Skip to main content

Διευρύνθηκαν οι ζημίες για την ΕΛ.ΥΦ. το 2009

Μείωση 19,6% παρουσίασε ο κύκλος εργασιών του Ομίλου από συνεχιζόμενες δραστηριότητες, ανερχόμενος στο ποσό των 64,21 εκατ. ευρώ έναντι 79,85 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης.
«Το 2009 ήταν ένα έτος δυσμενές από πλευράς πωλήσεων και αποτελεσμάτων για τον Όμιλο, αφού η επικρατούσα παγκόσμια χρηματοοικονομική κρίση επηρέασε τις αγορές που δραστηριοποιείται και εμπόδισε την επίτευξη των περισσότερων στόχων που είχαν τεθεί για το έτος αυτό» αναφέρει η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΥΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑ Α.Ε. σε ανακοίνωσή της για τα αποτελέσματα του 2009.

Όπως τονίζει στην ανακοίνωση, ο όμιλος επικεντρώθηκε κατά κύριο λόγο στην μείωση του κόστους παραγωγής και στην αποδέσμευση κεφαλαίων με δραστική μείωση των αποθεμάτων και των απαιτήσεων με στόχο την εξασφάλιση επαρκούς ρευστότητας.

Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου από συνεχιζόμενες δραστηριότητες, παρουσίασε μείωση -19,6% και ανήλθε στο ποσό των 64,21 εκατ. ευρώ έναντι 79,85 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης και οφείλεται κυρίως στη πτώση πωλήσεων που παρατηρήθηκε στον τομέα υφάσματος.

Αντίστοιχα ο κύκλος εργασιών της μητρικής εταιρείας, ανήλθε σε 46,86 εκατ. ευρώ έναντι 63,27 εκατ. ευρώ κατά το 2008, μειωμένος κατά -25,9% και οφείλεται  σε μείωση των πωλήσεων του υφάσματος denim, παρά το γεγονός οτι η εταιρία δεν απώλεσε μερίδια αγοράς έναντι του ανταγωνισμού.

Το μικτό περιθώριο του Ομίλου, ανήλθε σε -0,04 εκατ. ευρώ, έναντι 5,70 εκατ. ευρώ κατά το 2008, επηρεαζόμενο κυρίως από τον τομέα υφάσματος που ανήκει στην μητρική.

Το μικτό περιθώριο της μητρικής, ανήλθε σε -1,93 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μία πτώση έναντι του προηγούμενου έτους, όπου το μικτό περιθώριο ανήλθε σε 4,09 εκατ. ευρώ.

Η πτώση του μικτού περιθωρίου του Ομίλου είχε σαν αποτέλεσμα και την ανάλογη πτώση στο EBITDA του Ομίλου, από 0,80 εκατ. ευρώ το 2008 σε -6,40 εκατ. ευρώ το 2009. Στο ποσό αυτό περιλαμβάνονται μη επαναλαμβανόμενες δαπάνες για την αναδιάρθρωση του Ομίλου, οι οποίες ανήλθαν για την χρήση 2009 στο ύψος των 2,40 εκατ. ευρώ.

Το EBITDA της μητρικής ανήλθε σε -8,27 εκατ. ευρώ έναντι -3,43 εκατ. ευρώ το 2008.

Τα αποτελέσματα προ φόρων από συνεχιζόμενες δραστηριότητες της μητρικής ανήλθαν σε -12,32 εκατ. ευρώ από -7,75 εκατ. ευρώ της περυσινής χρήσης, ενώ τα αποτελέσματα προ φόρων του Ομίλου από συνεχιζόμενες δραστηριότητες δραστηριότητες ανήλθαν σε -13,52 εκατ. ευρώ, από -9,55 εκατ. ευρώ το 2008.

Το τελευταίο τρίμηνο του έτους πραγματοποιήθηκαν πωλήσεις αποθεμάτων προηγούμενου έτους με αποτέλεσμα τη δημιουργία θετικών χρηματοροών, οι οποίες όμως επηρέασαν το αποτέλεσμα αρνητικά, λόγω της πολιτικής τιμών που ακολούθησε η εταιρεία.

Το σύνολο των ενοποιημένων εισροών από λειτουργικές δραστηριότητες κατά το 2009 ανήλθε σε +3,20 εκατ. ευρώ έναντι -6,78 εκατ. ευρώ το 2008.

Η χρήση που έκλεισε την 30 Ιουνίου 2009 για την θυγατρική εταιρεία ΕΚΚΟΚΚΙΣΤΗΡΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΑΒΕΕ απέφερε κέρδη προ φόρων ύψους 310,82,000 ευρώ, ενώ το EBITDA ανήλθε σε 1.590,16.000 ευρώ

Επίσης κερδοφόρα υπήρξε η χρήση 01.01.2009 31.12.2009 για την εταιρεία BIODIESEL Α.Ε., στην οποία η εταιρεία συμμετέχει με 25%. Τα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν στο ποσό των 1.204,38.000 ευρώ.

Η σημαντική αύξηση των νέων παραγγελιών κατά τους πρώτους μήνες του 2010 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το προηγούμενο έτος, έχει σαν αποτέλεσμα τη βελτίωση του κύκλου εργασιών κατά 25% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους.

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΥΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑ Α.Ε. παραμένει μεταξύ των τριών μεγαλύτερων εταιρειών παραγωγής DENIM στην Ευρώπη, προμηθεύοντας τους σημαντικότερους οίκους παραγωγής blue jeans. Σε αυτά τα πλάισια συνεχίζει την στρατηγική της να κατασκευάζει και να προωθεί συνεχώς νέους τύπους υφασμάτων DENIM και καινοτόμα και μοναδικά χαρακτηριστικά.

Στα πλαίσια στρατηγικής συμφωνίας ιδρύθηκε από κοινού με την εταιρεία CRESCENT BAHUMAN LIMITED η εταιρεία HELLENIC CRESCENT Ltd, με έδρα τη Μεγ. Βρετανία.

Μέσω αυτής της συνεργασίας, η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΥΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑ Α.Ε. στοχεύει στη διεύρυνση των πωλήσεών της, επιτυγχάνοντας πλήρη καθετοποίηση με προσφορά ετοίμου ενδύματος denim. Η κίνηση αυτή τοποθετεί τον όμιλο σε νέους τομείς της αγοράς, ενισχύοντας ταυτόχρονα την ανταγωνιστικότητά του και διευρύνοντας τη δυνατότητα μεγέθυνσής του στην παγκόσμια αγορά υφασμάτων και ενδυμάτων denim. Με τον τρόπο αυτό θα αναπτύσσει για τους πελάτες του νέα προϊόντα denim, προσφέροντας ολοκληρωμένες λύσεις μέσα από την καθετοποίηση.

ZENITH