονός έχει προκαλέσει αντιδράσεις στους κατοίκους της περιοχής, οι οποίοι είναι αποφασισμένοι να εμποδίσουν τη λειτουργία δύο σταθμών (ένας υπάρχει ήδη στα Μάλγαρα) σε απόσταση μόλις 12 χιλιομέτρων ο ένας από τον άλλο. Οι κάτοικοι του Αιγινίου θα πραγματοποιήσουν την ερχόμενη Δευτέρα, 14 Δεκεμβρίου συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τη νομαρχία Πιερίας, ενώπροειδοποιούν ότι θα βρίσκονται στα διόδια την πρώτη ημέρα λειτουργίαςτους.

«Είμαστε αντίθετοι στη λειτουργία των διοδίων. Αυτή η επιλογή καταπατεί συνταγματικά δικαιώματα των πολιτών, διότι δεν επιτρέπει την ελεύθερη κίνηση των πολιτών στην Ελλάδα χωρίς να τους δίνει εναλλακτική λύση. Επιπλέον, καταπατούνται οι ίσοι όροι ανταγωνισμού της ανάπτυξης του εμπορίου», λέει στη Voria.gr ο κ. Παναγιώτης Αγγελίδης, επικεφαλής της επιτροπής αγώνα ενάντια στα διόδια Αιγινίου.

Οι δημότες πιστεύουν ότι θα πληγεί ανεπανόρθωτα και ο τουρισμός της περιοχής, αφού, για να πάει κάποιος στο Αιγίνιο, θα χρειάζεται τρεις ώρες και θα πρέπει να περάσει τρία διόδια.

«Για να πιει κάποιος καφέ στον Πλαταμώνα, θα πρέπει να περάσει τρία διόδια, ενώ για να πάει στη Χαλκιδική κανένα. Επιπλέον, όσοι κατευθύνονται από Κοζάνη, Ημαθία και Πέλλα προς τις παραλίες, θα διέρχονται μέσα από τον οικισμό του Αιγινίου, για να μην πληρώσουν τα διόδια», σημειώνει ο κ. Αγγελίδης.

Οι κάτοικοι καταγγέλλουν και την καταπάτηση του φυσικού πλούτου της περιοχής, καθώς το συγκεκριμένο σημείο είναι το φυσικό όριο της προστατευμένης περιοχής του υδροβιότοπου των ποταμών Αλιάκμονα, Γαλλικού και Αξιού. «Το ανατολικό πρανές του δρόμου είναι το φυσικό όριο το οποίο έχουν καταπατήσει κάνοντας το δρόμο. Τώρα ρίχνουν και τσιμέντα, για να στήσουν κολόνες, χωρίς να πάρουν τη σύμφωνη γνώμη του φορέα διαχείρισης αυτού του πάρκου, υπογραμμίζει ο κ. Αγγελίδης.

«Όλες οι εργασίες που κάνει η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» είναι βάση της σύμβασης παραχώρησης που έχουμε υπογράψει με το δημόσιο και η οποία έχει κυρωθεί. Δεν κάνουμε τίποτα παράνομο», δηλώνει από πλευρά της η εταιρία διαχείρισης του έργου «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε».

Θεσσαλονίκη – Αθήνα: διόδια

Σήμερα όσοι οδηγοί κάνουν τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Αθήνα πληρώνουν συνολικά 17 ευρώ σε οκτώ σταθμούς διοδίων. Για ένα ταξίδι δηλαδή Θεσσαλονίκη-Αθήνα με επιστροφή θα πρέπει να πληρώσουμε μόνο σε διόδια 34 ευρώ. Πριν από δυο χρόνια το κόστος των διοδίων της ίδιας διαδρομής ήταν 18 ευρώ, δηλαδή τα διόδια αυξήθηκαν κατά 80%. Σύμφωνα με τις εταιρίες διαχείρισης των διοδίων το επόμενο έτος δεν θαυπάρξει αύξηση στην τιμή των διοδίων, καθώς ο πληθωρισμός κινήθηκε σεπολύ μικρά επίπεδα.

Επιπλέον, από τις 6 Οκτωβρίου έχουν αρχίσει να επιβάλλονται και οι χρεώσεις για τα πλευρικά διόδια στο τμήμα Αφίδνες – Τραγάνα.

Οι τιμές στα διόδια καθώς και οι αναλυτικές χρεώσεις για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Αθήνα παρουσιάζονται παρακάτω:

 

 

 
Oι χρεώσεις για τα πλευρικά διόδια στη νέα οδό εξαρτώνται από τα χιλιόμετρα που διανύει το όχημα και κατ επέκταση από το σημείο εισόδου και έχουν ως εξής:
 

 

 

Business Story
Off

ZENITH