Skip to main content

Έρευνα και για τις προμήθειες από τη Daimler-Mercedes Benz

Τη διερεύνηση όλων των προμηθειών που έχουν γίνει στη χώρα μας από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Daimler-Μercedes Βenz, ζήτησε το υπουργείο Μεταφορών, μετά την αποκάλυψη για «μίζες» σε τουλάχιστον
Τη διερεύνηση όλων των προμηθειών που έχουν γίνει στη χώρα μας είτε απευθείας από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Daimler-Μercedes Βenz, είτε από θυγατρικές της εταιρίες ζήτησε το υπουργείο Μεταφορών, μετά την αποκάλυψη ότι η Daimler μοίρασε σε εκατοντάδες κρατικούς αξιωματούχους «μίζες» δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων σε τουλάχιστον 22 χώρες για να εξασφαλίσει κυβερνητικά συμβόλαια.

Στη χώρα μας η Daimler δραστηριοποιείται όχι μόνο στα πολυτελή επιβατηγά αυτοκίνητα, κυρίως με τη Μercedes, τα οποία προμηθεύονταν δημόσιες υπηρεσίες, η Βουλή και τα υπουργεία, αλλά και στα στρατιωτικά οχήματα, φορτηγά, ημιφορτηγά, οχήματα μεταφοράς προσωπικού, απορριμματοφόρα, πυροσβεστικά και ασθενοφόρα οχήματα για την προμήθεια των οποίων έχουν διενεργηθεί αρκετοί διαγωνισμοί, τόσο κρατικοί όσο και δημοτικοί, όπως επίσης και για την επισκευή και συντήρησή τους σε ετήσια βάση.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ο ΟΣΕ αγόρασε από τη θυγατρική ΑDtranz συνολικά 36 ντιζελομηχανές. Οι πρώτες 26 αγοράστηκαν το 1995, ενώ παραδόθηκαν σταδιακά στον ΟΣΕ μέχρι το 1998.

Ωστόσο, το 1997 με τις προγραμματικές συμφωνίες του υπουργείου Μεταφορών αγοράστηκαν επιπλέον 10 ντιζελομηχανές από την ΑDtranz, οι οποίες παραδόθηκαν ως τα τέλη του 2003.

Οι ντιζελομηχανές που ήρθαν στην Ελλάδα ήταν εξαιρετικά ακριβές, καθώς κοστολογήθηκαν με περίπου 4,5-5 εκατ. ευρώ η καθεμία, έναντι 3 εκατ. ευρώ που είχαν διατεθεί σε άλλες χώρες. Ο ΟΣΕ, τότε, είχε υποστηρίξει πως η αυξημένη τιμή οφειλόταν στο γεγονός ότι οι 36 ντιζελομηχανές που ήρθαν στη χώρα μας είχαν «ειδικές προδιαγραφές» οι οποίες επέτρεπαν στον Οργανισμό να τις μετατρέψει ανά πάσα στιγμή σε ηλεκτρομηχανές.

Πάντως, μέσω των προγραμματικών συμφωνιών του 1997, που έφεραν και την έγκριση της διακομματικής επιτροπής της Βουλής, η ΑDtranz είχε πάρει κι άλλες δουλειές στην Ελλάδα.

Μια από αυτές τις προγραμματικές συμφωνίες αφορούσε και στην προμήθεια από τους Ηλεκτροκίνητους Σιδηροδρόμους Αθηνών-Πειραιώς (ΗΣΑΠ) 120 συρμών, προϋπολογισμού 137,6 εκατ. ευρώ, από την κοινοπραξία των Ελληνικών Ναυπηγείων, τη Siemens και την ΑDtranz.

Επίσης, σταθερός πελάτης της Daimler-Μercedes Βenz είναι και η Επιχείρηση Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ), της οποίας ο στόλος περιλαμβάνει αρκετά λεωφορεία Μercedes. Η προμήθεια των λεωφορείων - μέσω διαγωνισμών- συνεχίστηκε μέχρι και το 2008 είτε απευθείας από την Daimler-Μercedes Βenz είτε από συνεργαζόμενες με τη Μercedes εταιρείες.

ZENITH