Skip to main content

«Εικόνα ντροπής στην ανατολική είσοδο της Θεσσαλονίκης»

Για την γρήγορη ανακατασκευή των υπερτοπικών οδικών αξόνων στην περιοχή της Καλαμαριάς δεσμεύτηκε ο υφυπουργός υποδομών, Γ.Μαγκριώτης, προκειμένου να σταματήσει να υφίσταται η σημερινή ντροπιαστική ε
«Είναι ντροπή η ανατολική είσοδος και έξοδος της πόλης να παρουσιάζει αυτή την εικόνα, να δημιουργεί προβλήματα στην ασφάλεια των αυτοκινήτων και των ανθρώπων και ειδικά των κατοίκων της περιοχής και να δείχνει την εικόνα μιας πόλης προβληματικής και αφιλόξενης», τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης.

Σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση που είχε σήμερα με τη διοίκηση του δήμου Καλαμαριάς Θεσσαλονίκης, συνοδευόμενος από τον Γενικό Γραμματέα  Δημοσίων Έργων κ. Ιωάννη Οικονομίδη, ο κ. Μαγκριώτης υπογράμμισε την ανάγκη άμεσης ανακατασκευής των δύο υπερτοπικών οδικών αξόνων της Καλαμαριάς και συμπλήρωσε: «με το ξεκίνημα του νέου προϋπολογισμού του 2010 διασφαλίσαμε ένα εκατ. ευρώ για την γρήγορη ανακατασκευή των δύο αυτών υπερτοπικών οδικών αξόνων για να είναι ασφαλής η διέλευση για τους ανθρώπους, για τα αυτοκίνητα, αλλά και για να αναβαθμιστεί η αισθητική εικόνα της ανατολικής πλευράς της πόλης».

Πριν τα Πάσχα τα Τέμπη
Πριν το Πάσχα στοχεύει η κυβέρνηση να ανοίξουν τα Τέμπη, μεβασικότερο στόχο την ασφάλεια των οδηγών, υπογράμμισε ο κ. Μαγκριώτης. «Περιμένουμεαυτήν την εβδομάδα από τη πλευρά του παραχωρησιούχου, όπως η ΣύμβασηΠαραχώρησης ορίζει, να καταθέσει τις μελέτες και το σχέδιοαποκατάστασης και ασφαλούς διέλευσης από τα Τέμπη», σημείωσε ο υφυπουργός και πρόσθεσε: «Τόσο ο ανεξάρτητοςμηχανικός, όσο και η Εγνατία Α.Ε. που εποπτεύει εκ μέρους του δημοσίουτον παραχωρησιούχο, θα μπορέσει σε συνεργασία μαζί του, να μας δώσουντα τελικά χρονοδιαγράμματα. Στόχος μας είναι πριν το Πάσχα να έχειανοίξει, με ασφάλεια όμως, γιατί αυτό είναι το πρώτο για μας, ο δρόμοςαπό τα Τέμπη».

Έρχεται η διεύθυνση κατασκευής του μετρό
Όσον αφορά το Μετρό, ο υφυπουργός δεσμεύτηκε πως παρ΄ όλες τις αντιδράσεις «πολύ γρήγορα θα φέρουμε τη διεύθυνση της κατασκευής του ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης στη Θεσσαλονίκη, για να ξεπεράσουμε όλα εκείνα τα προβλήματα που δημιούργησαν μεγάλες καθυστερήσεις». Σχετικά με την επέκταση, ο κ. Μαγκριώτης υπογράμμισε πως μέχρι τώρα έχουν γίνει πρόδρομες μελέτες, ενώ δεν έχουν ολοκληρωθεί οιβασικές μελέτες, για να προχωρήσει η ουσιαστική δημοπράτηση τουέργου. «Ζητήσαμε από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. να προχωρήσει στην προκήρυξη τουδιαγωνισμού για την εκπόνηση των αναγκαίων μελετών για να τελειώνουμεπολύ γρήγορα, να μην έχουμε άλλες καθυστερήσεις,  για να προχωρήσουμεγρήγορα την ουσιαστική δημοπράτηση του έργου. Θα διασφαλίσουμε τηχρηματοδότηση της κατασκευής αυτής της γραμμής, γιατί μέχρι τώρα έχειδιασφαλιστεί μόνο το 50% των αναγκαίων  πόρων».

«Θα προσπαθήσουμε διασφαλίζοντας τη χρηματοδότηση να περιορίσουμε και νακερδίσουμε χρόνο, για να είναι έτοιμη η πρώτη γραμμή του Μετρό στις αρχές του2014, περίπου ένα χρόνο μετά από τον Οκτώβριο του 2012, που είναι ησυμβατική ημερομηνία» τόνισε ο κ. Μαγκριώτης, συπληρώνοντας: «Το έργο μέχρι τώρα έχει πιστοποιημένες δαπάνες περίπου το 11% τουσυνολικού κόστους κατασκευής. Αυτό σημαίνει ότι  έχει κατασκευαστείέργο περίπου 120 εκατ. ευρώ  από το 1,1 δισ. ευρώ. Αυτό αποδεικνύει, ότι έχουνχαθεί δύο και περισσότερα  χρόνια, κι είναι  γνωστοί οι λόγοι αυτών τωνκαθυστερήσεων».

Μεγάλη ανατροπή το σχέδιο «Καλλικράτης»
Σχολιάζοντας το σχέδιο «Καλλικράτης», ο κ. Μαγκριώτης το χαρακτήρισε ως την «πιο μεγάλη ανατροπή που έχει γίνει στο αναπτυξιακό και διοικητικό μοντέλο της χώρας» εξηγώντας πως «δεν είναι απλώς μια διοικητική μεταρρύθμιση, είναι και βαθιά αναπτυξιακή. Ιδιαίτερα θα ωφεληθεί η περιφέρεια και ακόμη περισσότερο η δική μας που είναι μια σημαντική και ισχυρή περιφέρεια. Σπάει το σημερινό συγκεντρωτικό, αυταρχικό κράτος, που σπαταλά σε μεγάλο βαθμό παραγωγικούς και ανθρώπινους πόρους. Οι δυνάμεις της περιφέρειας θα μπορούν έτσι να οργανώσουν την ανάπτυξη τους και τη διαχείριση των δικών τους θεμάτων. Γι’ αυτό θα στηρίξουμε όλοι μαζί με έμφαση αυτήν την προσπάθεια».

ZENITH