Skip to main content

Bloomberg: O ΣΥΡΙΖΑ θα καθυστερήσει τον εκσυγχρονισμό των σιδηρόδρομων

Ανησυχίες ότι με την έλευση του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία θα καθυστερήσει η ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού των ελληνικών σιδηροδρομικών υποδομών, εκφράζει το Bloomberg.

Ανησυχίες πως οι αλλαγές στις προτεραιότητες του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων μετά την έλευση του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία θα καθυστερήσουν την ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού των ελληνικών σιδηροδρομικών υποδομών, εκφράζει σε σημερινό εκτενές δημοσίευμά του το πρακτορείου Bloomberg.

Το δημοσίευμα σημειώνει πως με τη βοήθεια των ταμείων ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης η Ελλάδα συγκλίνει σταδιακά με την υπόλοιπη Ευρώπη, στη δημιουργία ενός ηλεκτρικού σιδηροδρόμου υψηλής ταχύτητας. Το έργο αυτό, συνεχίζει το Bloomberg, αποτελεί μέρος ενός μακροχρόνιου στόχου, ώστε να καταστεί η χώρα μια μεγάλη εμπορική πύλη για τα εμπορεύματα που φθάνουν στην ανατολική Μεσόγειο με πλοία από την Ασία. Όπως τονίζεται στο εν λόγω δημοσίευμα, ο φιλόδοξος αυτός στόχος έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον επίδοξων επενδυτών από τη Ρωσία και την Κίνα.

Επ' αυτού, το πρακτορείο προειδοποιεί πως αυτή η στρατηγική μπορεί να πέσει θύμα της ιδεολογικής αντίθεσης της νέας κυβέρνησης του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα. «Οι φράξιες του κόμματος Τσίπρα αρνούνται να ξεφορτώσουν κρατικές υποδομές. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης είναι μεταξύ των περιουσιακών στοιχείων που τελούν σε εκκρεμότητα και η πώλησή τους έχει τεθεί υπό έλεγχο», επισημαίνεται στο δημοσίευμα.

Υπογραμμίζεται, δε, πως, παρά τα δισεκατομμύρια κοινοτικών επιδοτήσεων που έχουν δοθεί από το 2000 για το έργο των ηλεκτροφόρων σιδηροδρομικών διαδρόμων στην Ελλάδα, οι ηλεκτρικό-σιδηροδρομικές συνδέσεις δεν έχουν προχωρήσει αρκετά. Ενδεικτικά το Bloomberg αποφαίνεται πως μόλις το 17% των 2.500 χιλιομέτρων των επιχειρησιακών γραμμών είναι ηλεκτροδοτούμενες, όταν ο μέσος όρος στην ΕΕ είναι 54%  (86% στο Βέλγιο και 70% στη Βουλγαρία).

ZENITH