Skip to main content

Μακρύ... το ταξίδι από τη Βόρεια Ελλάδα στο Αιγαίο

Με μόλις τέσσερα πλοία θα συνδέεται το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τα ελληνικά νησιά κάνοντας τη φετινή μια από τις χειρότερες χρονιές για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις, καθώς με τα υπάρχοντα πλοία εξυπηρε
του Δημήτρη Τσάκωνα
tsakonas@voria.gr


Με μόλις τέσσερα πλοία θα συνδέεται το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τα ελληνικά νησιά κάνοντας τη φετινή μία από τις χειρότερες χρονιές για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις, καθώς με τα υπάρχοντα πλοία εξυπηρετείται μόλις το μισό Αιγαίο. Παράλληλα, το μόλις ένα δρομολόγιο που συνδέει την Αλεξανδρούπολη με τη Σαμοθράκη καλείται να εξυπηρετήσει όσους θέλουν να επισκεφτούν το νησί αυτό, ενώ στη Σκιάθο και στη Σκόπελο θα μπορούν να ταξιδέψουν όσοι αποφασίσουν να μετακινηθούν με το κρουαζιερόπλοιο «Άννα Μαρού» που ξεκινάει από τα Μουδανιά με προορισμό τις δυο τοποθεσίες.

Μέχρι τώρα, όπως συνέβη και πέρσι, δεν έχει εκδηλωθεί ακόμη ενδιαφέρον για τη δρομολόγηση συμβατικού πλοίου στη γραμμή Θεσσαλονίκη - Κυκλάδες – Κρήτη. Παράλληλα, εμπόδια παρατηρούνται και στη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά των Β. Σποράδων (Σκιάθο, Σκόπελο, Αλόννησο).

«Δύο χρόνια τώρα δεν υπάρχει γραμμή για Κρήτη. Πάμε για την τρίτη χρονιά φέτος. Πάγιο αίτημα των φορέων της πόλης είναι η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Κυκλάδες και την Κρήτη τουλάχιστον δυο φορές την εβδομάδα, αλλά και σύνδεση της πόλης με τις Σποράδες», λέει στη Voria.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων Μακεδονίας – Θράκης, κ. Δημήτρης Μαντούσης.

Η μετατροπή του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε «άγονη γραμμή» ξεκίνησε το 2006, όταν σταμάτησαν τα ταχύπλοα σκάφη για τις Σποράδες και το ανατολικό Αιγαίο, καθώς η επιδότηση που δινόταν δεν ήταν θελκτική για τη δρομολόγηση νέων πλοίων, με συνέπεια η επιβατική κίνηση να μειωθεί πάνω από 25%.

«Η κίνηση είναι μειωμένη. Έχουμε μια πτώση της τάξης του 25% και παραπάνω στην εσωτερική διακίνηση. Τουλάχιστον ο Ιούνιος και ο Ιούλιος αυτά δείχνουν και ελπίζουμε ίσως τον Αύγουστο να κορυφωθεί λίγο η κίνηση, αλλά δεν θα κλείσουν οι πληγές που αφήνει η μειωμένη κίνηση των προηγούμενων μηνών», αναφέρει ο κ. Μαντούσης.

Στο μεταξύ, από τις 10 Ιουλίου και μέχρι το τέλος Αυγούστου, το πλοίο «Μυτιλήνη» (της NEL LINES) θα εκτελεί άλλο ένα δρομολόγιο την εβδομάδα για Λήμνο (περίπου 8 ώρες ταξίδι) και Μυτιλήνη (περίπου 15 ώρες ταξίδι), κάθε Σάββατο προς Κυριακή, στη μία μετά τα μεσάνυχτα. Το απλό εισιτήριο για Λήμνο κοστίζει 23 ευρώ το άτομο, η τιμή της καμπίνας είναι 50-60 ευρώ, ενώ τα ναύλα για το ΙΧ είναι 60 ευρώ. Για την Μυτιλήνη αντίστοιχα το απλό εισιτήριο κοστίζει 36 ευρώ το άτομο, η καμπίνα 70-80 ευρώ, ενώ τα ναύλα για το ΙΧ 110 ευρώ.

Ήδη εκτελούνται τρία ακτοπλοϊκά δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη προς τα νησιά του Αιγαίου. Συγκεκριμένα, το «Θεόφιλος» (της ίδιας εταιρίας) κάθε Δευτέρα στις 7 το απόγευμα αναχωρεί για Λήμνο, Μυτιλήνη, Χίο (περίπου 7 ώρες ταξίδι) και Βαθύ Σάμου (περίπου 22 ώρες). Οι τιμές των εισιτηρίων για Λήμνο και Μυτιλήνη είναι ίδιες με αυτές του πλοίου «Μυτιλήνη». Αντίθετα, για τη Χίο το απλό εισιτήριο κοστίζει 36 ευρώ το άτομο, η τιμή της καμπίνας είναι 70-80 ευρώ, ενώ τα ναύλα για το ΙΧ είναι 110 ευρώ. Για το Βαθύ Σάμου αντίστοιχα το απλό εισιτήριο κοστίζει 40 ευρώ το άτομο, η καμπίνα 80-90 ευρώ ενώ τα ναύλα για το ΙΧ 120 ευρώ.

Το «Λισσός» (της ANEK LINES) αποπλέει στη μία μετά μεσάνυχτα της Παρασκευής προς Σάββατο για Λήμνο, Μυτιλήνη και Χίο. Το απλό εισιτήριο για Λήμνο κοστίζει 23,30 ευρώ το άτομο, η τιμή της καμπίνας είναι 60-80 ευρώ, ενώ τα ναύλα για το ΙΧ είναι 61 ευρώ. Για τη Μυτιλήνη και τη Χίο το απλό εισιτήριο κοστίζει 36 ευρώ το άτομο, η καμπίνα 80-100 ευρώ, ενώ τα ναύλα για το ΙΧ 117 ευρώ. Παράλληλα, στην ταυτόχρονη έκδοση μετάβασης-επιστροφής υπάρχει έκπτωση 10% στο εισιτήριο της επιστροφής.

Το «Διαγόρας» (της Blue Star Ferries), κάθε Παρασκευή στις 8 το βράδυ ξεκινά το «ταξίδι» του για Σιγρί Λέσβου (περίπου 9 ώρες ταξίδι), Χίο, Καρλόβασι Σάμου, Κάλυμνο (περίπου 12 ώρες), Κω (περίπου 21 ώρες) και Ρόδο (περίπου 25 ώρες). Το απλό εισιτήριο για Σιγρί Λέσβου κοστίζει 33,50 ευρώ το άτομο και η τιμή της καμπίνας είναι 82 ευρώ. Για τη Χίο το απλό εισιτήριο κοστίζει 37,50 ευρώ το άτομο, ενώ η καμπίνα 86 ευρώ. Παράλληλα, για το Καρλόβασι Σάμου το απλό εισιτήριο κοστίζει 42,50 ευρώ το άτομο και η καμπίνα 91 ευρώ. Τα ναύλα του ΙΧ για αυτούς τους τρεις προορισμούς είναι 112 ευρώ. Για την Κάλυμνο το απλό εισιτήριο κοστίζει 46,50 ευρώ το άτομο, η καμπίνα 95 ευρώ, ενώ τα ναύλα για το ΙΧ 132 ευρώ. Αντίστοιχα, για την Κω το απλό εισιτήριο κοστίζει 47,50 ευρώ το άτομο και η καμπίνα 96 ευρώ. Τέλος, για Ρόδο το απλό εισιτήριο κοστίζει 57,50 ευρώ το άτομο και η καμπίνα 106 ευρώ, ενώ τα ναύλα για το ΙΧ στις δυο αυτές διαδρομές είναι 142,50 ευρώ.

Καθημερινή κρουαζιέρα από Μουδανιά για Σποράδες

Όσον αφορά στην ημερήσια κρουαζιέρα από τα Μουδανιά για τις Σποράδες, θα ξεκινά στις 7:15 το πρωί κάθε μέρα από το λιμάνι των Ν. Μουδανιών και στις 11:30 θα πιάνει στο λιμάνι της Σκιάθου, όπου οι επιβάτες θα μπορούν να ξεναγηθούν στο νησί για 3,5 ώρες. Στις 15:00 περίπου το κρουαζιερόπλοιο «Άννα Μαρού» θα ξεκινάει από το λιμάνι της Σκιάθου, ενώ το ταξίδι της επιστροφής θα ολοκληρώνεται στις 20:30. Το εισιτήριο είναι 90 ευρώ και περιλαμβάνει ένα γεύμα και διασκέδαση. Η Υδραϊκή Ναυτιλιακή Εταιρία λόγω της κρίσης προσφέρει 50% έκπτωση στο πρώτο παιδί και δωρεάν το δεύτερο.

Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη σε δύο ώρες

Παράλληλα, το «SAOS II» της SAOS ANES πραγματοποιεί καθημερινά δρομολόγια από την Αλεξανδρούπολη στη Σαμοθράκη πραγματοποιώντας το ταξίδι μέσα σε δύο ώρες. Το εισιτήριο είναι 15 ευρώ, ενώ ο κάτοχος ΙΧ θα κληθεί να πληρώσει 60 ευρώ για τη μεταφορά του.

Μέχρι τις 18 Ιουλίου, το πλοίο αναχωρεί στις 11:00 από Δευτέρα έως Πέμπτη, ενώ την Παρασκευή υπάρχουν δυο δρομολόγια ένα στις 12:30 και στις 18:30. Το Σάββατο και την Κυριακή το πλοίο αποπλέει στις 15:15 και στις 16:00 αντίστοιχα.

Από 19 Ιουλίου μέχρι και τις 29 Αυγούστου το «SAOS II» αναχωρεί την πρώτη φορά στις 10:00 και τη δεύτερη φορά στις 16:30 από τη Δευτέρα μέχρι την Πέμπτη. Την Παρασκευή πραγματοποιούνται τρία δρομολόγια ένα στις 09:00, ένα άλλο στις 15:20 και το τρίτο στις 21:20. Το Σάββατο το πλοίο αποπλέει στις 11:15 και στις 17:40, ενώ την Κυριακή στις 12:00 και στις 18:30.

Τέλος, από τις 30 Αυγούστου μέχρι και τις 12 Σεπτεμβρίου, από τη Δευτέρα μέχρι την Πέμπτη το πλοίο αναχωρεί στις 11:00. Την Παρασκευή στις 12:30 και στις 18:30, ενώ το Σάββατο και την Κυριακή το πλοίο αποπλέει στις 15:15 και στις 16:00 αντίστοιχα.

Δρομολόγια και από Καβάλα

Το πλοίο «Θεόφιλος» (της NEL LINES) κάθε Τετάρτη και Παρασκευή στις 8 το απόγευμα αναχωρεί για Λήμνο (περίπου 6 ώρες ταξίδι), Μυτιλήνη (περίπου 11 ώρες), Χίο (περίπου 15 ώρες). Το ίδιο πλοίο την Παρασκευή εκτελεί και τα δρομολόγια για Βαθύ και Καρλόβασι Σάμου (περίπου 19 ώρες), ενώ την Τετάρτη το πλοίο πηγαίνει και στον Άγιο Κήρυκο Ικαρίας (περίπου 20 ώρες).

Το απλό εισιτήριο για Λήμνο κοστίζει 15 ευρώ το άτομο και η τιμή της καμπίνας είναι 35 ευρώ και για το ΙΧ 50 ευρώ. Για τη Μυτιλήνη το απλό εισιτήριο κοστίζει 26 ευρώ το άτομο, η τιμή της καμπίνας είναι 52 ευρώ, ενώ τα ναύλα για το ΙΧ είναι 100 ευρώ. Αντίθετα, για τη Χίο το απλό εισιτήριο κοστίζει 31 ευρώ το άτομο, η τιμή της καμπίνας είναι 58 ευρώ, ενώ τα ναύλα για το ΙΧ είναι 100 ευρώ. Αντίστοιχα, για το Βαθύ και Καρλόβασι Σάμου και για τον Άγιο Κήρυκο Ικαρίας το απλό εισιτήριο κοστίζει 37 ευρώ το άτομο, η καμπίνα 70 ευρώ, ενώ τα ναύλα για το ΙΧ 110 ευρώ.

Από την Καβάλα επίσης το «Ταξιάρχης» (της ίδιας εταιρίας) πραγματοποιεί δρομολόγια για Λήμνο (περίπου 5 ώρες) και Αγ. Ευστράτιο (περίπου 7 ώρες). Το πλοίο αναχωρεί κάθε Τρίτη και Πέμπτη στις 13.30, Σάββατο στις 06.30 και Κυριακή στις 16.30. Το απλό εισιτήριο για Λήμνο κοστίζει 15 ευρώ το άτομο, η καμπίνα 40 ευρώ ενώ τα ναύλα για το ΙΧ 10 ευρώ. Αντίστοιχα, για τον Αγ. Ευστράτιο το απλό εισιτήριο κοστίζει 19 ευρώ το άτομο, η καμπίνα 60 ευρώ ενώ τα ναύλα για το ΙΧ 15 ευρώ.

ZENITH