Skip to main content

Η νέα στρατηγική του δήμου για την αύξηση του τουρισμού στη Θεσσαλονίκη

Ποιες εναλλακτικές μορφές τουρισμού σχεδιάζει να προωθήσει ο κεντρικός δήμος της πόλης για το 2015. Ενέργειες για τη δημιουργία μνημείου του Αποστόλου Παύλου.

της Κάτιας Γερακαρίτου

Στροφή στην προσέλκυση τουριστών με περισσότερο ποιοτικά χαρακτηριστικά θα επιδιώξει ο δήμος Θεσσαλονίκης για τη φετινή χρονιά, ο οποίος έχει προγραμματίσει επιπλέον δράσεις για την ενίσχυση της εικόνας της πόλης ως τουριστικού προορισμού.

Μέσα στο 2015 η δημοτική αρχή θα επικεντρωθεί σε στοχευμένη προσέγγιση τουριστών από τις αγορές – στόχους, αναπτύσσοντας εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Γαμήλιος τουρισμός, τουρισμός αγορών και υγείας, ιστορικός τουρισμός είναι κάποιες από τις μορφές που σχεδιάζει να προωθήσει ο δήμος σε συνεργασία με φορείς της πόλης. «Από την τουριστική ανάπτυξη θέλουμε να περάσουμε στην τουριστική εξειδίκευση. Πρέπει να ανέβει η μέση κατανάλωση. Κάναμε το ποσοτικό άλμα τώρα πρέπει να κάνουμε το ποιοτικό» τόνισε στη Voria.gr ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Σπύρος Πέγκας.  

Παράλληλα, η δημοτική αρχή θα συνεχίσει το «άνοιγμα» σε χώρες (π.χ. Βαλκανικές, Τουρκία, Ιταλία κ.λ.π.) για την προσέλκυση τουριστών, ενώ σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και την Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης θα λαμβάνει μέρος σε εκθέσεις τουρισμού. Για το 2015, έχουν προγραµµατιστεί ταξίδια σε Φιλιππούπολη-Σόφια, Πρίστινα, Βουκουρέστι, Σµύρνη, Πετρούπολη, Μπολώνια.  

Επίσης, η δημοτική αρχή σχεδιάζει να προχωρήσει στη δημιουργία Μνημείου του Αποστόλου Παύλου, σε συνεργασία και υπό την καθοδήγηση της Εκκλησίας. Ήδη, όπως ανέφερε ο κ. Πέγκας, στατιστικά στοιχεία από την ένωση ξεναγών αποδεικνύουν την αναγκαιότητα δημιουργίας, του.

Οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού που θα προωθήσει ο δήμος:

Ιστορικός – Επετειακός Τουρισµός: 100 χρόνια από τον πρώτο Παγκόσµιο Πόλεµο/ Μακεδονικό Μέτωπο. Αξιοποίηση της ιστορικής αυτής επετείου µε χάραξη διαδροµών ,επισκέψεις σε σηµεία διεξαγωγής γεγονότων, νεκροταφεία

Γαµήλιος-Νεανικός Τουρισµός: Αξιοποίηση του ελκτικού-ιστορικού σκηνικού της Θεσσαλονίκης(αρχαιοελληνικού, ρωµαϊκού, βυζαντινού κλπ) για πραγµατοποίηση θεµατικών γάµων. Ενθάρρυνση της δηµιουργίας ειδικών τουριστικών πακέτων (student weekend/interail) και υποδοµών για νέους (youth hostel). Καθιέρωση των «Young Ambassadors of Thessaloniki» για σπουδαστές από το εξωτερικό.

Θρησκευτικός- Προσκυνηµατικός Τουρισµός: Ενέργειες για δηµιουργία Πολιτιστικής ∆ιαδροµής στα βήµατα του Α. Παύλου. Ανάδειξη και αξιοποίηση των θρησκευτικών µνηµείων και χώρων της Θεσσαλονίκης. Στήριξη στο 1ο Φεστιβάλ Βυζαντινής Τέχνης και Ιστορίας (13-15 Νοεµβρίου) και εν γένει ενέργειες για ενδυνάµωση της Βυζαντινής ταυτότητας της πόλης. Συµµετοχή στη χάραξη της διαδροµής των Αγίων Κυρίλλου και Μεθόδιου

1ο Shopping Festival: Συµβολή στη διοργάνωση του φεστιβάλ της αγοράς µε εκπτώσεις και προσφορές, σε καταστήµατα, εστιατόρια, ξενοδοχεία

City Break: Καθιέρωση της Θεσσαλονίκης ως σηµαντική επιλογή για ένα σύντοµο ταξίδι αναψυχής

5o Thessaloniki Food Festival: δράσεις καθ όλη τη διάρκεια του έτους για προώθηση της τοπικής γαστρονοµίας σε Ελλάδα και το εξωτερικό

4o Pride Θεσσαλονίκης Ιούνιος 2015: συντονισµός διοργάνωσης του φεστιβάλ µε στόχο την προσέλκυση του L.G.B.T Τουρισµού

Τουριστικές Ηµερίδες – Συνέδρια: Προώθηση και προβολή των µεγάλων αθλητικών γεγονότων της πόλης (Μαραθώνιος, Παγκόσµιο Πρωτάθληµα Ιστιοπλοΐας). Καθιέρωση ενός νέου ορισµού ξενοδοχειακών µονάδων ως φιλικών προς τον πολιτισµό (Culture Friendly Hotels)

Εκπαιδευτικός Τουρισµός: Παρουσίαση του Ανώτατου Εκπαιδευτικού δυναµικού της πόλης στις αγορές στόχους, προσέλκυση ξένων φοιτητών

Τουρισµός Υγείας, μέσω της προβολή των συγκριτικών πλεονεκτηµάτων της πόλης στον τοµέα της Ιατρικής και Θεραπευτικός-Ιαµατικός Τουρισµός μέσω της αξιοποίησης των Ιαµατικών Λουτρών Θέρµης. 

Δύο info kiosk στο κέντρο της Θεσσαλονίκης

Επίσης, πρόκειται να προχωρήσει στη δηµιουργία και λειτουργία δύο κεντρικών σηµείων τουριστικής πληροφόρησης ( info kiosk), ένα στο Λευκό Πύργο και ένα στην Πλατεία Αριστοτέλους, τα οποία θα λειτουργούν σε 12ωρη καθηµερινή βάση καθώς και στη δηµιουργία σηµείων πώλησης και προώθησης τοπικών αναµνηστικών προϊόντων σε συνεργασία µε τους παραγωγικούς φορείς της πόλης.

Το ετήσιο πρόγραμμα του τμήματος Τουρισμού του δήμου Θεσσαλονίκης για το 2015 θα συζητηθεί την ερχόμενη Δευτέρα κατά τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.

ZENITH