Skip to main content

Κάθε πέρυσι και καλύτερα... για τα καταστήματα του Κιλκίς

Υποτονική ήταν η αγοραστική κίνηση την περίοδο των Χριστουγέννων στο Κιλκίς, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε ο Εμπορικός Σύλλογος Κιλκίς.
Υποτονική ήταν η αγοραστική κίνηση την περίοδο των Χριστουγέννων στο Κιλκίς, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε από 7 έως 9 Ιανουαρίου ο Εμπορικός Σύλλογος Κιλκίς, με τη συμμετοχή 114 εμπορικών επιχειρήσεων.

Κάθε πέρυσι και καλύτερα δηλώνει το 49,12% του δείγματος, καθώς θεωρεί ότι η κίνηση της αγοράς την περίοδο των Χριστουγέννων ήταν χειρότερη από το 2008.
Το 43,86% υποστηρίζει ότι παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με πέρσι, ενώ μόλις το 7,2 των επιχειρήσεων δήλωσε ότι οι πωλήσεις κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα από την περσινή χρονιά.

Όπως αποδεικνύουν τα αποτελέσματα της έρευνας, η περίοδο με τη μεγαλύτερη κίνηση είναι η εβδομάδα πριν τα Χριστούγεννα (84,21%) για το σύνολο σχεδόν των επιχειρήσεων του δείγματος. Σχεδόν το ίδιο ποσοστό εμφανίζεται και τα προηγούμενα έτη,  όπως το 2008 (83,90%) και το 2007 (81,10%).

Το αγοραστικό κοινό του Κιλκίς, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, προτίμησε να χρησιμοποιήσει μετρητά για τις αγορές του (σύμφωνα με το 79,82% των επιχειρήσεων) και μόλις το 20,18% των καταστημάτων δήλωσε ότι οι πελάτες πραγματοποίησαν τις αγορές τους και με πιστωτικές, αλλά και με μετρητά.

Σχεδόν το σύνολο των επιχειρήσεων, το 97,37% δήλωσε ότι δεν προσέλαβε έκτακτο προσωπικό την περίοδο των γιορτών, εκτός από μια επιχείρηση ηλεκτρικών ειδών και ένα κρεοπωλείο.

Παράλληλα, όπως δήλωσαν, οι επιχειρήσεις τα προϊόντα με μεσαίες τιμές κινήθηκαν περισσότερο. Συγκεκριμένα, το 50% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι τα μεσαίων τιμών προϊόντα κινήθηκαν περισσότερο, ενώ, με μικρή διαφορά, το 42,11% απάντησε ότι τα χαμηλών τιμών προϊόντα κινήθηκαν περισσότερο. Συγκριτικά, το 2008, οι εμπορικές επιχειρήσεις είχαν απαντήσει κατά 73,6% τα μεσαίων τιμών προϊόντων, ενώ μόλις το 12,4% δήλωσε τα προϊόντα χαμηλών τιμών. 

Συμπερασματικά, η πτώση που παρατηρείται στις προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού καθιστά σαφές ότι σε αντίθεση με την περσινή περίοδο, όπου οι Κιλκισιώτες ξόδευαν ένα σημαντικό μερίδιο του ατομικού τους εισοδήματος στην αγορά, φέτος προτίμησαν να κάνουν οικονομία ή έχουν αυξηθεί οι βασικές τους ανάγκες και επομένως δυσκολεύτηκαν να αγοράσουν όχι μόνο ακριβά, αλλά και μεσαίων τιμών προϊόντα.

ZENITH