Skip to main content

Κοντά στο «φράγμα» των 4 εκ. πελατών η Globul

Παρά το ιδιαίτερα απαιτητικό επιχειρηματικό περιβάλλον στη Βουλγαρία, με τις αυξανόμενες μακροοικονομικές πιέσεις, την αρκετά περιορισμένη κατανάλωση, τον αυξανόμενο ανταγωνισμό και τον κορεσμό της αγ
Μια ανάσα πριν «σπάσει» το φράγμα των 4 εκ. πελατών, βρέθηκε στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2010, η ελληνικών συμφερόντων βουλγαρική εταιρεία κινητής τηλεφωνίας Globul.

Όπως έγινε γνωστό, κατά το δεύτερο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης και παρά το ιδιαίτερα απαιτητικό επιχειρηματικό περιβάλλον στη Βουλγαρία, με τις αυξανόμενες μακροοικονομικές πιέσεις, την αρκετά περιορισμένη κατανάλωση, τον αυξανόμενο ανταγωνισμό και τον κορεσμό της αγοράς, η θυγατρική του ομίλου της Cosmote κατάφερε να πετύχει μια σειρά από θετικές επιδόσεις όχι μόνο στο επίπεδο της πελατειακής βάσης, αλλά και σε άλλους τομείς δραστηριοποίησής της.

Τα συνολικά έσοδα περιόδου, πάντως, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών στην οικονομία της γειτονικής χώρας, παρουσίασαν κατά το δεύτερο τρίμηνο της χρήσης μια υποχώρηση της τάξεως του 9%, φθάνοντας τα 207 εκ. λέβα (ή περίπου 110 εκ. ευρώ).

Παρουσίασε, δηλαδή, ελαφρώς ταχύτερο ρυθμό σε σχέση με την τάση του πρώτου 3μήνου φέτος, όταν η μείωση στα έσοδα ήταν 4,2%. Συνολικά, ως εκ τούτου, στο εξάμηνο η συρρίκνωση των εσόδων της Globul κυμάνθηκε στο  περίπου 6,7%, αφού το ύψος τους διαμορφώθηκε στα 410 εκ. λέβα, έναντι 439,7 εκ. λέβα, στο πρώτο μισό του 2009, αντίστοιχα.

Από την άλλη πλευρά, η πελατειακή βάση της επιχείρησης, όσον αφορά στις προπληρωμένες κάρτες, παρουσίασε αύξηση σε ποσοστό σχεδόν 7%, έναντι του δευτέρου τριμήνου του 2009, φθάνοντας, συνολικά, τους 2,2 εκ. πελάτες ή ποσοστό 55% της συνολικής πελατειακής της βάσης. Μετά την εξέλιξη αυτή, όπως επισημαίνεται και σε σχετική ανακοίνωση της Globul, ο συνολικός αριθμός των πελατών της πλησίασε πολύ κοντά στα 4 εκατομμύρια. Μάλιστα είναι η πρώτη φορά, μετά το τέλος του 2008, που η εταιρεία έκλεισε τρίμηνο με καθαρό θετικό πρόσημο στον τομέα αυτό. Τα έσοδα από το παρεχόμενο service, εξάλλου, εμφάνισαν μικρή υποχώρηση της τάξης του 2,6% στο εξεταζόμενο τρίμηνο κάτι που αποδίδεται στους μακροοικονομικούς παράγοντες, τον οξύ ανταγωνισμό στον προπληρωμένο επιχειρηματικό τομέα και στα μικρότερα τέλη διασύνδεσης. Επιπρόσθετα, η μέση χρήση ανά πελάτη συνεχίζει να αυξάνεται για το 2ο τρίμηνο του 2010 και διαμορφώθηκε σε 134 λεπτά, ή 15% υψηλότερα από το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι, ενώ από άποψη αξίας έφθασε στα 8,9 ευρώ, ή σχεδόν το 2% πάνω από το 2ο τρίμηνο του 2009.

ZENITH