Skip to main content

Εν αναμονή των αποφάσεων των απεργών

Μέχρι το μεσημέρι, οπότε και θα συνέλθει η Γενική Συνέλευση της Ένωσης Ιδιοκτητών Φορτηγών και Βυτιοφόρων ΔΧ, οι απεργοί συνεχίζουν την κινητοποίησή τους, μετά και τις άκαρπες συνομιλίες της Πέμπτης μ
Μέχρι το μεσημέρι, οπότε και θα συνέλθει η Γενική Συνέλευση της Ένωσης Ιδιοκτητών Φορτηγών και Βυτιοφόρων ΔΧ, οι απεργοί συνεχίζουν την κινητοποίησή τους, μετά και τις χθεσινές άκαρπες συνομιλίες με το υπουργείο Μεταφορών.

Τότε κληρώνει εν πολλοίς η πρώτη μεγάλη προσπάθεια της κυβέρνησης να περάσει μια σημαντική μεταρρύθμιση (άνοιγμα κλειστών επαγγελμάτων) απέναντι σε ένα σκληρό συνδικάτο, όπως είναι αυτό των φορτηγατζήδων.

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν ότι αν ξεπερασθεί το συγκεκριμένο τεστ, τότε τα πράγματα θα είναι πολύ διαφορετικά από εδώ και στο εξής και το Μέγαρο Μαξίμου θα μπορεί να μιλά για αποτελεσματική επίδειξη δύναμης απέναντι σε οργανωμένες συντεχνίες. Το υπουργείο Μεταφορών, τις τελευταίες ώρες, αυτό για το οποίο προσπαθεί να πείσει τους απεργούς είναι ότι λόγω του Μνημονίου δεν μπορεί να προχωρήσει σε άμεση οικονομική αποζημίωσή τους, αλλά εμμέσως θα τους δώσει κάποια χρήματα από αυτά που χάνουν, σε βάθος χρόνου.

Για παράδειγμα, μέσω της ένταξής τους στον αναπτυξιακό νόμο ή μέσω της παροχής έμμεσης βοήθειας, σε ένα εύλογο βάθος χρόνου. Το γεγονός όμως δεν φαίνεται να ικανοποιεί τους ιδιοκτήτες των φορτηγών, οι οποίοι φοβούνται ότι, αν ψηφισθεί το νομοσχέδιο, που προβλέπει το άνοιγμα του επαγγέλματός τους, χωρίς οι ίδιοι να εξασφαλισθούν οικονομικά, τότε χάνουν το παιχνίδι οριστικά.

Γι΄ αυτό και ζητούν περισσότερες και πιο συγκεκριμένες εγγυήσεις από την πλευρά του δημοσίου. Σε αυτή την κρίσιμη καμπή βρίσκονται, λοιπόν, αυτή τη στιγμή οι διαπραγματεύσεις, ενώ το μεσημέρι συνεδριάσει η συντονιστική επιτροπή των απεργών για να λάβει τις τελικές της αποφάσεις για τη συνέχιση ή όχι των κινητοποιήσεών τους.

Συνάντηση Ρέππα - ιδιοκτητών

Η συνάντηση του κ. Ρέππα με τους ιδιοκτήτες άρχισε λίγο μετά τις 13:30 το μεσημέρι, στο κτίριο που στεγάζεται το πρώην υπουργείο Δημοσίων Έργων, στη Χαριλάου Τρικούπη και όχι στο υπουργείο Μεταφορών στο Χολαργό, εξαιτίας της έντασης που σημειώθηκε το πρωί με τις συμπλοκές απεργών και της αστυνομίας. Η συνάντηση, στην οποία ήταν παρόντες ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Νίκος Σηφουνάκης και ο ΓΓ του υπουργείου κ. Χάρης Τσιόκας ολοκληρώθηκε λίγο μετά τις έξι το απόγευμα.

Ο κ. Ρέππας, ο οποίος κατά τη διάρκεια της συνάντησης βγήκε τουλάχιστον τρεις φορές για να ενημερώσει την κυβέρνηση, δεν έκανε δηλώσεις, αλλά αρκέστηκε να πει πως «Οι άνθρωποι αυτοί έχουν συνέπεια και ήθος και θα ανταποκριθούν και ότι καμιά από τις δύο πλευρές δεν θέλει την ταλαιπωρία του κοινού».

Μετά τη συνάντηση οι εκπρόσωποι των Ιδιοκτητών, μετέβησαν στο υπουργείο Μεταφορών, στο Χολαργό, προκειμένου να κάνουν τη «μίνι» Γενική Συνέλευση, που κράτησε σχεδόν τρεις ώρες, με τη συμμετοχή των εννέα συνολικά προέδρων και των αντίστοιχων Γενικών γραμματέων των Ομοσπονδιών τους και να ανακοινώσουν τις αποφάσεις τους.

Οι απεργοί προσήλθαν στη συνάντηση με τον υπουργό με διαφορετικό πνεύμα, έχοντας υπόψη τους δύο βασικά στοιχεία. Το πρώτον ήταν η πολιτική επιστράτευση που είχε ήδη ανακοινωθεί και άρχισε να εκτελείται και το δεύτερο ήταν η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στο άνοιγμα των λεγόμενων κλειστών επαγγελμάτων και να μην αλλάξει ουσιαστικά τη φιλοσοφία του νομοσχεδίου, καθώς υπήρχαν οι σχετικές δεσμεύσεις από τον Μηχανισμό στήριξης.

Τα αιτήματα των απεργών

Σύμφωνα με πληροφορίες, τέσσερα ήταν τα βασικά σημεία στα οποία επικεντρώθηκε η συζήτηση από την πλευρά των Ιδιοκτητών. Το πρώτο ήταν το Ασφαλιστικό για το οποίο οι συνδικαλιστές ζήτησαν οι συντάξεις των Ιδιοκτητών να εξομοιωθεί με τις ανάλογες που έπαιρναν μέχρι τώρα οι συνάδελφοί τους που ήταν ασφαλισμένοι στο ΤΕΒΕ.

Το δεύτερο αφορούσε τις άδειες και συγκεκριμένα ζήτησαν:

- Να ισχύσει από την ψήφιση του νόμου και όχι από τον περασμένο Ιούνιο, η τριετής περίοδος προσαρμογής, στη διάρκεια της οποίας η τιμή της αδείας θα έχει φθίνουσα πορεία μέχρι να μηδενιστεί.

- Να γίνει πενταετής η διάρκεια προσαρμογής, για περίπου 5,5 χιλιάδες ιδιοκτήτες που έχουν αγοράσει πρόσφατα άδειες και δεν πρόλαβαν να κάνουν απόσβεση.

- Να αφαιρεθεί η τελευταία μείωση του 35% στις άδειές τους ή να αυξηθεί κατά 20% το ύψος της αδείας που προσδιόρισε η κυβέρνηση.

- Τόνισαν ότι δεν τους ενδιαφέρει η πρόταση της κυβέρνησης για χορήγηση μιας επιπλέον δωρεάν άδειας για κάθε άδεια που κατέχουν.

- Να αποζημιωθούν για τις άδειες, ώστε να μη χάσουν τα χρήματά τους.

Το τρίτο ήταν να υπάρξουν φοροαπαλλαγές για κάποιο χρονικό διάστημα, ώστε να μετριαστούν οι απώλειες από την απομείωση της άδειας. Και τέταρτο να τους δοθούν κίνητρα στο πλαίσιο του Αναπτυξιακού νόμου.

ZENITH