Skip to main content

Καταγγελίες για τη λειτουργία της αγοράς το Πάσχα από το ΚΕΠΚΑ

Καταγγελίες για τη λειτουργία της αγοράς της Θεσσαλονίκης κατά τη διάρκεια των εορτών του Πάσχα διατυπώνει το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών.
Καταγγελίες για τη λειτουργία της αγοράς της Θεσσαλονίκης κατά τη διάρκεια των εορτών του Πάσχα διατυπώνει το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ).

«Στη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας, στην αγορά της Θεσσαλονίκης, καταπατήθηκαν τα δικαιώματά μας, στην ασφάλεια, στην πληροφόρηση, στην επιλογή, στην ελεύθερη κυκλοφορία. Κατανοούμε, απόλυτα, τις δυσκολίες της αγοράς, λόγω οικονομικής κρίσης. Όμως, δεν κατανοούμε τη λογική ότι, όταν δυσκολεύονται οι επιχειρήσεις, οι καταναλωτές πρέπει να «πληρώνουμε τη νύφη». Κάποιοι επιχειρηματίες παραβιάζουν τα θεσμοθετημένα δικαιώματά μας. Παραβιάζουν τη νομοθεσία, εθνική και ευρωπαϊκή», αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΚΕΠΚΑ.

«Μια βόλτα στην αγορά της Θεσσαλονίκης τη Μεγάλη Εβδομάδα παρουσίαζε μεγάλο «ενδιαφέρον»:

- Αρνιά, κατσίκια, κρέατα ακόμα και συκωταριές κρεμόντουσαν, από τσιγκέλια, εκτός ψυγείων, εκτεθειμένα, σε θερμοκρασίες ακόμα και πάνω από 20 βαθμούς Κελσίου, σε σκόνες, σε μικρόβια κ.λπ. Η δημόσια υγεία τέθηκε σε κίνδυνο.

- Οι τιμές στις βιτρίνες των καταστημάτων πώλησης αγαθών πλην τροφίμων είχαν εξαφανιστεί ή στην καλύτερη περίπτωση υπήρχαν επιλεκτικά. Η υποχρέωση των επιχειρήσεων για πληροφόρηση των καταναλωτών, ώστε να κάνουν σωστές επιλογές, δεν τηρήθηκε.

- Τα πεζοδρόμια είχαν μετατραπεί σε χώρους πάρκινγκ αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, σε καφετέριες, σε χώρους έκθεσης εμπορευμάτων. Η κυκλοφορία ακόμα και των πεζών στα πεζοδρόμια γινόταν μετ’ εμποδίων. Φυσικά, η κυκλοφορία γονέων με μωρά σε καρότσι ή ατόμων με αναπηρία ήταν αδύνατη.

- Όσα πεζοδρόμια είχαν γλιτώσει από τις παραπάνω πρακτικές ήταν σκεπασμένα με σεντόνια, πάνω στα οποία ανθούσε το παραεμπόριο, χωρίς κανένας να «ενοχλεί» τους λαθρεμπόρους ή να τους ελέγχει, για να περιοριστεί, έστω και λίγο, η ζημιά των καταναλωτών, των επιχειρηματιών και της εθνικής οικονομίας», συνεχίζει η ανακοίνωση.

Επιπλέον, επιρρίπτει ευθύνες στους ελεγκτικούς μηχανισμούς της Θεσσαλονίκης, καταγγέλλοντάς τους ότι «πυροδοτούν κλίμα ασυδοσίας στην αγορά, βλάπτουν και τους καταναλωτές και τους σωστούς επιχειρηματίες, που ενοχοποιούνται και τσουβαλιάζονται μαζί με τους παρανομούντες».

Το ΚΕΠΚΑ τους καλεί να ελέγξουν την αγορά και να επιβάλλουν την εφαρμογή της νομοθεσίας κλείνοντας τις επιχειρήσεις που παρανομούν και παραβιάζουν τα δικαιώματα των καταναλωτών, νοθεύοντας, ταυτόχρονα, τον υγιή ανταγωνισμό.

«Αν πραγματικά μας ενδιαφέρει η προσέλκυση επισκεπτών στην πόλη μας, για την αναθέρμανση της αγοράς και της οικονομίας της Θεσσαλονίκης, πρέπει να κατανοήσουμε όλοι ότι εικόνες «τριτοκοσμικής» αγοράς δε βοηθούν. Μηχανισμοί ελέγχου και επιχειρήσεις πρέπει να αποδείξουν ότι πραγματικά σέβονται τους καταναλωτές, για να αποκατασταθεί η χαμένη μας εμπιστοσύνη, στην αγορά της Θεσσαλονίκης», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Επίσης, καλεί τους καταναλωτές να μην αγοράζουν ποτέ κρέατα που βρίσκονται εκτός ψυγείων, αγαθά από καταστήματα που δεν έχουν τιμές σε όλα τα είδη τους στις βιτρίνες και καταστήματα που έχουν «απλώσει την πραμάτεια τους», στα πεζοδρόμια είτε από το παρεμπόριο.

Το ΚΕ.Π.ΚΑ. απέστειλε επιστολές διαμαρτυρίας, ζητώντας την παρέμβαση του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, στην αγορά της Θεσσαλονίκης.

ZENITH