Skip to main content

Κόβουν (;) τις απογευματινές βάρδιες στο Β’ Τελωνείο Θεσσαλονίκης

Σε ένα λιμάνι –και μια ελεύθερη οικονομία- που λειτουργεί όλο το 24ωρο ένας τέτοιος περιορισμός, πέραν του ότι απειλεί να διώξει δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη, προς άλλα πιο ανταγωνιστικά λιμάνια, σύμ
Με νέο πλήγμα στην ανταγωνιστικότητά του και ένα ακόμη επιπρόσθετο κόστος για πολλές από τις επιχειρήσεις - χρήστες του, που «παλεύουν» να κρατηθούν στην αγορά εν μέσω της οικονομικής κρίσης, κινδυνεύει να βρεθεί αντιμέτωπο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Αυτό θα συμβεί αν, όπως φημολογείται από χθες, το Β’  Τελωνείο Θεσσαλονίκης, το οποίο βρίσκεται εντός του χώρου του ΟΛΘ και εξυπηρετεί τις εισαγωγές και εξαγωγές που διακινούνται από το λιμάνι, πάψει να λειτουργεί και στις απογευματινές βάρδιες ελλείψει του απαραίτητου προσωπικού.

Πρακτικά κάτι τέτοιο θα σημάνει πως οποιοδήποτε φορτίο που θα προϋποθέτει τον έλεγχο και την υπογραφή εγγράφων από την τελωνειακή υπηρεσία, δεν θα εξυπηρετείται παρά μόνο μέχρι τις 13.30 το μεσημέρι, κάθε ημέρας. Σε ένα λιμάνι –και μια ελεύθερη οικονομία- που λειτουργεί όλο το 24ωρο ένας τέτοιος περιορισμός, πέραν του ότι απειλεί να διώξει δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη, προς άλλα πιο ανταγωνιστικά λιμάνια, σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, καθιστά ταυτοχρόνως και βεβαία την αύξηση του λειτουργικού κόστους πολλών εκ των χρηστών του.

«Μόνο για τα αποθήκευτρα το ημερήσιο κόστος υπολογίζεται κατά μέσο όρο στα 0,50 ευρώ ανά τόνο», τονίζεται από χρήστη του λιμανιού της πόλης που προς στιγμήν θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του και προστίθεται πως «αντίστοιχα, ανάλογη θα είναι η αύξηση των λειτουργικών δαπανών για τους ναυτιλιακούς πράκτορες, που θα χρειάζονται περισσότερες ημέρες για να διευθετήσουν την ίδια εργασία, αλλά και του μεταφορικού κόστους για τα φορτηγά οχήματα, κατά περίπου 200 ευρώ ημερησίως, ως έξοδο επιπλέον παραμονής».

Σημειώνεται πως με βάση το έως τώρα καθεστώς οι τελωνειακοί υπάλληλοι του εν λόγω Τελωνείου παρέχουν τις υπηρεσίες τους έως τις 7 το απόγευμα, ενώ σε ιδιαίτερες περιπτώσεις και με προηγούμενη συνεννόηση, όπως τονίζεται χαρακτηριστικά, το ωράριο μπορεί να «ανοίξει» ακόμη περισσότερο. Μένει, βέβαια να αποδειχθεί πως η προφορική προειδοποίηση των Τελωνειακών υπαλλήλων θα έχει και πρακτική εφαρμογή, αν και οι πληροφορίες επιμένουν ότι σήμερα θα υπάρξει και σχετικό έγγραφο προς τους ενδιαφερόμενους χρήστες. Σε περίπτωση που συμβεί αυτό, θα υπάρξουν περισσότερες λεπτομέρειες.

ZENITH