Skip to main content

Εγνατία Οδός ΑΕ: Παραιτήθηκε ο πρόεδρος Γ. Σκόδρας

Η Εγνατία Οδός σε αναζήτηση νέου προέδρου και δ/νοντος συμβούλου. Η Ασημίνα Ξηροτύρη διαψεύδει τα σενάρια που την θέλουν να αναλαμβάνει τα ηνία της εταιρείας.

της Άννης Καρολίδου

Συντομότατη ήταν η παραμονή του Γιώργου Σκόδρα ως επικεφαλής της Εγνατίας Οδού ΑΕ, καθώς ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας έμεινε στο τιμόνι της εταιρείας λίγο παραπάνω από τέσσερις μήνες. Η εταιρεία,  για μία ακόμη φορά μέσα στη τελευταία τριετία, είναι σε αναζήτηση νέου προέδρου και δ/νοντος συμβούλου.

Η αποχώρηση Σκόδρα, οδήγησε τη Voria.gr να αναζητήσει την κ. Ασημίνα Ξηροτύρη, μηχανικό, πρώην βουλευτή  Θεσσαλονίκης με το Συνασπισμό, τον ΣΥΡΙΖΑ και τη ΔΗΜΑΡ, η οποία θεωρείτο η πιθανότερη νέα επικεφαλής της εταιρείας.

Ωστόσο, η κ. Ξηροτύρη δήλωσε στη Voria.gr ότι δεν έχει συζητηθεί τέτοιο θέμα με την κυβέρνηση, ενώ από την πλευρά της δεν έχει εκδηλωθεί σχετικό ενδιαφέρον για την εταιρεία «της οποίας δεν γνωρίζουμε ποιο θα είναι το καθεστώς».

Οι αλλαγές, οι διοικητικές στην Εγνατία Οδό ΑΕ, ξεκίνησαν την Τρίτη 31 Απριλίου.  Το μεσημέρι της Τρίτης, ο υπ.Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης και ο αναπλ υπουργός Δημοσίων Έργων Χρήστος Σπίρτζης ζήτησαν την άμεση παραίτησή του κ. Σκόδρα.  Την επομένη το πρωί, δηλαδή το πρωί της Τετάρτης, από το Λονδίνο που βρίσκεται ο κ. Σκόδρας, απάντησε ηλεκτρονικά ότι παραιτείται και αύριο Παρασκευή, με την επιστροφή του, το έγγραφο της παραίτησης του θα πρωτοκολληθεί.

Βεβαίως η αντικατάσταση Σκόδρα, με την τρόπο που λειτουργούν τα πράγματα στην Ελλάδα, ήταν αναμενόμενη. Πέραν αυτού όμως, ο κ. Σκόδρας, είχε επιλεγεί από την προηγούμενη συγκυβέρνηση και τοποθετήθηκε στην Εγνατία Οδός Α.Ε., ως ο μηχανικός μάνατζερ που θα προωθούσε την παραχώρηση του οδικού άξονα στο πλαίσιο του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων. Συνεπώς, η εκλογή του ΣΥΡΙΖΑ, ήταν αναμενόμενο ότι θα έφερνε αλλαγές στη διοίκηση της εν λόγω εταιρείας, που είναι εταιρεία του δημοσίου.

Άλλωστε, είχε υπάρξει και διαφωνία ως προς τον χειρισμό της υπόθεσης των αρνητικών λογαριασμών, που αφορούν τέσσερις εργολαβίες,  συνολικού ύψους 104 εκατ. ευρώ, τρεις της Αττικάτ και μία της Παντεχνικής, έργα που κατασκευάστηκαν αλλά όχι σύμφωνα με τις σχετικές συμβάσεις. Η ΕΟΑΕ διεκδικεί αυτά τα ποσά ( 94 εκατ. + 10 εκατ) από τους κατασκευαστές, υπόθεση που συζητείται αυτή την εβδομάδα στο δικαστήριο. Το υπουργείο ήθελε να ζητηθεί αναβολή της υπόθεσης ενώ ο αποχωρών Γιώργος Σκόδρας ήταν υπέρ της εκδίκασης βάσει της γνωμοδότησης νομικής εταιρείας.

Επιπλέον, είναι το θέμα της διένεξης με την Τράπεζα Πειραιώς η οποία, για το υπόλοιπο των δανείων που είχε χορηγήσει για την ολοκλήρωση του άξονα, συνεχίζει να εισπράττει όλα τα έσοδα από τα διόδια, απελευθερώνοντας μόνο μέρος απαραίτητο για τη λειτουργία τους.

Πέραν των ανωτέρω, η νέα διοίκηση θα πρέπει να αντιμετωπίσει σε συνεννόηση με την ηγεσία του αρμοδίου υπουργείου, τα μεγάλα ζητήματα που εκκρεμούν, όπως αυτό της παραχώρησης,  την προσθήκη σταθμών διοδίων  – τύπου συμβατικού ή αναλογικού, των νέων έργων που εποπτεύει αλλά και τα έργα βαριάς συντήρησης και χρηματοδότησής τους.

ZENITH