Skip to main content

Διαμαρτυρία των Οικολόγων Πράσινων για ΟΣΕ

Συμβολική εκδήλωση διαμαρτυρίας για το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και συνέντευξη Τύπου έξω από το υπουργείο Υποδομών πραγματοποίησαν σήμερα οι Οικολόγοι Πράσινοι.
Συμβολική εκδήλωση διαμαρτυρίας για το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και συνέντευξη Τύπου έξω από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στη συμβολή Χαριλάου Τρικούπη & Αλεξάνδρας, πραγματοποίησαν σήμερα οι Οικολόγοι Πράσινοι.

«Το γνωστό μνημόνιο με την τρόικα προβλέπει ρητά κλείσιμο σιδηροδρομικών γραμμών», ανέφεραν οι Οικολόγοι Πράσινοι, οι οποίοι πιστεύουν ότι «ο δρόμος για την εξυγίανση του ΟΣΕ περνάει από την αναβάθμιση του σιδηροδρόμου και όχι από τον ακρωτηριασμό του».

Όπως είπαν, από τις 19 Μαΐου έχουν καταθέσει δημόσια εναλλακτική πρόταση για αναδιοργάνωση του ΟΣΕ σε συνεργασία με δημόσιο σιδηρόδρομο άλλης ευρωπαϊκής χώρας. Η επιστολή τους προς τον υπουργό Μεταφορών Δημήτρη Ρέππα, για συνάντηση μαζί του προκειμένου να του παρουσιάσουν τις προτάσεις τους, στάλθηκε στις 20 Μαΐου.

Στη σημερινή εκδήλωση στην είσοδο του υπουργείου, ομάδα μελών των Οικολόγων Πράσινων αλλά και μέλη οργανώσεων για βιώσιμες Μεταφορές άνοιξαν πανό. Ήχοι από τρένα διαφόρων εποχών πλαισίωσαν ηχητικά τη διαμαρτυρία. Μοιράστηκε φάκελος με την αναλυτική πρόταση των Οικολόγων Πράσινων για τον ΟΣΕ και τις υπόλοιπες παρεμβάσεις τους για το θέμα στην Ελλάδα και στο ευρωκοινοβούλιο.

«Σε καιρούς κρίσης, ο σιδηρόδρομος δεν αποτελεί μόνο το φιλικότερο προς το περιβάλλον μεταφορικό μέσο, αλλά και πολύτιμη διέξοδο απέναντι στα ακριβά καύσιμα, τα υψηλά διόδια και τα μειωμένα εισοδήματα», δήλωσε ο Γιάννης Παρασκευόπουλος, εκπρόσωπος Τύπου των Οικολόγων Πράσινων.

«Έχουμε αναλυτικά όλα τα στοιχεία που δείχνουν ότι τα ελλείμματα του ΟΣΕ είναι πρώτα πολιτικά και έπειτα οικονομικά. Δισεκατομμύρια δημόσιου χρέους έχουν μεταμφιεστεί σε χρέος του ΟΣΕ, μέσα από πολιτικές που σχεδιάστηκαν για να ευνοήσουν το αυτοκίνητο. Λέμε ναι στην εξυγίανση του ΟΣΕ, καταθέτοντας συγκεκριμένες προτάσεις και περιμένοντας άδικα επί δύο μήνες τον υπουργό Υποδομών να μας δεχθεί. Απόλυτο, όμως, είναι το ΟΧΙ μας στον ακρωτηριασμό του δικτύου, που θα δημιουργήσει ένα επικίνδυνο μονοπώλιο των οδικών μεταφορών. Ο σιδηρόδρομος, που καταναλώνει πολύ λιγότερα καύσιμα από το αυτοκίνητο, χρειάζεται οπωσδήποτε μια ευκαιρία να αναβαθμιστεί και να γίνει κορμός των χερσαίων μεταφορών για τις μεγάλες και μεσαίες αποστάσεις».

"Τα ελλείμματα του ΟΣΕ προβάλλονται ως πρόσχημα για τη συρρίκνωση του σιδηροδρόμου, όμως τα πράγματα δεν είναι όπως μας παρουσιάζονται", τόνισε ο κ. Σπ. Φασούλας, υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων των Φίλων του Σιδηροδρόμου και πρώην πρόεδρος του Συλλόγου. "Επί δεκαετίες ο σιδηρόδρομος επιβαρυνόταν με τα έξοδα κατασκευής και συντήρησης της υποδομής του, ενώ οι δρόμοι και τα αεροδρόμια είχαν πλήρη και απευθείας κρατική χρηματοδότηση". Πρόσθεσε ότι "για πάνω από δύο δεκαετίες, το νέο εμπορευματικό λιμάνι του Πειραιά παραμένει χωρίς πρόσβαση στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Οφειλόμενες συνεισφορές του κράτους στο σιδηρόδρομο, αθετούνταν σε μόνιμη βάση, υποχρεώνοντας τον Ο.Σ.Ε. να τις καλύπτει με δάνεια".

ZENITH