Skip to main content

Ιωάννου ΑΕ: Επένδυση εκσυγχρονισμού 2 εκατ. ευρώ

Έμφαση στην ποιότητα, σε νέα προϊόντα και στις εξαγωγές δίνει η βιομηχανία επεξεργασίας προτηγανισμένης, κατεψυγμένης πατάτας και κατεψυγμένων λαχανικών, «Ιωάννου ΑΕ», όπως επισημαίνει στη Voria.gr ο

Έμφαση στην ποιότητα, σε νέα προϊόντα και στις εξαγωγές δίνει η βιομηχανία επεξεργασίας προτηγανισμένης κατεψυγμένης πατάτας και κατεψυγμένων λαχανικών, «Ιωάννου ΑΕ», που για το σκοπό αυτό ολοκλήρωσε πρόσφατα επενδύσεις εκσυγχρονισμού 2 εκατ. ευρώ στις εγκαταστάσεις της, που βρίσκονται στη ΒΙΠΕ Κομοτηνής. Για τα επόμενα χρόνια σχεδιάζεται η περαιτέρω ανάπτυξη και ισχυροποίηση του δικτύου διανομής της εταιρίας με την απόκτηση  ιδιόκτητων υποκαταστημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Ο εμπορικός διευθυντής της εταιρίας Ιωάννου ΑΕ κ. Νίκος Χατζόπουλος, αποκαλύπτει στη Voria.gr τα αναπτυξιακά σχέδια της εταιρίας, που δραστηριοποιείται στο συγκεκριμένο αντικείμενο από το 1985. Συγκεκριμένα αναφέρει ότι η επένδυση των 2 εκατ. ευρώ αφορούσε σε νέα γραμμή παραγωγής σπανακιού, στη διαλογή και συσκευασία νωπής πατάτας και στη δημιουργία υπερσύγχρονων ψυκτικών θαλάμων.


Όσον αφορά στα νέα προϊόντα, επισημαίνει ότι πρόσφατα η γκάμα τους εμπλουτίστηκε με έτοιμα προ μαγειρεμένα κατεψυγμένα γεύματα σε 5 συνταγές. Αυτά τα φαγητά, εξηγεί, είναι φανταστικής ποιότητας και με 7 λεπτά στο φούρνο μικροκυμάτων είναι έτοιμα προς κατανάλωση. Αναφέρει ότι οι συνταγές είναι international κουζίνας με λαχανικά, όπως είναι τα:

- Ιταλικά με λαχανικά και νιόκι και τυριά
- Ασιατικά λαχανικά με ρύζι, κοτόπουλο φιλέτο και σάλτσα κάρι
- Μεξικανικό με λαχανικά με μοσχάρι και σως
- Κοτόπουλο με νιόκι και λαχανικά
- Πένες με λουκάνικο κυνηγού

Για τη νέα χρονιά η βιομηχανία Ιωάννου ΑΕ ετοιμάζει νέα προϊόντα, τα οποία ενδέχεται να  κυκλοφορήσουν το α’ εξάμηνο και αν όχι θα βγουν στην αγορά μέχρι το φθινόπωρο. Αυτά τα νέα προϊόντα εξηγεί ότι θα επεκτείνει τη δράση της εταιρίας σε έναν νέο τομέα, για τον οποίο όμως δεν θέλει να δώσει περισσότερα στοιχεία. Πάντως η Ιωάννου ΑΕ παράγει περί τους 100 κωδικούς προϊόντων, στους οποίους περιλαμβάνονται τα Μεσογειακά Πιάτα, τα μεικτά κατεψυγμένα λαχανικά και τα daily ways κλπ.

Ο κ. Χατζόπουλος παραδέχεται ότι η κρίση επηρέασε τις πωλήσεις της εταιρίας το 2008, καθώς παρουσίασαν πτώση 20% το 2008 , σε σχέση με το 2007 και διαμορφώθηκαν στα 4 εκατ. ευρώ και τα κέρδη στις 50.000 ευρώ. Για φέτος εκτιμά ότι οι πωλήσεις θα σταθεροποιηθούν στα επίπεδα του 2008.

Το 20% του κύκλου εργασιών της Ιωάννου ΑΕ προέρχεται από τις εξαγωγές σε χώρες της Ρουμανίας, Βουλγαρίας, Γερμανίας. Στόχος της εταιρίας το 2010 οι εξαγωγές να αντιστοιχούν στο 25% του κύκλου εργασιών.

Όπως τονίζει, η εταιρία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις, για να κλείσει εμπορική συμφωνία με τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Εκτιμά ότι θα κλείσει η συμφωνία αυτή στις αρχές του 2010. Επίσης η Ιωάννου ΑΕ έχει επιλέξει συνεργάτη για το Ντουμπάι, θέλοντας να ενισχύσει την εξωστρέφεια της εταιρίας.

Επιπλέον σχολιάζει το πρόβλημα των υψηλών δασμών 40%, που επιβαρύνονται τα κατεψυγμένα προϊόντα προς εξαγωγή στην Τουρκία. Οι δασμοί, βέβαια, εξηγεί ότι είναι ασύμφοροι και δεν επιτρέπουν την εξαγωγή των κατεψυγμένων προϊόντων στην Τουρκία, που είναι μια μεγάλη αγορά. Επισημαίνει ότι έχει ζητήσει κατά καιρούς από τους αρμόδιους υπουργούς, αλλά και η νέα κυβέρνηση αν μπορεί να συνάψει κάποια διακρατική συμφωνία, ώστε να μειωθούν οι δασμοί προς Τουρκία.

Η βιομηχανία επεξεργασίας κατεψυγμένων λαχανικών ήδη επιχειρεί επαφές με τη ρωσική αγορά. Στόχος της εταιρίας υπογραμμίζει είναι η εφαρμογή επιθετικού μάρκετινγκ με στόχο να ενισχύσει την εξωστρέφεια της Ιωάννου ΑΕ.  
O κ. Χατζόπουλος επισημαίνει ότι για την αντιμετώπιση της κρίσης η Ιωάννου ΑΕ συγκράτησε τις τιμές των προϊόντων της στα ίδια επίπεδα, ενώ σε ορισμένα προϊόντα προέβη σε μείωση.

Η Ιωάννου ΑΕ εξηγεί ότι έχει δυο πυλώνες προώθησης: το λιανικό εμπόριο και το  catering, η μαζική εστίαση σε ξενοδοχεία, ταβέρνες, εστιατόρια.

Ο κ. Χατζόπουλος τονίζει ότι η Ιωάννου ΑΕ επιμένει στο οικογενειακό χαρακτήρα της επιχείρησης και δεν ενδίδει σε άλλες προκλήσεις.

Για τα επόμενα χρόνια στόχος θα είναι ο εκσυγχρονισμός του δικτύου διανομής σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, διαδικασία που δεν αποκλείει ότι μπορεί να επιτευχθεί και εν μέσω κάποιας εξαγοράς.

Το 2010 διαβλέπει ότι θα είναι μια δύσκολη χρονιά και επισημαίνει ότι ο κλάδος τους θα επηρεαστεί από την πορεία του τουρισμού.

Τα παραγόμενα προϊόντα της εταιρίας Ιωάννου Α.Ε. εκτός από την προτηγανισμένη πατάτα, συνθέτουν μια μεγάλη γκάμα κατεψυγμένων λαχανικών, όπως ανάμικτα λαχανικά, καλαμπόκι, καρότα, κουνουπίδι, κρεμμύδι, μπρόκολο, μπάμιες, πιπεριές πράσινες και κόκκινες, σπανάκι, φασολάκια πλατιά και στρόγγυλα κ.λπ. σε ποικιλία μεγεθών και συσκευασίας. Σήμερα η εταιρία διαθέτει αντιπροσώπους πανελλήνια και καλύπτει την αγορά από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη.

Να σημειωθεί ότι η παραγωγική δυναμικότητα της εταιρίας είναι περίπου 16000 τόνοι προτηγανισμένης πατάτας ετησίως και 2000 τόνοι κατεψυγμένων λαχανικών. Η εταιρία προμηθεύεται με πρώτη ύλη μέσω των συμβάσεων που υπογράφει με αγρότες της Θράκης για το προϊόν της πατάτας. Επιπλέον έχει υπογράψει συμβάσεις προμήθειας πατάτας και λαχανικών και με αγρότες από άλλα μέρη της Ελλάδας ή το εξωτερικό σε περίπτωση που η εγχώρια παραγωγή δεν καλύπτει τις ανάγκες της εταιρίας.

Business Story
Off

ZENITH