Skip to main content

Επιστολή που «καίει» το μετρό Θεσσαλονίκης

Επιστολή με την οποία ζητούν τη διακοπή των εργασιών του Μετρό και οι τέσσερις ιταλικές εταιρίες που μετέχουν στην κοινοπραξία απέστειλε στον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρη Ρέππα ο κ
Επιστολή με την οποία ζητούν τη διακοπή των εργασιών του Μετρό Θεσσαλονίκης και οι τέσσερις ιταλικές εταιρίες που μετέχουν στην κατασκευάστρια κοινοπραξία απέστειλε στον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρη Ρέππα και κοινοποιείται στον αρμόδιο υφυπουργό, Γιάννη Μαγκριώτη, αλλά και στο γενικό γραμματέα Δημοσίων Εργων, Γιάννη Οικονομίδη, ο κ. Γιάννης Μαρούλης εκ μέρους της ΑΕΓΕΚ.

Όπως σημειώνεται στην επιστολή, μέχρι σήμερα το έργο εκτελείται αποσπασματικά, εξαιτίας προβλημάτων όπως η έλλειψη απαιτούμενων απαλλοτριώσεων και καθυστερήσεις παράδοσης χώρων, οι μεγάλης έκτασης αρχαιολογικές έρευνες με απροσδιόριστο χρόνο ολοκλήρωσης, η μη έγκαιρη έγκριση απαιτούμενων μελετών, η αδυναμία απόρριψης προϊόντων εκσκαφής στον 6ο Προβλήτα Θεσσαλονίκης και η μη σύνταξη των απαραίτητων απρόβλεπτων πινάκων εργασιών.

Όπως υπογραμμίζει ο αρχιτέκτων - μηχανικός Γιάννης Μαρούλης της ΑΕΓΕΚ, ο οποίος υπογράφει την επιστολή, «ενώ έχει παρέλθει πλέον του 50% του συμβατικού χρόνου, έχει εκτελεστεί περίπου μόνον το 12% του έργου. Ενώ είμαστε εγκατεστημένοι στο έργο 45 μήνες, παρουσιάζεται ήδη ολίσθηση του εγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος κατά 32 μήνες. Από τα μέχρι σήμερα αποτελέσματα προκύπτει ότι εξαιτίας της υποαπασχόλησης και της αλλαγής των συνθηκών εκτέλεσης του έργου έχουμε υποστεί μεγάλη οικονομική ζημία».

Σημερινό στάδιο εργασιών

Σύμφωνα με τον κ. Μαρούλη, ο οποίος στην επιστολή του κατηγορεί ευθέως για τα προβλήματα την «Αττικό Μετρό», από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι το Σιντριβάνι εκτελούνται μεγάλης έκτασης αρχαιολογικές έρευνες με απροσδιόριστο χρονικό εύρος. «Το γεγονός αυτό επιφέρει αδυναμία ουσιαστικής εκτέλεσης εργασιών κατασκευής των σταθμών», επισημαίνει χαρακτηριστικά.

Την κατάσταση των εργασιών στο Σιντριβάνι περιγράφει ως εξής: «Δεν έχουν εκτελεστεί οι απαλλοτριώσεις και έχει καθυστερήσει η παράδοση χώρων. Εκκρεμεί και σήμερα η παράδοση των χώρων στους σταθμούς Παπάφειο, Αναλήψεως, Πατρικίου, Βούλγαρη, Νέα Ελβετία, καθώς και το τμήμα ανοιχτού ορύγματος Νέα Ελβετία - αμαξοστάσιο. Συνέπεια της καθυστέρησης αυτής είναι το ότι ενώ προβλεπόταν η κατασκευή των σταθμών να προηγηθεί της έλευσης των ΤΒΜ (σ.σ. μετροπόντικες), τώρα λόγω των καθυστερήσεων οι σταθμοί πρέπει να κατασκευαστούν μετά την έλευση των ΤΒΜ. Τούτο, πλην των καθυστερήσεων που επιφέρει, απαιτεί αλλαγές μελετών, τρόπου κατασκευής των σταθμών και οικονομική επιβάρυνση».

Διακοπή των εργασιών

Ο κ. Μαρούλης σημειώνει στην επιστολή του ότι πέραν της κατασκευής διαφραγματικών τοίχων σε δύο μόνο σταθμούς, ουδεμία άλλη εργασία είναι δυνατή.

«Τούτο σημαίνει ότι αναγκαστικά οδεύουμε σε διακοπή εκτέλεσης εργασιών το αργότερο στο τέλος Φεβρουαρίου και την απόλυση του 80% του απασχολούμενου προσωπικού, δηλαδή περίπου 700 ατόμων. Το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει και εσωτερικά προβλήματα στην κοινοπραξία με τους Ιταλούς συνεταίρους να ζητούν και δικαίως τη διακοπή των εργασιών. Όλα τα παραπάνω έχουν επισημανθεί έγκαιρα στην Αττικό Μετρό, πλην όμως δεν κατέστη δυνατή η εξεύρεση λύσεων, με συνέπεια να υπάρχουν ήδη 53 διαφωνίες οι οποίες βρίσκονται σε φάση προδικασίας σύμφωνα με το νόμο. Ουδεμία από τις ανωτέρω διαφωνίες συζητήθηκε σε επίπεδο αίτησης θεραπείας και έτσι αποστερηθήκαμε του δικαιώματος να πετύχουμε τη δικαίωσή μας σε προηγούμενο στάδιο της προσφυγής στα αρμόδια δικαστήρια», υπογραμμίζει.

Σημαντικά προβλήματα στο έργο υπάρχουν με το σταθμό «Παπάφειο», καθώς λόγω γραφειοκρατικών ζητημάτων υπάρχει το ενδεχόμενο ακόμη και να μην κατασκευαστεί ο σταθμός και η περιοχή της Τούμπας να μείνει εκτός μετρό.

Όσον αφορά πάντως στα προβλήματα των αρχαιολογικών ευρημάτων, τη Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου αναμένεται να έρθει στη Θεσσαλονίκη η Γ. Γ. του υπουργείου Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, προκειμένου να δώσει επιτόπου λύσεις.

Εξάλλου, με την ίδια επιστολή «ανάβει φωτιές» και για τρεις σταθμούςμετρό στην Αθήνα, σχετικά με τους οποίους επίσης προειδοποιεί για παύσηεργασιών.

ZENITH