Skip to main content

Με αύξηση 30% τρέχουν οι πωλήσεις της μπύρας «Βεργίνα»

Η κρίση δεν αγγίζει τη Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης, η οποία παρουσιάζει άνοδο των μεγεθών της το 2009, ενώ σχεδιάζει επένδυση ύψους 3 εκατ.ευρώ για τη δημιουργία μονάδας βυνοποίησης.

Με ρυθμούς ανόδου της τάξεως του 30% κόντρα στην οικονομική κρίση κινούνται το 2009 οι πωλήσεις της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης, η οποία παράγει τη μπύρα Βεργίνα. Η εταιρία ολοκλήρωσε πρόσφατα επενδυτικό πρόγραμμα προϋπολογισμού 2 εκατ. ευρώ για την αύξηση της παραγωγικής της δυναμικότητας, ενώ με στόχο την πλήρη καθετοποίησή της σχεδιάζει νέα επένδυση ύψους 3 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία μονάδας βυνοποίησης.

 

Όπως σημειώνει στη Voria.gr ο διευθύνων σύμβουλος της Ζυθοποιίας Μακεδονίας-Θράκης, κ.Δημήτρης Πολιτόπουλος, οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης εφέτος οφείλονται στην αύξηση του πελατολογίου της εταιρίας, την κυκλοφορία δυο νέων προϊόντων, των «Βεργίνα Κόκκινη» και «Βεργίνα Weiss», καθώς και στην ανταγωνιστική σχέση ποιότητας-τιμής. Πλέον μετά την ολοκλήρωση της τελευταίας επένδυσης για την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό της μονάδας στη ΒΙΠΕ Κομοτηνής η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης έχει αυξήσει την παραγωγική της δυναμικότητα στα 200.000 εκατόλιτρα. Σύμφωνα με τον κ. Πολιτόπουλο, το 2009 η παραγωγή θα φθάσει στα 160.000 εκατόλιτρα.

 

Στο μεταξύ,  με στόχο την καθετοποίηση της παραγωγής της η εταιρία βρίσκεται σε ετοιμότητα για την κατασκευή μονάδα βυνοποίησης. Η νέα μονάδα θα δημιουργεί στο υπάρχον οικόπεδο της εταιρείας έκτασης 30 στρεμμάτων  πλησίον των υφιστάμενων εγκαταστάσεων της και θα καλύπτει επιφάνεια 6.500-7.000 τμ. Η μονάδα θα υποδέχεται βύνη και θα την επεξεργάζεται, διαδικασία που στην παρούσα φάση η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης αναθέτει σε μονάδες της Γερμανίας.

 

Η εταιρία έχει προχωρήσει, ήδη, στη σπορά 3.000 στρεμμάτων με ειδική ποικιλία κριθαριού για μπίρα και είχε εφέτος τη δική της παραγωγή που ανήλθε σε 1.000 τόνους. «Έχουμε οργανώσει όλο το σύστημα της σποράς, της καλλιέργειας και της συγκομιδής κριθαριού και είμαστε σε ετοιμότητα εφόσον οι εξελίξεις στο μέτωπο της οικονομίας αλλά και της αγοράς μπύρας είναι ευνοϊκές να προχωρήσουμε στην υλοποίηση της επένδυσης. Πιστεύω ότι στις αρχές του 2010 θα ξεκαθαρίσει το τοπίο», αναφέρει ο κ.Πολιτόπουλος. Στόχος της εταιρίας είναι να καλλιεργεί συνολικά 10.000 στρέμματα με κριθάρι, ώστε η ετήσια παραγωγή να φθάνει τους 3.000 τόνους και να καλύπτει έτσι πλήρως τις ανάγκες της σε βύνη.

 

Η βορειοελλαδική εταιρία εκτιμάται ότι κατέχει το 65% της κατανάλωσης στο νομό Ροδόπης, περίπου το 10% στους υπόλοιπους νομούς της Θράκης και περί το 3,7% της εγχώριας αγοράς. Οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν το 5% του συνολικού κύκλου εργασιών της και κατευθύνονται σε Ηνωμένες Πολιτείες, Αυστραλία και χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

Για την τρέχουσα χρήση η Ζυθοποιία Μακεδονίας-Θράκης αναμένει αύξηση του κύκλου εργασιών στα 11 εκατ. ευρώ έναντι 8,4 εκατ. ευρώ του 2008 και θεαματική άνοδο των κερδών προ φόρων στα 400.000 ευρώ από 70.000 ευρώ πέρσι.

 

Πως γεννήθηκε η μπύρα Βεργίνα

Η ιδέα για τη δημιουργία ενός ελληνικού ζυθοποιείου ανήκει στον Δημήτρη Πολιτόπουλο και την οικογένεια του. Ο εξ Αμερικής ορμώμενος επιχειρηματίας, όντας ο ίδιος ζυθοποιός, απόφοιτος του Siebel Institute of Technology Chicago στο Ιλινόις αποφάσισε να ενισχύσει οικονομικά και βιομηχανικά την πατρίδα του με ένα ζυθοποιείο, καθώς η Ελλάδα τη δεκαετία του ’90 δεν παρήγαγε τη δική της μπύρα. Έτσι, το Φεβρουάριο του 1998 ιδρύθηκε η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης στη Ροδόπη, εκεί όπου κατά την παράδοση παρήχθη για πρώτη φορά ελληνική μπύρα στους αρχαίους χρόνους.

ZENITH