Skip to main content

Κουράκης: Μέσω ΕΣΠΑ η «μάχη» κατά του bullying

Στην αξιοποίηση προγραμμάτων του ΕΣΠΑ για την επιμόρφωση 16.500 εκπαιδευτικών σε θέματα σχολικού εκφοβισμού, προχωρά το υπουργείο Παιδείας όπως ενημέρωσε τη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τ. Κο

Στην αξιοποίηση προγραμμάτων του ΕΣΠΑ για την επιμόρφωση 16.500 εκπαιδευτικών σε θέματα σχολικού εκφοβισμού, προχωρά το υπουργείο Παιδείας όπως ενημέρωσε τη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης, με αφορμή τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του βουλευτή του Αλέξανδρου Τριανταφυλλίδη.

Στο υπουργείο έχει ξεκινήσει συστηματική καταγραφή περιστατικών σχολικού εκφοβισμού, προκειμένου τα συμπεράσματα της έρευνας να συμβάλουν στη χάραξη δράσης για την αντιμετώπιση του φαινόμενου.

Κεντρική κατεύθυνση του υπουργείου Παιδείας φαίνεται να είναι η ενίσχυση των δομών αγωγής υγείας, προκειμένου μαθητές και γενικά η εκπαιδευτική κοινότητα να μπορούν να παρέμβουν όταν υπάρχουν τέτοια επεισόδια, αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο.

Θα ενισχυθεί επίσης το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που αναφέρεται στην αισθητική αγωγή και την τέχνη, καθώς στοιχεία που έχει στη διάθεση του το υπουργείο δείχνουν ότι το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού είναι πολύ μειωμένο στα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία.

Αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα ότι «η πολιτιστική καλλιέργεια μπορεί να γίνει ασπίδα για την αντιμετώπιση του bullying, φτάνει αυτό να γίνει με σχέδιο και τεκμηριωμένο τρόπο» όπως τόνισε ο κ. Κουράκης.

Προτεραιότητα είναι, επίσης, για το υπουργείο να καταβληθεί προσπάθεια ώστε να υποστηρίζονται οι σχολικές μονάδες από ψυχολόγο με κατεύθυνση τα ίδια τα παιδιά να είναι σε θέση να πάρουν έγκαιρα την κατάσταση στα χέρια τους όταν πέφτουν στην αντίληψή τους τέτοια περιστατικά.

Εν τω μεταξύ, ο κ. Κουράκης δεν άφησε ασχολίαστο το γεγονός ότι οι παρόντες βουλευτές ήταν μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού.

«Θα έπρεπε να γίνει γενικευμένη συζήτηση και ίσως κάποια στιγμή θα έπρεπε να έχουμε μια τροποποίηση στον κανονισμό της Βουλής, ώστε στις επίκαιρες ερωτήσεις να συμμετέχουν τουλάχιστον ορισμένοι συνάδελφοι εκ των υπολοίπων. Τότε, θα υπήρχε ενδιαφέρον για την προσέλευση. Τώρα, όπως γνωρίζουμε, στην αίθουσα είναι αυτός που έχει κάνει την ερώτηση, ο προηγούμενος, ο νυν και ο επόμενος, κάτι που δεν τιμά την κοινοβουλευτική διαδικασία», ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός.

ZENITH