Skip to main content

Εχθρικό το περιβάλλον για επενδύσεις στις τηλεπικοινωνίες

Επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ στερεί από την ελληνική οικονομία το ατελές θεσμικό πλαίσιο στον τομέα των τηλεπικοινωνιών και της ευρυζωνικότητας, όπως τόνισε ο διευθυντής εταιρικής επικοινω
Επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ στερεί από την ελληνική οικονομία το ατελές θεσμικό πλαίσιο στον τομέα των τηλεπικοινωνιών και της ευρυζωνικότητας, που δημιουργεί εχθρικό περιβάλλον, τη στιγμή που η κρίση συνεχίζει να «χτυπά» τη χώρα και η ρευστότητα που θα κινήσει την αγορά εξακολουθεί να αποτελεί ζητούμενο.

«Το περιβάλλον όχι μόνο δεν είναι θετικό, αλλά είναι απολύτως εχθρικό, με αποτέλεσμα πολλές επενδύσεις, όλες με ιδιωτικά κεφάλαια και χωρίς ευρώ από το δημόσιο, να μην μπορούν να υλοποιηθούν», επεσήμανε ο διευθυντής εταιρικής επικοινωνίας της Wind Hellas, υπογραμμίζοντας ότι στην Ευρώπη για μια άδεια τοποθέτησης κεραίας απαιτούνται 5-7 μήνες και 3-4 υπηρεσίες, ενώ στην Ελλάδα το αντίστοιχο διάστημα είναι 2 έτη και τουλάχιστον 15 υπηρεσίες.

Μιλώντας νωρίτερα σε συνέντευξη τύπου με αφορμή το πανελλαδικό λανσάρισμα, από τη Θεσσαλονίκη, ενός νέου προϊόντος της εταιρείας στον τομέα της καρτοκινητής τηλεφωνίας, ο κ. Γιώργος Τσαπρούνης χαρακτήρισε, μάλιστα, ως κακό παράδειγμα την περίπτωση του δήμου Θεσσαλονίκης. «Ήταν πολύ αρνητικός στην τοποθέτηση δικτύου οπτικής ίνας», είπε και συμπλήρωσε ότι ειδικά στον τομέα της ευρυζωνικότητας το σύνολο των επιχειρήσεων παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών «έχουν αναλάβει συγκεκριμένες ζώνες και δεν μπορούν να αναπτύξουν το δίκτυο οπτικής ίνας, διότι ο κάθε δήμαρχος πιστεύει ότι η περιοχή ευθύνης του, είναι δικό του κράτος».

Αναφερόμενος στην εγχώρια αγορά κινητής τηλεφωνίας, ο εκπρόσωπος της Wind Hellas υποστήριξε ότι το 2009 ο κλάδος πιθανότατα έκλεισε για πρώτη φορά στην ιστορία με μια μείωση της τάξεως του 10-12%. Με δεδομένο ότι το 2008 η αγορά ήταν στα επίπεδα των 1,5 δισ. ευρώ, αυτή η μείωση σημαίνει ότι τα έσοδα των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας το 2009 ήταν μειωμένα κατά 150- 200 εκ. ευρώ σε σχέση με ένα χρόνο πριν και η αγορά ενδεχομένως θα ισορροπήσει στα 1,3 δισ. ευρώ.

«Είμαστε μέσα στην κρίση και τη βιώνουμε, ενώ και το 2010 θα είναι μια δύσκολη χρονιά», εκτίμησε ο διευθυντής Mobile Consumer Marketing & CRM της Wind, Χρήστος Καλογεράκης, ενώ ο κ. Τσαπρούνης εκτίμησε ότι η συρρίκνωση της αγοράς που παρατηρήθηκε πέρυσι θα συνεχιστεί και στην τρέχουσα χρονιά. Στο πλαίσιο αυτό τα δύο στελέχη της Wind εξέφρασαν την πεποίθηση ότι «ο πόλεμος τιμών που εκδηλώνεται κυρίως στην καρτοκινητή τηλεφωνία θα συνεχιστεί».

Σε ό,τι αφορά ειδικότερα στη Wind Hellas, τονίστηκε ότι ολοκληρώθηκε επιτυχώς η διαδικασία οικονομικής αναδιάρθρωσης της επιχείρησης, με αποτέλεσμα ο δανεισμός να περιοριστεί στα 1,8 δισ. ευρώ, από 3,2 δισ. ευρώ. Από την εξέλιξη αυτή η εταιρεία ωφελείται κάθε χρόνο με περίπου 150 εκ. ευρώ, από μη καταβολή τόκων. «Περάσαμε μια δύσκολη περίοδο η οποία έληξε επιτυχώς το Δεκέμβριο», είπε ο κ. Τσαπρούνης και τόνισε ότι το 2010 θα είναι χρονιά ανάκαμψης που θα επιτρέψει από το 2011 η εταιρεία να επιστρέψει σε κερδοφορία.

Για το επενδυτικό πρόγραμμα της Wind Hellas ο κ. Τσαπρούνης απέφυγε να δώσει λεπτομέρειες για τα κονδύλια που θα δαπανηθούν κατά το 2010 τονίζοντας, απλώς, ότι το βάρος θα πέσει στον εμπορικό τομέα, καθώς και στην ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών και του δικτύου.
Ως προς το νέο προϊόν της εταιρείας, πρόκειται για τη Wind Καρτοκινητή που απευθύνεται σε όσους επιλέγουν καρτοκινητή. Με τη νέα επιλογή ο χρήστης του προϊόντος, αν ανανεώσει με 20 ευρώ το χρόνο ομιλίας στο πρώτο 15νθήμερο του κάθε μήνα, η εταιρεία τού επιστρέφει ανάλογο χρόνο δωρεάν για το υπόλοιπο μισό, ο οποίος όμως δεν μεταφέρεται στον επόμενο μήνα, αν δεν εξαντληθεί.

«Επιλέξαμε τη Θεσσαλονίκη για το δυναμικό λανσάρισμα της νέας Wind Καρτοκινητής, διότι θεωρούμε ότι τα χαρακτηριστικά του προϊόντος ταιριάζουν απόλυτα με τη φιλοσοφία των κατοίκων που και στο παρελθόν έχουν δείξει ότι αγκαλιάζουν την καινοτομία», υπογράμμισε ο κ. Τσαπρούνης και αφού αποκάλυψε ότι θα ακολουθήσουν σύντομα και νέα προϊόντα, γνωστοποίησε πως οι προωθητικές ενέργειες της Wind στη Θεσσαλονίκη θα κρατήσουν 4 εβδομάδες.

ZENITH