Skip to main content

Από το καλοκαίρι του 2010 τα διόδια στην Εγνατία Οδό

Σταθμοί διοδίων θα λειτουργήσουν σε όλο το δίκτυο της Εγνατίας Οδού, καθώς πρέπει να αποπληρωθούν οι τεράστιες δανειακές συμβάσεις του έργου, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, Δ.Ρέππα.
Εντός του καλοκαιριού του 2010 θα τεθούν σε λειτουργία σταθμοί διοδίων σε όλο το δίκτυο της Εγνατίας Οδού,καθώς υπάρχει επιτακτική ανάγκη αποπληρωμής των τεραστίων δανειακών συμβάσεων του έργου, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας.

Οι δανειακές αυτές συμβάσεις είχαν συνδεθεί με την απόδοση των διοδίων. Τα διόδια αυτά θα λειτουργήσουν παράλληλα με σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινήτων σε όλο το δίκτυο των 670 χιλιομέτρων της Εγνατίας.

Τόσο ο κ. Ρέππας όσο και ο υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης εξέφρασαν την απορία τους πώς ήταν δυνατόν, ενώ η Εγνατία λειτουργεί τόσο καιρό, να μην έχουν τεθεί σε λειτουργία τα διόδια. Διευκρίνισαν, δε, ότι το κόστος συντήρησης όλου του δικτύου της Εγνατίας ανέρχεται σε 60 εκατ. ευρώ ετησίως.

Επίσης, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου ανακοίνωσε ότι έχει αρχίσει η διαδικασία επαφών με τους παραχωρησιούχους των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης για εξεύρεση λύσης στο πρόβλημα με τα πολύ ακριβά διόδια, τα οποία, όπως ανέφερε ο υπουργός, « θα γίνουν ακριβότερα μέσα στο 2010».

Το θέμα το χειρίζεται προσωπικά ο υφυπουργός κ. Μαγκριώτης και προσπαθεί να υλοποιήσει ένα συγκεκριμένο σχέδιο διαχείρισης του προβλήματος, το οποίο συναρτάται και με την κατασκευή αξιόπιστων παράπλευρων οδικών δικτύων.


Ακύρωση δημοπράτησης επεκτάσεων της Αττικής οδού

Εξάλλου, ο κ. Ρέππας ανακοίνωσε και την ακύρωση της δημοπράτησης των επεκτάσεων της Αττικής οδού, καθώς και τη μετάθεση του διαγωνισμού για το αεροδρόμιο Καστελίου Κρήτης γιατο καλοκαίρι.

Ο κ. Ρέππας χαρακτήρισε το έργο των επεκτάσεων της Αττικής Οδού ωςέργο «φάντασμα», εξηγώντας ότι ένα τμήμα του από τον κόμβο Μεσογείωνμέχρι τα Καλύβια βρίσκεται εκτός του νέου Ρυθμιστικού Αττικής, ενώ γιαένα δεύτερο τμήμα του από τα Σπάτα μέχρι το αεροδρόμιο δεν υπάρχουνπεριβαλλοντικές μελέτες.

Σε ό,τι αφορά στο αεροδρόμιο Καστελίου Ηρακλείου,ο κ. Ρέππας είπε ότι υπάρχουν σοβαροί λόγοι να ακυρωθεί η τρέχουσαδημοπράτηση, διότι διαπιστώθηκε «τρύπα» όσο αφορά στα ραδιοβοηθήματα,ενώ υπήρχαν και ενστάσεις από τοπικούς φορείς. Επειδή το έργοείναι αναγκαίο για την Κρήτη, αλλά και για όλη την Ελλάδα, ηδημοπράτηση μετατίθεται για το καλοκαίρι του 2010.

Τέλος, ο υπουργός τόνισε με έμφαση ότι ηκυβέρνηση δεν παγώνει τα έργα και θα κάνει τα πάντα για να προχωρήσουν. Σημείωσε, ωστόσο, ότι υπάρχουν οικονομικές δυσκολίες σε ό,τι αφορά στην υλοποίησή τους.

ZENITH