Skip to main content

Μεσά στο 2010 ο διαγωνισμός για το Θριάσιο

Σε τελική ευθεία υλοποίησής του μπαίνει το μεγάλο έργο του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο πεδίο και, όπως δήλωσε ο κ. Ρέππας, μέσα στο 2010 θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ο σχετικός διεθνής διαγων
Ύστερα από πολυετείς καθυστερήσεις, όπως όλα δείχνουν μπαίνει στην τελική ευθεία υλοποίησής του το μεγάλο έργο του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο πεδίο. Όπως δήλωσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, μέσα στο 2010 θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ο σχετικός διεθνής διαγωνισμός και να έχει εγκατασταθεί ο υποψήφιος επενδυτής.

Το έργο, συνολικού κόστους περίπου 200 εκατ. ευρώ, θα υλοποιηθεί σε μια έκταση, ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ, 2.200 στρεμμάτων, ενώ οι στεγασμένοι χώροι θα καλύπτουν περίπου 240 στρέμματα. Ο κ. Ρέππας χαρακτήρισε το εμπορευματικό κέντρο του Θριάσιου ως ένα μοναδικό έργο, που θα αλλάξει τον αναπτυξιακό χάρτη στις χερσαίες μεταφορές, προσφέροντας ποιοτικές και ανταγωνιστικές υπηρεσίες, ενώ η θέση στην οποία θα αναπτυχθεί χαρακτηρίζεται στρατηγικής σημασίας, καθώς συνδέει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και το διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας.

Σύμφωνα με τον κ. Ρέππα, μέσω του διεθνούς διαγωνισμού αναζητείται επενδυτής, ο οποίος θα αναλάβει εξ ολοκλήρου τη χρηματοδότηση του έργου, θα διαχειρίζεται και θα εκμεταλλεύεται το εμπορευματικό κέντρο για χρονική περίοδο 40 ετών.

Σε ό,τι αφορά στην κατασκευή του έργου προβλέπονται τρεις περίοδοι: η πρώτη περίοδος είναι διάρκειας 18 μηνών, μέσα στους οποίους θα κατασκευαστούν κτίρια που θα στεγάσουν χώρους περίπου 50 στρεμμάτων. Η δεύτερη περίοδος θα είναι διάρκειας 60 μηνών στη διάρκεια των οποίων θα στεγαστούν χώροι έκτασης 170 στρεμμάτων. Υπάρχει και μια τρίτη περίοδος διάρκειας πέντε ετών, από την ολοκλήρωση της β΄ περιόδου, όπου θα γίνουν προαιρετικά αποθηκευτικοί χώροι σε έκταση περίπου 70 στρεμμάτων.

Σε ό,τι αφορά στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, όπως διευκρίνισε ο υπουργός, ο επενδυτής θα καταβάλλει στη ΓΑΙΑΟΣΕ ένα ετήσιο εγγυημένο αντάλλαγμα, το ύψος του οποίου δεν προσδιορίστηκε, καθώς και ένα ποσοστό επί του κύκλου εργασιών, το οποίο όμως δεν μπορεί να είναι μικρότερο από το ετήσιο αντάλλαγμα. Επίσης, ο επενδυτής θα παραχωρήσει στη ΓΑΙΑΟΣΕ το 15% των μετοχών της εταιρίας.

Ο κ. Ρέππας ανακοίνωσε, επίσης, ότι εντός του 2011 θα έχει ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική σύνδεση του Θριάσιου με το ΣΚΑ (Σιδηροδρομικός Κόμβος Αχαρνών) και το Ικόνιο του Πειραιά, ενώ θα μεταφερθεί στον ίδιο χώρο η τεχνική βάση του ΟΣΕ, απελευθερώνοντας έτσι έκταση 120 στρεμμάτων στη Λεύκα του Πειραιά, που θα αξιοποιηθεί από τον ΟΣΕ. Στον ίδιο χώρο έχει ήδη κατασκευαστεί το αμαξοστάσιο της ΕΘΕΛ, το οποίο είναι ήδη έτοιμο και περιλαμβάνει πλυντήρια, βαφεία, συνεργεία, γραφεία, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει η μεταφορά. Η ΕΘΕΛ θα πληρώνει μίσθωμα 500.000 ευρώ το χρόνο.

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, ο κ. Ρέππας υποστήριξε ότι υπάρχουν υποψήφιοι επενδυτές που έχουν επιδείξει ενδιαφέρον, ενώ  δεν θέλησε να αναφερθεί στο ύψος των εσόδων που θα έχει ο ΟΣΕ, λέγοντας ότι είναι θέμα ερεύνης της αγοράς από τον υποψήφιο επενδυτή. Τέλος, ο υπουργός επιβεβαίωσε ότι έχει καθοριστεί ραντεβού του ιδίου και του επικεφαλής της κινεζικής εταιρίας COSCO, το οποίο έχει προσδιοριστεί για την Πέμπτη 20 του μηνός. Ο κ. Ρέππας άφησε να εννοηθεί ότι στη συνάντηση αυτή θα συζητηθεί και το θέμα του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσειο.

ZENITH