Skip to main content

Μειοδότης σε δύο σημαντικά έργα στα Βαλκάνια η Άκτωρ

Μια ανάσα πριν την ανάληψη δύο πολύ σημαντικών οδικών έργων στα Δυτικά Βαλκάνια βρίσκεται η ελληνική κατασκευαστική εταιρεία Άκτωρ, στα οποία έχει αναδειχθεί, αυτόνομα ή σε κοινοπραξία, μειοδότης.
Μια ανάσα πριν την ανάληψη δύο πολύ σημαντικών οδικών έργων στα Δυτικά Βαλκάνια, όπου, ήδη, διατηρεί σημαντική παρουσία, βρίσκεται η ελληνική κατασκευαστική εταιρεία Άκτωρ. Πρόκειται για δύο τμήματα αυτοκινητοδρόμων στη Βουλγαρία και στο Μαυροβούνιο, στα οποία η Άκτωρ είτε αυτόνομα, είτε ως μέλος κοινοπραξίας, έχει καταθέσει την πιο ελκυστική προσφορά και αναδείχθηκε μειοδότης.
 
Αυτοκινητόδρομος
 
Το τελευταίο νέο έρχεται από τη Σόφια όπου η βουλγαρική υπηρεσία μεταφορών προέβη, προχθές, σε άνοιγμα των οικονομικών προσφορών που δέχθηκε από συνολικά 11 κατασκευαστικές εταιρείες ή κοινοπραξίες για το διεθνή διαγωνισμό αναφορικά με την κατασκευή τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Trakia, μεταξύ των πόλεων Nova Zagora και Yambol.

Από τη διαδικασία που ακολούθησε διαπιστώθηκε ότι η προσφορά της Άκτωρ ήταν η χαμηλότερη, καθώς προβλέπει κόστος κατασκευής για τα 36 χλμ., του αυτοκινητοδρόμου, το ποσό των 111.644 εκ. Λέβα. Αμέσως μετά ακολουθεί η προσφορά της κοινοπραξίας που έχουν συστήσει η βουλγαρική Balkanstroy κι η κροατική Constructor, οι οποίες πρόσφεραν το ποσό των 137,86 εκ. λέβα. Ο αυτοκινητόδρομος Trakia, βάσει του χρονοδιαγράμματος θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται στις 2 Αυγούστου, με προοπτική να έχει ολοκληρωθεί σε διάστημα 25 μηνών.

Έργο «μαμούθ»

Πριν λίγες ημέρες, εξάλλου, η Άκτωρ ως μέλος μιας κοινοπραξίας με την ισραηλινή Shikun & Binui Ltd έλαβε το πράσινο φως από την κυβέρνηση του Μαυροβουνίου για την υλοποίηση ενός οδικού έργου «μαμούθ» στη χώρα, προϋπολογισμού 1,57 δισ. ευρώ.

Από τα στοιχεία που γνωστοποιήθηκαν πρόκειται να κατασκευαστεί ένα τμήμα αυτοκινητοδρόμου, μήκους 170 χλμ στο Μαυροβούνιο, το οποίο εκτείνεται από την περιοχή του Bar (σημαντικό λιμάνι της Αδριατικής) μέχρι τα σύνορα με τη Σερβία. Η σχετική προσφορά των 1,57 δισ. Ευρώ αφορά στην υλοποίηση τμήματος 63,5 χλμ, εντός τεσσάρων ετών, με την έναρξη των εργασιών να τοποθετείται χρονικά μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης, η οποία αναμένεται να συμβεί σε περίπου 4 μήνες. Σε δηλώσεις του, άλλωστε, ο υπουργός Μεταφορών του Μαυροβουνίου, κ. A. Lompar, επισήμανε ότι μέσα στις επόμενες ημέρες η απόφαση της κυβέρνησης της χώρας θα κοινοποιηθεί επίσημα και στην κοινοπραξία της Άκτωρ- Shikun & Binui Ltd.

Να σημειωθεί ότι η διαδικασία του διαγωνισμού έτυχε της επίβλεψης της Παγκόσμιας Τράπεζας, καθώς πρόκειται για ένα έργο κομβικής σημασίας για το Μαυροβούνιο αλλά και μεγάλης τεχνικής δυσκολίας με συνέπεια να διαμορφώνει σε υψηλά επίπεδα το κόστος. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι περιλαμβάνει σχεδόν 50 τούνελ και δεκάδες γέφυρες, από τις οποίες τουλάχιστον μία έχει μήκος 5 χιλιόμετρα.

ZENITH