Skip to main content

Με 8 βαθμολογούν οι τουρίστες τη Θεσσαλονίκη

Οι τουρίστες που έρχονται στη Θεσσαλονίκη, την επιλέγουν για την προσωπικότητά της, η πόλη συνολικά τους εκπλήσσει θετικά γι’ αυτό και τις δίνουν το βαθμό «8».
της Άννης Καρολίδου
 
Οι τουρίστες που έρχονται στη Θεσσαλονίκη, την επιλέγουν για την προσωπικότητά της, η πόλη συνολικά τους εκπλήσσει θετικά γι’ αυτό και της δίνουν το βαθμό «8», ενώ το 91% από όσους την επισκέφθηκαν – το 42% έχει ξανάρθει- θα τη σύστηνε σαν προορισμό city break. 
 
H Θεσσαλονίκη, λόγω και της μεγάλης αύξησης στο αριθμό των διεθνών αεροπορικών αφίξεων το 2014, κατά 17%, πέτυχε σημαντική αύξηση στις πληρότητες των ξενοδοχείων που διαμορφώθηκαν στο 69,8% ( +12,8% σε σχέση με το 2013), όμως από την άλλη πλευρά, οι τιμές των δωματίων και τα έσοδα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων έμειναν σε πολύ χαμηλά επίπεδα και χαμηλότερα από την περίοδο 2007-2012 ( -25% στα 5άστερα). Ωστόσο, για το λόγο αυτό, τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης παρουσιάζουν μία εξαιρετική και ελκυστικότατη σχέση τιμής – ποιότητας, που από 8,2 το 2010, τους δίνει σήμερα το βαθμό του 8,5.
 
Τα παραπάνω στοιχεία και πολλά ακόμη αναλύθηκαν  σήμερα στη διάρκεια εκδήλωσης της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης κατά την οποία παρουσιάσθηκε από τη GBR Consulting και τον κ. Στέφαν Μέρκενχοφ,  η «Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών & Απόδοσης Ξενοδοχείων Θεσσαλονίκης».
 
Συνοπτικά τα συμπεράσματα της έρευνας είναι τα εξής: Τα δυνατά σημεία της Θεσσαλονίκης ήταν και παραμένουν , η διασκέδαση/ αναψυχή, ο πολιτιστικός της πλούτος και τα διάφορα αξιοθέατα, η συμπεριφορά των κατοίκων. Στα αρνητικά ήταν και παραμένουν, τα προβλήματα καθαριότητας, ρύπανσης, το λίγο ή κακοσυντηρημένο πράσινο, η δυσκολία στη μετακίνηση/πεζοδρόμια,  ελλείψεις στη πληροφόρηση. 
 
Η  Θεσσαλονίκη, είναι προορισμός city break με δυναμική προοπτική και οι περισσότεροι επισκέπτες κάνουν συνδυασμούς με επισκέψεις στη Βεργίνα και τη Χαλκιδική και, λιγότερο, με Όλυμπο, Μετέωρα , Πέλλα. 
 
Η Θεσσαλονίκη είναι, όπως μαρτυρά και η έρευνα, η πόλη του …έξω. Κατέχει την 9η θέση μεταξύ των 10 πόλεων, παγκοσμίως, που έχουν την καλύτερη νυκτερινή ζωή ενώ έχει τα περισσότερα καφε- μπαρ ανά κάτοικο. 
 
Ποιοι ξοδεύουν τα περισσότερα
 
Ένα σημείο που πρέπει να τονιστεί, είναι ότι οι Έλληνες επέστρεψαν σαν σημαντικοί χρηματοδότες της τουριστικής βιομηχανίας.  Παρά την κρίση και τη μείωση των εισοδημάτων, ο  Έλληνας επισκέπτης ξόδεψε 75,90 ευρώ/ μέρα, όταν οι αλλοδαποί κατά μέσο όρο ξόδεψαν 66,07 ευρώ/μέρα. 
 
Από τους πιο γαλαντόμους και ανοιχτοχέρηδες αλλοδαπούς, είναι οι Κύπριοι με 99,44 ευρώ/μέρα, ακολούθησαν οι Ρώσοι με 94,77 ευρώ, και οι γείτονες Σέρβοι με 84,03 ευρώ.  Πιο σφικτοί όλων αποδείχθηκαν οι Αμερικανοί με 52,55 ευρώ,  οι Ιταλοί με 54,18 ευρώ, οι Άγγλοι και οι Γερμανοί με 57,04 ευρώ και  58,15 ευρώ αντίστοιχα.
 
Κύπριοι, Αμερικανοί και Βρετανοί έδωσαν τις υψηλότερες βαθμολογίες και αξιολογήσεις στα ξενοδοχεία της πόλης, ενώ τους υψηλότερους βαθμούς από τη συνολική εμπειρία τους στη Θεσσαλονίκη, έδωσαν Κύπριοι, Άγγλοι και Αμερικανοί ενώ καμία βαθμολογία δεν έπεσε κάτω από το 7,8.
 
Το διαδίκτυο κερδίζει τον τουρίστα
 
Ένα στοιχείο που έχει ιδιαίτερη αξία για την προβολή της Θεσσαλονίκης ως προορισμού, είναι η ταχύτατα διευρυνόμενη σημασία που έχει το ίντερνετ τόσο στην προετοιμασία του ταξιδιού, όσο και στις κρατήσεις. 
 
Αρκεί ίσως και μόνο να αναφερθεί ότι το 2014 , από όσους επισκέφθηκαν τη Θεσσαλονίκη για τουρισμό ή για λόγους επαγγελματικούς έκαναν, σε ποσοστό 55%, κράτηση online. 
 
Eπίσης, από τους επισκέπτες της πόλης, το 84% όσων έρχονται για αναψυχή, χρησιμοποιεί κοινωνικά δίκτυα και, το 80% όσων έρχονται για δουλειά.  Πρώτο στις προτιμήσεις των «δικτυωμένων» μέσω social media, είναι με μεγάλη διαφορά το facebook, και ακολουθεί το YouTube, ενώ τα διάφορα blogs, αν και τελευταία, έχουν ποσοστό 14%. 
 
Χαμηλά σε πληρότητες και τιμές
 
Η Θεσσαλονίκη κινείται ανοδικά αλλά έχει ακόμη μπροστά της μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης. Όπως σημειώθηκε από τον κ. Μέρκενχοφ, είναι μία από τις ευρωπαϊκές πόλεις- μαζί με τη Μπρατισλάβα, το Βουκουρέστι, τη Μόσχα και το Μιλάνο, με τις χαμηλότερες πληρότητες αν και η εποχικότητά(το καλοκαίρι) εμφανίζεται βελτιωμένη. 
 
Επίσης, σε ότι αφορά στις τιμές, βρίσκεται στη προτελευταία θέση, μόνο πάνω από τη Μπρατισλάβα ενώ σε απόδοση συγκρίνεται με το Βουκουρέστι. 
 
Αυτό που διαπιστώθηκε επίσης είναι ότι υπάρχει πολύ δουλειά για την αποτελεσματική προβολή της πόλης,  αφού από όσους την επισκέφθηκαν οι περισσότεροι είχαν ξαναέρθει(45%), ενώ μεγάλος αριθμός(σε ποσοστό 31%)  ήρθαν μετά από πρόταση συγγενών και φίλων.  Τα ιντερνετικά sites λειτούργησαν μόνο για το 17% των τουριστών και τα ταξιδιωτικά γραφεία για το 11%. 
 
Σε ό,τι αφορά το θέμα της προβολής της Θεσσαλονίκης ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης κ. Α. Θωμόπουλος ανακοίνωσε ότι η ΕΞΘ μαζί με την Μarketing Greece, το δήμο και την Αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης, διοργανώνουν για φέτος, μεταξύ 16-20 Ιουνίου, ένα μεγάλο blogtrotter event, αντίστοιχο εκείνου που έγινε πέρυσι στην Αθήνα. 
 
Στόχος των προσπαθειών της Ένωσης, όπως είπε ο αντιπρόεδρος κ. Κ. Τορνιβούκας, είναι να πληροφορηθούν οι ξένοι τι προσφέρει η Θεσσαλονίκη, καθώς την πόλη δεν τη γνωρίζουν ούτε οι κάτοικοι περιοχών που είναι σε άμεση αεροπορική σύνδεση. 
 
Την παρουσίαση της έρευνας παρακολούθησε η υφυπουργός Μακεδονίας – Θράκης Μαρία Κόλλια, η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου και εκπρόσωποι φορέων του τουρισμού.

ZENITH