Skip to main content

Μείωση τροχαίων για τον Οκτώβριο του 2009

Στα 132 ανήλθαν τα θανατηφόρα τροχαία τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους, παρουσιάζοντας μείωση 2,9% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2008. Έρευνα της Voria.gr.
Μείωση της τάξης του 14,6% παρουσίασαν τα τροχαία ατυχήματα τον Οκτώβριο του 2009, συγκριτικά με τον Οκτώβριο του περσινού έτους, σύμφωνα με στοιχεία της Διεύθυνσης Τροχαίας.

Τα θανατηφόρα τροχαία ανήλθαν σε 132, παρουσιάζοντας μείωση 2,9% σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2008 (136 τροχαία), ενώ σημαντική μείωση 27,3% (104 τον Οκτώβριο του 2009, έναντι 143 τον Οκτώβριο του 2008) παρουσιάζουν τα τροχαία, που χαρακτηρίζονται ως «σοβαρά». Τα «ελαφρά» τροχαία μειώθηκαν κατά 13,6% (1.013, έναντι 1.172).

Όσον αφορά στα θύματα των τροχαίων ατυχημάτων, οι νεκροί για τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτος ανήλθαν σε 150, αυξημένοι κατά 4,2% σε σχέση με το 2008 (144 νεκροί τον Οκτώβριο του 2008). Αντίθετα, σημαντική μείωση παρουσιάζουν οι τραυματίες των τροχαίων, με τους «βαριά τραυματίες» να ανέρχονται σε 121 για τον Οκτώβριο του 2009, συγκριτικά με 176 το 2008 (μείωση 31,3%). Οι «ελαφρά τραυματίες» παρουσίασαν αξιοσημείωτη πτώση της τάξης του 14,3% (1.371 το 2009, συγκριτικά με 1.600 τον Οκτώβριο του 2008).

Παρόμοια εικόνα, με ορισμένες μικρές διαφοροποιήσεις, παρουσιάζουν και τα στοιχεία του πρώτου 10μηνου του 2009. Παρά το μεγάλο αριθμό θανατηφόρων τροχαίων (1.142), παρουσιάστηκε πτώση κατά 6,4%, συγκριτικά με την ίδια περίοδο του 2008 (1.220), ενώ οι νεκροί από τα τροχαία ατυχήματα ανήλθαν σε 1.274, καταγράφοντας πτώση 4,9%.

Μειωμένα κατά 8,4% εμφανίζονται και τα «σοβαρά ατυχήματα» για την περίοδο Ιανουαρίου- Οκτωβρίου, ενώ οι σοβαρά τραυματίες παρουσιάζουν μεγάλη μείωση της τάξης του 10%. Αντίθετα, αύξηση 0,5% σημειώνεται στα «ελαφρά ατυχήματα» (10.147 το 10μηνο του 2009, ενώ 10.093 πραγματοποιήθηκαν την ίδια περσινή περίοδο). Παρόμοια αύξηση (0,7%) σημειώνουν και οι ελαφρά τραυματίες, οι οποίοι φτάνουν τους 14.072, έναντι 13.981 το 2008.

Αλέξανδρος Μητάκης

Ένας στους δύο νέους θύμα τροχαίου

Σύμφωνα με στοιχεία πανευρωπαϊκής έρευνας, κάθε χρόνο χάνονται 20.000 παιδιά στους δρόμους της Ευρώπης.

Στους δρόμους μας οι εικόνες είναι σίγουρα πολύ γνωστές:  γονείς οι οποίοι  μεταφέρουν τα παιδιά τους χωρίς το απαραίτητο παιδικό κάθισμα, χωρίς τις ζώνες ασφαλείας ακόμη και στο εμπρός κάθισμα, έλλειψη  κράνους, όταν αυτά βρίσκονται πάνω σε μοτοσικλέτα.

Σύμφωνα με έρευνες, μόλις το 20% των παιδιών που τραυματίζονται στους ελληνικούς δρόμους κάθε χρόνο είναι πεζοί. Τα υπόλοιπα θύματα είναι επιβάτες διάφορων οχημάτων.

Συνεπώς, οι γονείς δεν φροντίζουμε όσο θα έπρεπε για την ασφάλεια των παιδιών μας. Το γεγονός αυτό θα πρέπει να προβληματίσει όλους και μάλλον και προς τον τομέα αυτό θα πρέπει να επικεντρωθούν ακόμη περισσότερο οι έλεγχοι της τροχαίας.

Να δούμε και τις λίγο μεγαλύτερες ηλικίες.
Περισσότερα από 10.000 τροχαία ατυχήματα σε παιδιά κατέγραψε τα  τελευταία  8 χρόνια το Kέντρο Πρόληψης Aτυχημάτων σε 4 κέντρα αναφοράς του. H  πλειονότητα των ατυχημάτων (53,5%) αφορά νέους από 15 έως 19 ετών. H συχνότερη αιτία θανάτων από ατύχημα κατά την εφηβεία είναι τα τροχαία με τον έφηβο ως οδηγό ή σπανιότερα, ως επιβάτη δικύκλου.

Κατά τη διάρκεια της προσχολικής ηλικίας είμαστε  οι γονείς και το σχολείο οι κύριοι φορείς που θα διαμορφώσουμε την προσωπικότητα του παιδιού. Στην εφηβεία, οι νέοι παραμερίζουν αυτά τα πρότυπα και περισσότερο επηρεάζονται στις επιλογές τους, από το τι θα τους πούνε οι συνομήλικοί τους.

Στην ουσία, όμως, δρέπουμε τους καρπούς της επένδυσης που έχουμε κάνει στην ανατροφή των παιδιών μας. Οφείλουμε να τα θωρακίσουμε, να τα κάνουμε να έχουν ένα περιβάλλον φιλικό, υποστηρικτικό, που θα τα βοηθήσει να μην υιοθετήσουν αργότερα τις πιο επικίνδυνες συμπεριφορές και να μην πέσουν  θύματα των κακών «προτύπων» που μας έχει φέρει ο σύγχρονος τρόπος ζωής.

Πιο επιρρεπή στα ατυχήματα μεταξύ των εφήβων είναι τα αγόρια (σε σύνολο 22.000 ατυχημάτων, μόνο 6.000 είναι κορίτσια). Στην εφηβεία αυξάνονται τα τροχαία ατυχήματα και μειώνονται τα ατυχήματα στον ελεύθερο χρόνο, η συχνότητα των οποίων είναι πολύ μεγάλη για τα νήπια έως τεσσάρων ετών.

Οφείλουμε να ασχοληθούμε πιο συστηματικά με την οδική ασφάλεια των παιδιών μας. Οφείλουμε  να τα μάθουμε, πρωτίστως, πως θα είναι ασφαλή, όταν κυκλοφορούν στο πεζοδρόμιο ή βρίσκονται μέσα στο αυτοκίνητο. Από εμάς τους γονείς, διότι αν δεν νοιαστούμε πρώτα εμείς, τότε ποιος;

του Στέργιου Μανώλη
Δημοσιογράφου
Διευθυντή του περιοδικού «Auto Τρίτη Βορείου Ελλάδος»

ZENITH