Skip to main content

Ενώπιον σοβαρών εξελίξεων το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Ο ΟΛΘ ξανά στο προσκήνιο: Τα εντυπωσιακά μεγέθη, η ιδιωτικοποίηση, οι διοικητικές εξελίξεις και η πρόκληση της επόμενης μέρας. Γράφει ο Γιώργος Μητράκης

του Γιώργου Μητράκη

Στο προσκήνιο βρίσκεται και πάλι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, για λόγους που αφορούν το παρόν και το μέλλον του.

Πρώτος λόγος είναι τα πολύ καλά οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε η ΟΛΘ ΑΕ για το 2014. Εντυπωσιακά κινήθηκαν ο τζίρος και τα κέρδη, αλλά και τα μεγέθη των φορτίων που διακινήθηκαν. Σε μια περίοδο ύφεσης για την Ελλάδα και τα νότια Βαλκάνια οι επιδόσεις αυτές είναι αυτονόητα αξιοσημείωτες.   

Δεύτερος λόγος είναι οι πληροφορίες που αναφέρουν ότι η διαδικασία προς την ιδιωτικοποίηση θα συνεχιστεί, παρά την επί της αρχής διαφωνία του καθ’ ύλην αρμόδιου υπουργού Θοδωρή Δρίτσα. Η κυβέρνηση φέρεται να έχει συμπεριλάβει την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΘ ΑΕ στις αποκρατικοποιήσεις που επειδή έχουν ξεκινήσει θα συνεχιστούν. Πιθανόν, βέβαια, όλα αυτά να είναι το… κατενάτσιο της κυβέρνησης, η οποία προσπαθεί να βγει από τη δύσκολη θέση παίζοντας… καθυστερήσεις.  

Τρίτος λόγος για τον οποίο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης συζητείται αυτή την περίοδο είναι η διοίκησή του. Για την ακρίβεια οι προθέσεις του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΟΛΘ ΑΕ Στέλιου Αγγελούδη για το μέλλον του στην Α΄ προβλήτα. Ένα κείμενο που υπέγραψε στο τελευταίο τεύχος της εφημερίδας της ΟΛΘ ΑΕ «Port.Thess» δημιουργεί κλίμα αποχαιρετισμού, αλλά ο ίδιος δεν έχει ανοίξει τα χαρτιά του.     

Σε κάθε περίπτωση η πορεία του λιμανιού της Θεσσαλονίκης από εδώ και πέρα θα είναι καθοριστική για την οικονομική ανάπτυξη ολόκληρης της περιοχής της Κεντρικής Μακεδονίας. Και εάν οι πληροφορίες για την ιδιωτικοποίηση ή την με οποιονδήποτε άλλο τρόπο εμπλοκή ιδιωτών στη διακίνηση φορτίων ευσταθούν έχει καλώς. Αλλά αν ισχύσουν οι δεσμεύσεις του ΣΥΡΙΖΑ και το λιμάνι παραμείνει δημόσιο, με κομματική αριστερόστροφή διοίκηση και εργαζομένους δημοσίους υπάλλήλους τότε το μέλλον είναι θολό.

Κατά πολλούς ο Στ. Αγγελούδης έφερε την υπάρχουσα αγορά της ΟΛΘ ΑΕ σχεδόν στα όρια της και παράλληλα εξάντλησε την αποδοτικότητα του οργανωτικού σχήματος του λιμανιού. Οπότε για να προχωρήσουν τα πράγματα χρειάζονται τομέα και πρωτοβουλίες που θα μεταφέρουν το παιχνίδι σε… άλλο γήπεδο και διαφορετικό επίπεδο, που μόνο μεγάλοι εξειδικευμένοι ιδιώτες των παγκόσμιων θαλάσσιων μεταφορών μπορούν να πετύχουν.

Σε αυτή τη συγκυρία κτύπησε διάνα ο επικεφαλής του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας καθηγητής Κώστας Γραμμένος, με την εκδήλωση που οργανώνει την προσεχή Παρασκευή 20 Μαρτίου, στις 4 το απόγευμα, στο κτίριο του πανεπιστημίου στη Θέρμη. Πρόκειται για ομιλία του επικεφαλής της Μονάδας Θαλάσσιων Μεταφορών, Λιμένων και Εσωτερικών Πλωτών Μεταφορών στην Κομισιόν Δ. Θεολογίτης με θέμα «Τα λιμάνια ως μοχλός περιφερειακής ανάπτυξης». Ο ομιλητής θα επικεντρωθεί στη σημασία των λιμανιών ως μέσο περιφερειακής ανάπτυξης, στην αξιοποίησή τους ως μέσο ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών λιμανιών, καθώς και στις επιπτώσεις της λειτουργίας τους σε τοπικό επίπεδο. Πιο επίκαιρος για τη Θεσσαλονίκη δεν θα μπορούσε να είναι…

ZENITH