Skip to main content

Από Αύγουστο… Νοέμβρη ο δρόμος Θέρμη – Γαλάτιστα

Τρίμηνη παράταση, ενώ δεν περιλαμβάνονται τα 3 χλμ. των «στροφών». Εγκαταστάθηκε ο εργολάβος, άρχισαν οι εργασίες, υπάρχουν όμως ακόμη εκκρεμότητες με αρχαιολογικά και απαλλοτριώσεις.

του Τάσου Τασιούλα

Σε τρίμηνη παράταση της ολοκλήρωσης του δρόμου Θέρμης – Γαλάτιστας προχώρησε η «Εγνατία Οδός ΑΕ». Έτσι, από τον Αύγουστο που προβλεπόταν να ολοκληρωθούν οι εργασίες βελτίωσης του δρόμου σε μήκος 20,4 χλμ., πλέον πηγαίνουν για το τέλος του επόμενου Νοεμβρίου.

Το πολύπαθο έργο, που είναι και το πρώτο τμήμα του άξονα Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου, έχει προϋπολογισμό 36 εκ. ευρώ και πέρασε από… χίλια κύματα μέχρι να δημοπρατηθεί το 2011. Η σύμβαση υπογράφηκε δύο χρόνια μετά και πλέον τα εργοτάξια έχουν εγκατασταθεί και άρχισαν να δουλεύουν, όμως δεν προλαβαίνουν να ολοκληρώσουν τις παρεμβάσεις τους εντός συμβατικού χρονοδιαγράμματος.

Υπενθυμίζεται ότι η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Γαλάτιστα και τον Πολύγυρο είχε κριθεί αναγκαία εδώ και πάνω από 20 χρόνια, με τα αρχικά σχέδια (και τις απαλλοτριώσεις) να έχουν γίνει για τη σύνδεση του δρόμου με τη -λεγόμενη τότε- Β’ Ανατολική Περιφερειακή, στο ύψος της Πυλαίας, κοντά στον κόμβο του Πανοράματος, στην εσωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης. Εξαιτίας των αντιδράσεων που υπήρξαν τότε από τις εγκαταστάσεις στην περιοχή (υπήρχαν και εγκαταστάσεις του ΕΚΑΒ), ο σχεδιασμός άλλαξε και η χάραξη «έδειξε» Θέρμη. Κι εκεί υπήρξαν σοβαρότατες αντιδράσεις, με αποτέλεσμα να συνεχιστούν οι καθυστερήσεις και κάθε καλοκαίρι μέχρι και σήμερα να ταλαιπωρούνται χιλιάδες επισκέπτες της βόρειας Χαλκιδικής, της Σιθωνίας και του Αγίου Όρους.

Με την εξασφάλιση της χρηματοδότησης από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Προσπελασιμότητα» του ΕΣΠΑ, το έργο μπήκε σε τροχιά υλοποίησης, ενώ ήδη εδώ και χρόνια έχει ολοκληρωθεί το υπόλοιπο τμήμα από τη Γαλάτιστα μέχρι τον Πολύγυρο.

Οι αρμόδιοι αποδίδουν τις καθυστερήσεις στα αρχαιολογικά, στις απαλλοτριώσεις κτλ., ενώ ακόμη και με την παράδοση του δρόμου τον ερχόμενο Νοέμβριο, πάλι θα απομένουν τρία χιλιόμετρα (όπως είχε δημοσιεύσει στο τέλος του 2014 η Voria.gr), που αφορούν στις γνωστές στροφές του δρόμου, όπου προβλέφθηκε (εκτός της τρέχουσας εργολαβίας) να γίνει νέα χάραξη. Ουσιαστικά θα πρέπει να γίνει νέα εργολαβία γι’ αυτό το τμήμα και η «Εγνατία Οδός ΑΕ» υπολογίζει ότι η κατασκευή του μπορεί να διαρκέσει μέχρι και δυο χρόνια…

Για το συγκεκριμένο δρόμο έχουν γίνει πολλές μελέτες, από το σύνολο των οποίων προκύπτει μεγάλος βαθμός επικινδυνότητας, κυρίως λόγω του πολύ μικρού πλάτους του οδοστρώματος, των κλειστών στροφών, της περιορισμένης ορατότητας και του κατεστραμμένου ασφαλτοτάπητα.

Εκτός από τη βελτίωση του οδοστρώματος, θα γίνουν διαπλατύνσεις όπου απαιτούνται, θα τοποθετηθούν κράσπεδα, οδοσήμανση, φανάρια και ηλεκτροφωτισμός σε 12 ισόπεδους κόμβους και θα κατασκευαστεί παράπλευρο οδικό δίκτυο.

ZENITH