Skip to main content

Με προσφορές θέλουν να «ξεπαγώσουν» την αγορά οι έμποροι

Στο θεσμό των προσφορών εναποθέτουν, πλέον, τις όποιες ελπίδες τους οι έμποροι της Θεσσαλονίκης, για την μερική, έστω, αναζωογόνηση της αγοράς. Πάνω από 260 επιχειρήσεις έχουν απευθυνθεί στον Εμπορικό
Στο θεσμό των προσφορών εναποθέτουν, πλέον, τις όποιες ελπίδες τους οι έμποροι της Θεσσαλονίκης, για την μερική, έστω, αναζωογόνηση της αγοράς, που έχει υποστεί σοβαρό πλήγμα από την έλλειψη ρευστότητας και τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη, στις αρμόδιες υπηρεσίες του Εμπορικού Συλλόγου της πόλης (ΕΣΘ) καταγράφεται αλματώδης αύξηση στον αριθμό των αιτημάτων που υποβάλλονται από εμπόρους για την έκδοση αδειών άσκησης 10ήμερων προσφορών. Πιο συγκεκριμένα, στο χρονικό διάστημα που έχει μεσολαβήσει από τις 27 Φεβρουαρίου έως και χθες, στον ΕΣΘ είχαν απευθυνθεί πάνω από 260 εμπορικές επιχειρήσεις. «Είναι ασυνήθιστα μεγάλος ο αριθμός και σίγουρα διπλάσιος από ό,τι συνέβαινε πριν από 1 ή 2 χρόνια», αναφέρεται από στελέχη του ΕΣΘ, τα οποία επισημαίνουν ότι για την εξέλιξη αυτή, βασική αιτία είναι η κρίση στην οικονομία και οι συνακόλουθες επιπτώσεις της στην αγορά. Επί της ουσίας πρόκειται για μια απέλπιδα προσπάθεια να διατηρηθούν αυτές οι επιχειρήσεις στη ζωή, αφού –όπως αποδείχθηκε και από την πρόσφατη έρευνα του ΕΣΘ- στη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων οι ελπίδες που είχαν καλλιεργηθεί, για βελτίωση των τζίρων, αποδείχθηκαν φρούδες. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μάλιστα, οι χειμερινές εκπτώσεις αποτέλεσαν και το κύκνειο άσμα, καθώς από τις αρχές του έτους κι εντεύθεν, σύμφωνα με εκτιμήσεις, τουλάχιστον 30 εμπορικές επιχειρήσεις έβαλαν λουκέτο, μη αντέχοντας να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες στην αγορά. Ενδιαφέρον προκαλεί, επίσης, το γεγονός ότι κάποιοι από τους εμπόρους που κάνουν χρήση των 10ήμερων προσφορών, ουσιαστικά προχωρούν σε καλυμμένη εκποίηση των προϊόντων τους. Μια πρακτική που ερμηνεύεται και ως ο προθάλαμος της αναστολής λειτουργίας.

Χθες, εξάλλου, με ανακοίνωσή του ο ΕΣΘ γνωστοποίησε ότι πρόθεσή του είναι οι εμπορικές επιχειρήσεις να απορροφήσουν εσωτερικά –κι όχι μόνο για τώρα, αλλά σε όλη τη διάρκεια του έτους- την αύξηση στα διαρκή αγαθά από την αλλαγή στους συντελεστές του ΦΠΑ, ώστε το βάρος να μην πέσει και πάλι στους ώμους των καταναλωτών. Προτρέπει επίσης τα μέλη του να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα «Συμμετέχω», που προβλέπει την παροχή, όλο το χρόνο, εκπτώσεις από 15 έως 20% στα προϊόντα τους, αν ο καταναλωτής επιδεικνύει την κάρτα ανεργίας του.

ZENITH