Skip to main content

Ενιαία στρατηγική για τον τουρισμό προτείνει ο νομάρχης Μαγνησίας

Τη διαμόρφωση μίας ενιαίας στρατηγικής για τον τουρισμό στη Θεσσαλία προτείνει ο νομάρχης Μαγνησίας, Απόστολος Παπατόλιας, με επιστολή που απέστειλε προς τους υπόλοιπους 3 νομάρχες της περιοχής.
Τη διαμόρφωση μίας ενιαίας στρατηγικής για τον τουρισμό στη Θεσσαλία προτείνει ο νομάρχης Μαγνησίας, Απόστολος Παπατόλιας, με επιστολή που απέστειλε προς τους υπόλοιπους τρεις νομάρχες της περιοχής. O κ. Παπατόλιας εκτιμά ότι το 2010 θα είναι μία δύσκολη χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό και επισημαίνει ότι οι νομάρχες της Θεσσαλίας πρέπει να ενώσουν τις δυνάμεις τους με στόχο την καλύτερη δυνατή προβολή των τεσσάρων θεσσαλικών νομών και του εν γένει τουριστικού προϊόντος της Θεσσαλίας.  Μάλιστα, ο νομάρχης Μαγνησίας θέτει υπόψιν των συναδέλφων τους τέσσερις προτάσεις στις οποίες μπορεί να βασιστεί η κοινή δράση για την τουριστική προβολή της Θεσσαλίας. Αυτές οι προτάσεις έχουν ως εξής: 

1) Με δεδομένη την συρρίκνωση των πόρων των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων για την τουριστική προβολή των νομών, πχ διακοπή επιχορήγησης από τον ΕΟΤ για το 2010, κρίνεται σκόπιμη η διαμόρφωση από κοινού των δράσεων προβολής των Θεσσαλικών νομών, με στοχευμένες ενέργειες, κατ’ αρχήν στην εγχώρια αγορά, ώστε να αναδειχθεί συνολικά η περιοχή εξασφαλίζοντας καλύτερα αποτελέσματα με οικονομίες κλίμακας και επιμερισμό του κόστους.

2) H διοργάνωση των Μεσογειακών Αγώνων του 2013 αποτελεί πράγματι χρυσή ευκαιρία για την προβολή και την ανάδειξη των δυνατοτήτων των νομών. Ενόψει μάλιστα του νέου επικαιροποιημένου προϋπολογισμού των Αγώνων, στο πλαίσιο των αναγκαίων δημοσιονομικών προσαρμογών, οι δράσεις προβολής αποκτούν μία ιδιαίτερη σημασία λόγω του συγκριτικά μικρού τους κόστους και της μεγάλης προστιθέμενης αξίας τους. Στην περίπτωση δε της Θεσσαλίας, ο στόχος αυτός αποκτά ακόμη μεγαλύτερη αξία, εάν ληφθεί υπόψη ότι την τελευταία δεκαετία ολοένα και μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού στρέφεται σε τουριστικά επαγγέλματα, λόγω της κρίσης που εξακολουθεί να πλήττει τον αγροτικό τομέα παραγωγής. Η εξέλιξη αυτή έχει ως αποτέλεσμα να έχουν ήδη δημιουργηθεί και αναδειχθεί πολλαπλοί και σημαντικοί πόλοι τουριστικής ανάπτυξης, (Όλυμπος, παράλια Λάρισας, λίμνη Πλαστήρα, Μετέωρα, ορεινή περιοχή Τρικάλων, Πήλιο, Σποράδες) ενώ παράλληλα αυξάνεται η διάθεση και η προσφορά για την ανάπτυξη νέων και εναλλακτικών μορφών τουρισμού (θρησκευτικός, οικολογικός, πολιτιστικός περιηγητικός).

3) Εν όψει της σημαίνουσας θεσμικής αλλαγής με την εφαρμογή του «Καλλικράτη», οι φορείς της β’ βάθμιας Αυτοδιοίκησης οφείλουν να προετοιμαστούν κατάλληλα στο επίπεδο των προτάσεων και της στρατηγικής, ώστε να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος, έως ότου τα νέα όργανα της αιρετής Περιφέρειας κληθούν να εφαρμόσουν τις πολιτικές για την ενιαία τουριστική προβολή της περιοχής.

4) Η στήριξη των αεροπορικών συνδέσεων και των πτήσεων του αεροδρομίου Κεντρικής Ελλάδος, στη Νέα Αγχίαλο, και η διαφήμισή τους στα site των εν λόγω εταιριών θα αποφέρει τεράστιο όφελος στον τουρισμό, τις επιχειρήσεις και την τοπική οικονομία σε πανθεσσαλικό επίπεδο. Η στήριξη του Αεροδρομίου όλων των Θεσσαλών αποτελεί στην παρούσα φάση μεγάλης σημασίας δημόσια επένδυση με πολλαπλά και ανταποδοτικά οφέλη για την περιφερειακή οικονομία και ανάπτυξη, για τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση της Θεσσαλίας και την τόνωση της απασχόλησης στον τουριστικό τομέα.

ZENITH