Skip to main content

ΒΕΘ: Επίσπευση της μετεγκατάστασης της ΔΕΘ στη Σίνδο

Tο ΒΕΘ ζητεί επίσης τη χωροθέτηση της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας και την επέκταση της 6ης προβλήτας, έργων που θα δώσουν αναπτυξιακή ώθηση στη Θεσσαλονίκη.
Την ανάγκη επίσπευσης των διαδικασιών για τη μετεγκατάσταση της ΔΕΘ στη Σίνδο ζητά με επιστολή του προς τον πρωθυπουργό, Γ. Παπανδρέου, το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ).    

«Ένα νέο εκθεσιακό κέντρο στη δυτική πλευρά της πόλης θα δώσει την ευκαιρία στη ΔΕΘ να διεκδικήσει μεγαλύτερο κομμάτι της εκθεσιακής πίτας που σήμερα μοιράζεται στα εκθεσιακά κέντρα της Αθήνας και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Το προηγούμενο διάστημα έγινε ενδελεχής μελέτη των περιοχών που είχαν προκριθεί ως καταλληλότερες για τη μετεγκατάσταση της ΔΕΘ από την Επιτροπή για την Μετεγκατάσταση της Έκθεσης και τον τότε υπουργό Μακεδονίας - Θράκης, Σ. Καλαφάτη. Υπήρξε απόφαση των φορέων, συνεπικουρουμένη και από τα κόμματα της τότε αντιπολίτευσης, για τη χωροθέτηση της ΔΕΘ στο οικόπεδο του ΤΕΙ Σίνδου», επισημαίνεται στην επιστολή.

Με την εν λόγω απόφαση εξασφαλίζεται ισόρροπη ανάπτυξη στη Θεσσαλονίκη και αποδεσμεύονται για άλλες χρήσεις τα περίπου 200 στρέμματα που σήμερα καταλαμβάνει η ΔΕΘ, ενώ  στο χώρο που σήμερα αναπτύσσεται θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα μητροπολιτικό πάρκο.

«Βλέπουμε μία πόλη που κινδυνεύει να χάσει το τρένο της ανάπτυξης, καθώςοι σχεδιασμοί περί μητροπολιτικού κέντρου φαίνεται να μένουν στα λόγια»,αναφέρεται στην επιστολή.

Το ΒΕΘ υπογραμμίζει ότι στο πλαίσιο της διεκδίκησης της ΕXPO 2008 o φάκελος υποψηφιότητας που κατατέθηκε πρότεινε τη δημιουργία ενός νέου εκθεσιακού κέντρου στην περιοχή του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.

Ζώνη Καινοτομίας και λιμάνι

Επιπλέον, το ΒΕΘ ζητά τη χωροθέτηση της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας και την επέκταση της 6ης προβλήτας, έργων που θα δώσουν αναπτυξιακή ώθηση στη Θεσσαλονίκη.

«Η Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να αποκτήσει νέα εφόδια, για να διεκδικήσει με αξιώσεις μεγαλύτερη ανάπτυξη και αναγνωρισιμότητα. Αν και το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας έχει κάνει τις προβλεπόμενες ενέργειες σχετικά με τη χωροθέτηση της Ζώνης, τα κίνητρα, τα κριτήρια ένταξης των επιχειρήσεων και την εξασφάλιση διαχειριστικής της επάρκειας, εντούτοις επί του παρόντος εκκρεμούν διάφορες κινήσεις που θα πρέπει να γίνουν από την πλευρά της Πολιτείας. Ενδεικτική των συγκριτικών πλεονεκτημάτων που θα μπορούσε να προσφέρει στην περιοχή η δημιουργία της Ζώνης Καινοτομίας είναι η επίσκεψη εκπροσώπων της Boeing», αναφέρει το Επιμελητήριο για τη σημασία της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας.

Για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης το ΒΕΘ ζητά την άμεση επέκταση της 6ης προβλήτας, σημειώνοντας ότι «προκειμένου να ενισχυθεί ο στρατηγικός ρόλος του ΟΛΘ, θα πρέπει να αναβαθμιστεί το σύνολο των υποδομών του, να εφαρμοστεί ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική και αποδοτικότερη εκμετάλλευση των χώρων της ζώνης του. Το λιμάνι πρέπει να ενταχθεί στην ευρύτερη εφοδιαστική αλυσίδα. Η ένταξη θα επιτευχθεί μέσω της δημιουργίας οδικών - σιδηροδρομικών συνδέσεων στην ενδοχώρα του λιμανιού».
 
Τέλος, το ΒΕΘ ζητά την άμεση ενεργοποίηση του ΕΣΠΑ 2007 – 2013, σημειώνοντας ότι «τα κεφάλαια του ΕΣΠΑ μπορούν να συνεισφέρουν σημαντικά σε ό,τι αφορά στα προγράμματα ενίσχυσης της έρευνας και της καινοτομίας, καθώς και των δράσεων για τον εκσυγχρονισμό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη Βόρεια Ελλάδα».

«Όλα τα παραπάνω ζητήματα, στα οποία, μάλιστα, και η σημερινή κυβέρνηση συμφωνούσε, θα πρέπει να δρομολογηθούν χωρίς άλλες καθυστερήσεις, ώστε να μπορέσει και ο επιχειρηματικός κόσμος να βοηθηθεί και η Θεσσαλονίκη να διαδραματίσει το ρόλο που της αξίζει», καταλήγει η επιστολή του ΒΕΘ.

ZENITH