Skip to main content

Βοτσαρίδης: Η ασφαλιστική αγορά καθάρισε από φαινόμενα τύπου «Ασπίς»

Το φαινόμενο της «ΑΣΠΙΣ» δεν πρόκειται να επαναληφθεί στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, δήλωσε ο πρόεδρος της INTERLIFE Ι. Βοτσαρίδης.
της Άννης Καρολίδου 
 
Το φαινόμενο της «ΑΣΠΙΣ» δεν πρόκειται να επαναληφθεί στην ελληνική ασφαλιστική αγορά . Η άσκηση της εποπτείας από την Τράπεζα της Ελλάδος, έχει καθαρίσει το τοπίο από τα νοσηρά φαινόμενα και οι περισσότερες ελληνικές ασφαλιστικές θα περάσουν τα κριτήρια φερεγγυότητας του Solvency II, υποστήριξε ο πρόεδρος της Interlife AAEΓΑ, Ιωάννης Βοτσαρίδης. 
 
Ωστόσο, η κρίση κατάφερε γερό πλήγμα στην ασφαλιστική αγορά, με τον κλάδο ζημιών ,  να χάνει την τελευταία πενταετία και ως το τέλος του 2014 το 35% στη παραγωγή ασφαλίστρων. 
 
Η κρίση ενέτεινε τον ανταγωνισμό και ο κλάδος ζημιών τον βιώνει στο πιο σημαντικό προϊόν του, στις ασφαλίσεις αυτοκινήτων. «Δεν υπάρχουν περαιτέρω περιθώρια για  μειώσεις στα ασφάλιστρα, γιατί σε διαφορετική περίπτωση οι εταιρείες θα αρχίσουν να γράφουν ζημίες. Η Ιnterlife θα διατηρήσει τα ασφάλιστρα στα ίδια επίπεδα και θεωρούμε επιτυχία το ότι σε μία περίοδο που παραγωγή του κλάδου ασφαλίστρων κατέγραψε απώλειες της τάξης του 14,1%, εμείς συγκρατήσαμε τις απώλειες στο επίπεδο του 8,83%», τόνισε ο κ. Βοτσαρίδης ο οποίος αποκάλυψε ότι δέχθηκε πρόταση από ασφαλιστικό όμιλο της  Ευρώπης, χωρίς όμως να υπάρξουν εξελίξεις γιατί κάτι τέτοιο δεν ήταν στα σχέδια της Interlife. 
 
To 2014 o κλάδος αυτοκινήτου, ήταν αυτός που πίεσε καθοδικά τόσο τη συνολική παραγωγή, όσο και τα προ φόρων κέρδη. Έτσι, τα δεδουλευμένα ασφάλιστρα ανήλθαν σε 44,99 εκατ. ευρώ το 2014,  έναντι 49,36 εκατ. ευρώ το 2013, ενώ τα προ φόρων κέρδη διαμορφώνονται στα 8 εκατ. ευρώ, έναντι 14,8 εκατ ευρώ πέρυσι. 
 
Παρά ταύτα, η Interlife, εταιρεία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Κύπρου, αύξησε το 2014 τις επενδύσεις της κατά 10% σε σχέση με το 2013, με το συνολικό χαρτοφυλάκιο να ανέρχεται στα 109 εκατ. ευρώ. Ταυτόχρονα, αυξήθηκαν τα αποθέματα κατά 5,62% (81,95 εκατ. έναντι 77,59 εκατ. το 2013) με το δείκτη κάλυψης αποθεμάτων να ανέρχεται στο 1,34 έναντι 1,29 το 2013. Τέλος, ο δείκτης φερεγγυότητας της εταιρίας ανήλθε τον Δεκέμβριο του 2014 στο 5,02 έναντι 4,37 τον αντίστοιχο μήνα του 2013.
 
Η συνέχιση της αναπτυξιακής πορείας αύξησε και τους εργαζομένους στην επιχείρηση που σήμερα απασχολεί 130 άτομα προσωπικό.  To δύσκολο τοπίο στην παραγωγή ασφαλίστρων στο κλάδο αυτοκινήτου, μπορεί να μείωσε τα έσοδα αλλά η Interlife, πέτυχε, με το ευέλικτο ασφάλιστρο των 20 ευρώ και μέσω του διπλασιασμού των διαμεσολαβητών – συνεργατών της ( φτάνουν στους 1.350), να αυξήσει  μέσα σε ένα χρόνο το στόλο των ασφαλισμένων οχημάτων από 185.000, στις 210.000 οχήματα.
 
«Η πορεία της Interlife το 2014, στηρίχτηκε σε τρεις συγκεκριμένες παρεμβάσεις: Πρώτα, λόγω κρίσης, προσαρμόσαμε τη διάρκεια των συμβολαίων στα χρήματα που διαθέτει ο πελάτης. Έτσι, εάν κάποιος θέλει να πάρει τις πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματος του και να κινηθεί για ένα τριήμερο, έχουμε το ασφάλιστρο των 20 ευρώ, προσαρμόζουμε τη διάρκεια του ασφαλιστηρίου στα χρήματα που διαθέτει ο ασφαλιζόμενος», εξήγησε ο κ. Βοτσαρίδης και πρόσθεσε:
 
«Κατά δεύτερον, αναπτύξαμε ευέλικτα εργαλεία για να μπορούν οι διαμεσολαβητές να αξιοποιήσουν τις ιντερνετικές πωλήσεις και, στηρίξαμε, μέσω αναδιάρθρωσης του δικτύου πωλήσεων τους συνεργάτες μας».
 
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ασφαλιστήριο των 20 ευρώ, αποτελεί σήμερα το 10% των συμβολαίων που εκδίδονται από την Interlife. 
 
Τέλος, γερό χαρτί για την εταιρεία, το 2014, αποτέλεσαν τα νοσοκομειακά προγράμματα. 
 

ZENITH