Skip to main content

Ενισχύει τις εξαγωγές της η «Κτήμα Κώστα Λαζαρίδη»

Με αύξηση 20% τρέχουν οι πωλήσεις της εταιρίας σε 17 χώρες στο εξωτερικό.
Στην ενίσχυση των εξαγωγών της σε ΗΠΑ, Καναδά, Ρωσία, Κίνα και Ελβετία θα δώσει έμφαση τα επόμενα χρόνια η εταιρία Κτήμα Κώστα Λαζαρίδη, η οποία τρέχει εφέτος με αύξηση της τάξης του 20% των πωλήσεών της στο εξωτερικό. Ωστόσο, λόγω της υποχώρησης των πωλήσεων στην Ελλάδα και κατά κύριο λόγο στην αγορά των εστιατορίων, η εταιρεία θέτει ως στόχο να διατηρηθεί από πλευράς οικονομικών μεγεθών στα ίδια επίπεδα σε σχέση με το 2008, οπότε ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 8,29 εκατ. ευρώ και τα κέρδη μετά από φόρους σε 1,246 εκατ. ευρώ.

Όπως τόνισε στη διάρκεια συνάντησης με δημοσιογράφους στη Θεσσαλονίκη ο διευθύνων σύμβουλος της Κτήμα Κώστα Λαζαρίδη, κ. Γιώργος Ζάχαρης, οι εξαγωγές κινούνται με ανοδικό ρυθμό ακόμη και στην αγορά των ΗΠΑ, η οποία ήταν η πρώτη που είχε πληγεί από την οικονομική κρίση. Οι εξαγωγές της Κτήμα Κώστα Λαζαρίδη αντιπροσωπεύουν περίπου το 20% του συνολικού τζίρου της εταιρίας και κατευθύνονται στην αγορά HORECA (ξενοδοχεία, εστιατόρια, catering) σε 17 χώρες σε όλο τον κόσμο. Σημειώνεται ότι η εταιρία θα ενισχυθεί από το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας για την υλοποίηση προγράμματος ύψους 500.000 ευρώ για την προώθηση των οίνων της στην τριετία 2010-2012 στις αγορές-στόχους εκτός της ΕΕ.

Η εταιρία Κτήμα Κώστα Λαζαρίδη διαθέτει τον μεγαλύτερο ιδιόκτητο παραγωγικό αμπελώνα της Ελλάδας, ο οποίος αποτελείται πλέον από 2.500 στρέμματα, εκ των οποίων τα 700 βρίσκονται στην Αδριανή Δράμας, τα 1.600 στρέμματα στην περιοχή Καλής Βρύσης Δράμας και τα 200 στρέμματα στο Καπανδρίτι του νομού Αττικής. Οι αμπελώνες της εταιρίας της παρέχουν πλήρη αυτονομία για όλες τις παραγωγικές της δραστηριότητες.

Η εταιρία Κτήμα Κώστα Λαζαρίδη περιλαμβάνει τις οικογένειες κρασιών Αμέθυστος, Πύργος Ιουλία και Domaine Costa Lazaridi, τη βιολογική σειρά από τους αμπελώνες στο Καπανδρίτι (σε περιορισμένο αριθμό φιαλών), Οινότρια Γη, το τσίπουρο Ηδωνικό (με γλυκάνισο και χωρίς), τα αποστάγματα Methexis και τo βοτανικό ξύδι Aceto Botanico.

Αναφερόμενος στο στρατηγικό σχέδιο για την προώθηση του ελληνικού κρασιού στη διεθνή αγορά, το οποίο εκπονεί η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ), που προτείνει ως πρεσβευτές στο εξωτερικό τις γηγενείς ποικιλίες Ασύρτικο, Ξινόμαυρο, Μοσχοφίλερο και Αγιωργίτικο, ο κ. Ζάχαρης τόνισε ότι θα έπρεπε να υπάρχει και ένα “παράθυρο” για τα υπόλοιπα δημοφιλή ελληνικά κρασιά. «Δυστυχώς εμείς είμαστε στη Δράμα, μια περιοχή που δεν έχει τοπικές ποικιλίες. Ωστόσο, έχουμε καταφέρει το Sauvignon Blanc να είναι για τη Δράμα ό,τι είναι το ξινόμαυρο για τη Δυτική Μακεδονία. Αυτό που θέλουμε είναι κρασιά-πρεσβευτές, που μας κάνουν περήφανους», επεσήμανε ο κ. Ζάχαρης.

ZENITH