Skip to main content

«Η παρατεταμένη ανησυχία έχει τελειώσει την αγορά»

Η αγορά στη χειρότερη κατάσταση της τελευταίας πενταετίας. Κραυγή αγωνίας και κάλεσμα από τους επαγγελματίες προς τους καταναλωτές ενόψει Πάσχα. Καταγγέλλουν ύποπτες διαφημίσεις για το πασχαλινό αρνί.

Της Άννης Καρολίδου

“Τελειωμένη είναι η αγορά. Η παρατεταμένη ανησυχία για την οικονομία έχει επηρεάσει τον καταναλωτή που σκέπτεται  να ξοδέψει και τα λίγα χρήματα που διαθέτει. Σήμερα Eurogroup, αύριο Εuroworking group, δηλώσεις ξανά και ξανά, έχουν φέρει την αγορά στη χειρότερη κατάσταση της τελευταίας 5ετίας”, τόνισε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Μιχάλης Ζορπίδης.

Το Επιμελητήριο, πήρε την πρωτοβουλία και διοργάνωσε σήμερα μία κοινή συνέντευξη Τύπου, μαζί με εκπροσώπους άλλων φορέων της αγοράς, προκειμένου ενόψει Πάσχα να απευθυνθεί κάλεσμα στους Θεσσαλονικείς να ψωνίσουν από τα καταστήματα της γειτονιάς τους.

Η κατάσταση είναι πολύ κακή και στο διατροφικό τομέα. Η κατανάλωση στο κρέας λόγω κρίσης έχει μειωθεί τουλάχιστον κατά 20%, είπε ο πρόεδρος του Σωματείου Κρεοπωλών Δημήτρης Γκαρμπούνης ο οποίος κάλεσε τους καταναλωτές να προτιμήσουν τα κρεοπωλεία της γειτονιάς και να μην εμπιστεύονται γκρίζες “πονηρές” διαφημίσεις. "Υπάρχει site που υπόσχεται 500 αρνιά προς 5,89 ευρώ το κιλό, χωρίς να αναφέρει χώρα προέλευσης, χωρίς να αναφέρεται η επιχείρηση που τα προμηθεύει".

Σύμφωνα με τον κ.Γκαρμπούνη, η κρίση, έχει στρέψει τον καταναλωτή στις χαμηλότερες τιμές, κάτι που αξιοποιούν και εφημερίδες που, σε συνεργασία με αλυσίδα σούπερ - μάρκετ, προσφέρουν αρνιά με κουπόνια.

Πάντως, απ΄ ότι φαίνεται οι τιμές στην αγορά, για τον πασχαλινό οβελία, θα είναι μάλλον τσιμπημένες, αν λάβουμε υπόψη ότι λόγω του καταρροϊκού πυρετού θανατώθηκαν πολλά αμνοερίφια. Ωστόσο ακόμη δεν έχουν ανοίξει τα παζάρια άρα δεν ξέρουμε αν οι τιμές θα ξεπεράσουν τα 10 ευρώ/κιλό, που ήταν πέρυσι.

Από την Καλαμαριά στη Θεσσαλονίκη

Η κρίση χτύπησε και μία από τις πιο δυναμικές περιφερειακές αγορές της πόλης, καθώς λόγω μείωσης των τιμών στα ακίνητα, εμπορικές επιχειρήσεις μετεγκαθίστανται από την Καλαμαριά στο εμπορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης. Το φαινόμενο παραδέχθηκε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγους Καλαμαριάς Δημήτρης Μιλιάδης ο οποίος όμως υπογράμμισε ότι δεν έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις.  

Ο κ. Μιλιάδης, ζήτησε από τους καταναλωτές να στηρίξουν τις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις των τοπικών αγορών, καθώς έτσι τα χρήματα μένουν στην εθνική οικονομία και "δε γίνονται μπόνους για golden boys πολυεθνικών".

Ο Χρήστος Νικολόπουλος, γγ του ΕΕΘ και πρόεδρος των επιχειρήσεων του ιστορικού κέντρου, τόνισε ότι είναι στο συμφέρον του καταναλωτή να ψωνίζει από τοπικές επιχειρήσεις για τον πρόσθετο λόγο ότι έτσι βοηθάει στο να στηριχθεί το ασφαλιστικό σύστημα που πάσχει από έσοδα αλλά και τα ταμεία του κράτους.

Ζορπίδης- Θα δράσουμε μόνοι μας

Ο πρόεδρος του ΕΕΘ Μιχάλης Ζορπίδης δήλωσε ανοικτά τη δυσαρέσκειά του επειδή “δύο μήνες τώρα προσπαθούμε να συναντήσουμε τους υπουργούς που είναι αρμόδιοι για την  ανάπτυξη και τις μεταφορές και δεν παίρνουμε απάντηση”.

Πρέπει να τελειώνει η παρατεταμένη ανασφάλεια, είπε ο κ. Ζορπίδης ο οποίος αναγνώρισε σαν σωστό μέτρο τη ρύθμιση των 100 δόσεων για τα ληξιπρόθεσμα. ¨Καλό μέτρο αλλά δεν αρκεί αν δεν αντιμετωπιστεί αυτή η κατάντια, η ανασφάλεια, γιατί οι επιχειρήσεις δε κάνουν τζίρο. Φροντίζουν οι κυβερνώντες για την επαναπρόσληψη των δημοτικών αστυνομικών, καμία αντίρρηση, αλλά τι θα γίνει με τις απολύσεις που αναγκάζονται να κάνουν οι ιδιωτικές επιχειρήσεις. Τι θα γίνει με την ανεργία;¨

Το ΕΕΘ, που ενόψει Πάσχα έβγαλε τηλεοπτικό σποτ και αφισέτα για να τονώσει την αγορά της πόλης, πρόκειται να στηρίξει όσο του επιτρέπουν οι δικοί του πόροι, τους επαγγελματίες. Θα καλύψει τα έξοδα των ξεναγήσεων, στις αφίξεις τουριστών κρουαζιέρας, θα καλύψει τα έξοδα για το info kiosk του δήμου Θεσσαλονίκης, ενώ θα διοργανώσει ειδικές εκδηλώσεις για κλάδους επαγγελματιών.

ZENITH