Skip to main content

Μάρδας: Μόνος εχθρός μας ο χρόνος

Η εφαρμογή των μέτρων αποτελεί το επόμενο βήμα, μετά την παρουσίαση της λίστας των μεταρρυθμίσεων στο Eurogroup από τον Γιάννη Βαρουφάκη, είπε από τη Θεσσαλονίκη ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών

της Αθανασιας Μπίδιου

abidiou@voria.gr

Η εφαρμογή των μέτρων αποτελεί το επόμενο βήμα, μετά την παρουσίαση της λίστας των μεταρρυθμίσεων στο Eurogroup από τον Γιάννη Βαρουφάκη, είπε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Δημήτρης Μάρδας, σε εκδήλωση με θέμα «Ελληνική Επιχείρηση – Διεθνής Επιχειρηματικότητα» που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη.

«Τα μέτρα αυτά δείχνουν ότι θα κινηθούμε σε σιδηροτροχιά διαφορετική από αυτή του μνημονίου, που θα μας οδηγούσε σε μία γκρεμισμένη γέφυρα. Η νέα τροχιά ονομάζεται νέα συμφωνία και καθορίζει τη νέα σχέση μας με τους εταίρους», τόνισε και πρόσθεσε: «Ο χρόνος είναι ο μόνος μας εχθρός και θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να πείσουμε τους εταίρους. Σε αυτόν τον ανταρτοπόλεμο, στόχος μας είναι να οδηγήσουμε το αντίπαλο στρατόπεδο εκεί που θέλουμε. Είμαστε έτοιμοι για αντιμετώπιση του προβλήματος ρευστότητας, ακόμα και αν δεν είχαμε συμφωνία με τους εταίρους και δεν εννοώ την επιστροφή στη δραχμή».

Σχολιάζοντας μάλιστα τη νέα ρύθμιση για τις τριγωνικές συναλλαγές, που περιλαμβάνεται στο εμπλουτισμένο πακέτο μεταρρυθμίσεων, ο κ.Μάρδας είπε ότι λόγω της ανεπάρκειας του υφιστάμενου πλαισίου, δεν εισπράχθηκαν πρόστιμα που αντιστοιχούν στο ένα τρίτο του ΕΝΦΙΑ, θέλοντας έτσι να καταδείξει ότι μπορούν να εισρεύσουν σημαντικά έσοδα στα δημόσια ταμεία.

Επίσης, ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε ήδη το νέο πλαίσιο ρυθμίσεων για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς καυσίμων. «Το 90% των προτάσεών μας είναι έτοιμες. Σε 20 μέρες κάναμε όσα δεν έγιναν σε τόσα χρόνια», πρόσθεσε.
 
Τέλος, ανέφερε ότι θα προωθηθεί πρόγραμμα mentoring ώστε οι επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν εξειδικευμένα στελέχη που θα βοηθούν το άνοιγμά τους στο εξωτερικό. σε εκδήλωση με θέμα «Ελληνική Επιχείρηση – Διεθνής Επιχειρηματικότητα».

Τι ζήτησε το ΒΕΘ

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε από το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό BUSINESS MENTALITY, στο πλαίσιο, της παγκόσμιας γιορτής ευαισθητοποίησης για τη σωστή διαχείριση των χρημάτων σε ατομικό και επιχειρηματικό επίπεδο, του  Global Money Week.

Ο πρόεδρος του ΒΕΘ Παναγιώτης Παπαδόπουλος ζήτησε από τον κ.Μάρδα καθαρές λύσεις που θα οδηγήσουν την οικονομία και την αγορά στην πρόοδο και όχι στην οπισθοδρόμηση. «Οι επιχειρήσεις ζητούν ξεκάθαρες απαντήσεις για το πώς θα μπορέσει η ελληνική οικονομία να ελπίζει σε ένα καλύτερο αύριο», τόνισε ο κ.Παπαδόπουλος.

Όπως ανέφερε, «αυτό που είναι το ζητούμενο και σε αυτό χρειάζεται η μέγιστη συμβολή της πολιτείας είναι η ανάδειξη ενός νέου, υγιούς παραγωγικού μοντέλου, που  θα βασίζεται στην ανάδειξη των υγιών δυνάμεων της αγοράς. Αυτό το μοντέλο πρέπει να στηριχθεί από τη νέα κυβέρνηση. Με κινήσεις για την άρση των εμποδίων στην επιχειρηματικότητα, τη μείωση της φορολογίας, την προσέλκυση νέων ιδιωτικών κεφαλαίων, με αποκρατικοποιήσεις που στηρίζονται σε διαφανείς όρους και διαδικασίες».

Η σημασία των ΜμΕ στις εξαγωγές

Οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις συνεισφέρουν το 35% των εξαγωγών έναντι 24% των ευρωπαϊκών, σύμφωνα με στοιχεία έρευνας συγκυρίας της Εθνικής Τράπεζας, που παρουσίασε ο Γιάννης Χατζηδημητρίου, πρώην πρύτανης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και καθηγητής στο Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΜΑΚ. Σύμφωνα με τη εν λόγω έρευνα, το 40% των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων έχουν εξαγωγική δραστηριότητα με το 1/4 αυτών να πραγματοποιεί το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεών τους στο εξωτερικό. Επιπλέον, την τελευταία πενταετία το 1/3 των εξαγωγικών μικρομεσαίων έχουν αυξήσει το ποσοστό εξωστρέφειάς τους.

Εντυπωσιακή είναι, όπως είπε ο κ.Χατζηδημητρίου, η εξαγωγική συμπεριφορά των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της επαρχίας, οι οποίες διπλασίασαν το μερίδιο του κύκλου εργασιών που πραγματοποιείται στο εξωτερικό(44% των πωλήσεων το 2014, από 24% το 2012). Επίσης, το μερίδιο των εξαγωγικών μικρομεσαίων της επαρχίας έχει σχεδόν διπλασιαστεί(21% το 2014 από 14% το 2012), ενώ έχει παραμείνει σταθερό στη Θεσσαλονίκη και έχει μειωθεί σημαντικά στην Αθήνα.

Θετικά ξεχωρίζουν οι βιομηχανίες τροφίμων και χημικών όπου η αύξηση της εξωστρέφειας μετρίασε ή και αντιστάθμισε την πτωτική πορεία της εγχώριας ζήτησης.
Αναφερόμενος στα συμπεράσματα της μελέτης ο κ.Χατζηδημητρίου τόνισε ακόμη ότι αρκετές μικρομεσαίες ξεκινούν την εξαγωγική τους επέκταση από λιγότερο ανταγωνιστικές αγορές της ΝΑ Ευρώπης και στη συνέχεια καταφέρνουν να επεκταθούν στις αναπτυγμένες αγορές της Δυτικής Ευρώπης.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδας  Κυριάκος Λουφάκης υπογράμμισε ότι απαιτούνται δομικές προσαρμογές στον εθνικό σχεδιασμό για την ανάπτυξη και τη διεύρυνση της ελληνικής εξαγωγικής βάσης. Ειδικά για τη Θεσσαλονίκη τόνισε την ανάγκη ανάδειξης της σε εξελιγμένο διαμετακομιστικό κέντρο μέσα από τη δημιουργία σύγχρονων, ολοκληρωμένων δομών της εφοδιαστικής αλυσίδας με επίκεντρο την αξιοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Στο πλαίσιο αυτό, ζήτησε την άμεση έλευση παρόχου στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

ZENITH