Skip to main content

Η Cosco ξυπνάει τον ΟΛΘ

Την αυτοδύναμη οικονομική ανάπτυξη της 6ης προβλήτας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, υπό την πίεση και του εσωτερικού ανταγωνισμού, που σηματοδοτεί η έλευση της Cosco στον Πειραιά, έθεσε ως προτεραιότη
Την αυτοδύναμη οικονομική ανάπτυξη της 6ης προβλήτας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, υπό την πίεση και του εσωτερικού ανταγωνισμού, που σηματοδοτεί η έλευση της Cosco στον Πειραιά, φαίνεται ότι θέτει ως άμεση προτεραιότητα η νέα διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος (ΟΛΘ), υπό τον Στέλιο Αγγελούδη, με την προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού να αναμένεται από το φθινόπωρο.

Ο κ.Αγγελούδης, που σήμερα ανέλαβε επισήμως τα καθήκοντα προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΟΛΘ ΑΕ, στο πλαίσιο της τακτικής γενικής συνέλευσης της εταιρίας, ξεκαθάρισε ότι δεν έχει πάρει μέχρι στιγμής κάποια κατεύθυνση, ούτε ενημέρωση από την κυβέρνηση για ενδεχόμενη ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Διευκρίνισε δε, ότι όσες θετικές κινήσεις δρομολόγησε η απερχόμενη διοίκηση «θα συνεχιστούν απρόσκοπτα», με βάση πάντα τους άξονες που θα δώσει η ελληνική πολιτεία.

Ερωτηθείς ποιες είναι οι προθέσεις της νέας διοίκησης για τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), απάντησε: «οι προθέσεις της νέας διοίκησης δεν μπορώ να σας πω ποιες είναι, γιατί ακόμη δεν έχουμε συνεδριάσει. Αν θέλετε τη άποψή μου, πιστεύω ότι πρέπει να υπάρξει αυτοδύναμη οικονομική ανάπτυξη σε ό,τι αφορά την ολοκλήρωση του έργου της 6ης προβλήτας [...]ή έστω της α΄φάσης, ώστε το λιμάνι να μπορεί να υποδέχεται mother vessels (σ.σ.μεγάλα πλοία, που απαιτούν βάθος τουλάχιστον 15 μέτρων, για να προσεγγίσουν)».

Η χρηματοοικονομική μελέτη για την απόδοση της επένδυσης της 6ης προβλήτας αναμένεται να παραδοθεί εντός δύο εβδομάδων, ενώ τα τεύχη δημοπράτησης του έργου είναι ήδη έτοιμα. Ο κ. Αγγελούδης απέφυγε, ωστόσο, να δώσει συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα για την όλη διαδικασία, υπογραμμίζοντας χαρακτηριστικά ότι «δεν θέλει να είναι ο τέταρτος ή πέμπτος, που θα εγκαινιάσει στα λόγια την προβλήτα». Ωστόσο η προκήρυξη αναμένεται να γίνει, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, το φθινόπωρο.

Στο μεσοδιάστημα, ο νέος «τιμονιέρης» του ΟΛΘ ρίχνει το βάρος στη... μελέτη. «Το επόμενο δίμηνο-τρίμηνο αναμένεται να ολοκληρωθεί μελέτη για τα λειτουργικά θέματα του λιμανιού, την εικόνα, αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητά του», ώστε να αποφασιστούν οι επόμενες κινήσεις, σημείωσε και συμπλήρωσε ότι «το λιμάνι δεν μπορεί να υλοποιήσει οτιδήποτε, αν δεν έχει την πόλη μαζί του».

Σχετικά με τη συνεργασία ΟΛΘ-Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ΟΣΕ) και την ενδεχόμενη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στη Θεσσαλονίκη, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα συναντηθεί με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, ώστε να γίνει μια πρώτη εκτίμηση για το τί γίνεται με την αντίστοιχη υποδομή στο Θριάσιο Πεδίο και να αποφασιστούν τα επόμενα βήματα.

Από την πλευρά του, ο απερχόμενος διευθύνων σύμβουλος, δρ Ιωάννης Τσάρας, ο οποίος στο εξής θα απασχολείται στον όμιλο Λαυρεντιάδη, επισήμανε ότι «οι ενδείξεις για τα μεγέθη του ΟΛΘ στο επόμενο διάστημα είναι αρκετά θετικές, διατυπώνοντας, προβλέψεις για κέρδη προ φόρων της τάξης των 6,5-7 εκατ. ευρώ για το σύνολο της χρήσης 2010, αν η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων παραμείνει στα ίδια -ικανοποιητικά- επίπεδα.

Ο κ.Τσάρας υπεραμύνθηκε της επιλογής της προηγούμενης διοίκησης για εγκατάσταση ιδιώτη πάροχου στο ΣΕΜΠΟ (ασχέτως αν η συμφωνία με τη Hutchison τελικά ναυάγησε). Εξέφρασε την πεποίθηση ότι η εγκατάσταση της Cosco στον Πειραιά δημιουργεί νέα δεδομένα και για τον εσωτερικό ανταγωνισμό, ενώ η παρουσία ιδιωτών παρόχων στα ανταγωνιστικά λιμάνια Αδριατικής-Μ.Θάλασσας καθιστά ελάχιστα τα ήδη μικρά χρονικά περιθώρια για την ανάπτυξη του ΟΛΘ.

Μέρισμα 0,15 ευρώ για τη χρήση 2009 από τον ΟΛΘ

Τη διανομή μερίσματος 0,15 ευρώ ανά μετοχή για τη χρήση 2009 αποφάσισε σήμερα η Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων της ΟΛΘ ΑΕ.

Από το ποσό αυτό παρακρατείται ο αναλογούν στο μέρισμα φόρος ποσοστού 10% και συνεπώς το καθαρό καταβαλλόμενο ποσό του μερίσματος ανά μετοχή θα ανέλθει σε 0,135 ευρώ.

Ημερομηνία αποκοπής ορίσθηκε η 19 Ιουλίου 2010, ενώ η πληρωμή του μερίσματος θα ξεκινήσει στις 26 Ιουλίου 2010.

ZENITH