Skip to main content

Εντός του θέρους και με χαμηλότερο αντίτιμο ο πρώτος σταθμός διοδίων στην Εγνατία

Εντός του θέρους πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία ο πρώτος σταθμός διοδίων στην Εγνατία οδό στο ύψος του Πολυμύλου, με αντίτιμο που θα είναι χαμηλότερο από ό,τι ισχύει στους υπόλοιπους σταθμούς, επί τ
Εντός του θέρους πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία ο πρώτος σταθμός διοδίων πάνω στον πανευρωπαϊκό οδικό άξονα της Εγνατίας οδού και θα είναι στο ύψος του Πολυμύλου, στα όρια των νομών Κοζάνης – Ημαθίας. Το αντίτιμο διέλευσης που θα καταβάλλεται από τους χρήστες, μάλιστα, θα είναι χαμηλότερο στον εν λόγω σταθμό, σε σχέση με την τιμολογιακή πολιτική που ακολουθείται στους υπόλοιπους, επί των εθνικών οδών.

Σχετική αναφορά έκανε νωρίτερα το πρωί ο υφυπουργός Υποδομών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, προσθέτοντας πως η Εγνατία Οδός ΑΕ και η ελληνική κυβέρνηση, βάσει των συμβατικών τους υποχρεώσεων, θα έπρεπε να είχαν ενεργοποιήσει τους σταθμούς διοδίων από το 2008.

Μιλώντας σε ραδιόφωνο της πόλης ο κ. Μαγκριώτης επιβεβαίωσε και προηγούμενο δημοσίευμα της Voria.gr, ότι η Εγνατία Οδός ΑΕ δέχεται πιέσεις από τις πιστώτριες τράπεζες, που στο προηγούμενο διάστημα τής έχουν δανείσει το συνολικό ποσό των 1,1 δισ. ευρώ, προκειμένου να τα χρησιμοποιήσει για την εκτέλεση τμημάτων του οδικού άξονα, ελλείψει πόρων από τα δημόσια ταμεία.

Ο υφυπουργός παραδέχθηκε ότι μεγάλη ιδιωτική τράπεζα ασκεί πίεση αυτή την περίοδο στη διοίκηση της Εγνατίας Οδού ΑΕ, εξαιτίας του γεγονότος ότι δεν έχουν λειτουργήσει ακόμη οι σταθμοί διοδίων, οι οποίοι προβλέπονταν από τις δανειακές συμβάσεις, που είχαν συναφθεί για την κατασκευή της οδού. «Το πρώτο δάνειο που πήρε η Εγνατία το 2006 προέβλεπε πως μέχρι το 2008 θα είχαν τοποθετηθεί διόδια. Κάτι τέτοιο δεν υλοποιήθηκε από την πλευρά της ΝΔ για λόγους πολιτικού κόστους», είπε ο Υφυπουργός και πρόσθεσε πως οι τράπεζες ζητούν πίσω τα χρήματά τους, γιατί η πολιτεία αθέτησε τα υπεσχημένα.

Περαιτέρω ο κ. Μαγκριώτης εξήγησε ότι η Εγνατία Οδός ΑΕ είναι φορτωμένη με δάνεια 1,1 δισ. ευρώ και η Αττικό Μετρό ΑΕ με 1,6 δισ. ευρώ, τα οποία δεν είχαν υπολογιστεί στο χρέος και στο έλλειμμα της χώρα και το στοιχείο αυτό το γνωρίζουν ήδη τα στελέχη του ΔΝΤ. Καταλήγοντας ο υφυπουργός γνωστοποίησε πως το ετήσιο κόστος για τη συντήρηση της Εγνατίας οδού προσεγγίζει τα 80-100 εκ. ευρώ.

ZENITH