Skip to main content

Μόνιμη επιτροπή για το μετρό προτείνει ο Τζιτζικώστας

Οι τοπικοί φορείς να αποκτήσουν λόγο στο πολύπαθο έργο λέει ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας και προτείνει επιτροπή με τη συμμετοχή της ΠΚΜ, του Δήμου και του ΤΕΕ/ΤΚΜ. Πέντε προϋποθέσεις για την

Μόνιμη επιτροπή αποτελούμενη από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, το Δήμο Θεσσαλονίκης και το Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, προτείνει να δημιουργηθεί για το μετρό της Θεσσαλονίκης ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας.

Στην εισήγηση που κατέθεσε στη σημερινή ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης για το πολύπαθο έργο του μετρό, ο κ. Τζιτζικώστας προτείνει τη δημιουργία μιας μόνιμης επιτροπής με τη συμμετοχή των τριών φορέων, «η οποία θα παρεμβαίνει πλέον άμεσα, χωρίς καθυστερήσεις, σε όλα τα στάδια που θα ακολουθήσουν από εδώ και πέρα στο έργο του μετρό και απαιτούν οποιουδήποτε είδους χειρισμό. Και η επιτροπή αυτή, η πρώτη ενέργεια που θα κάνει, άμεσα με τη σύστασή της, είναι να συνεργαστεί με την πολιτική ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου, για να προχωρήσει επιτέλους το έργο».

Ο κ. Τζιτζικώστας επισημαίνει πως πλέον δεν έχει νόημα να γίνονται άλλες συζητήσεις για το έργο, ενώ με το παρελθόν (δηλαδή τις ευθύνες για την κατάσταση στην οποία περιήλθε το μετρό) ασχολείται η Δικαιοσύνη.

Στον… αέρα

Πάντως, ο ίδιος ασκεί κριτική, σημειώνοντας ότι «το μετρό είναι κυριολεκτικά στον… αέρα» και τονίζει ότι «από το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο για τη Θεσσαλονίκη έγινε έργο – φάντασμα, μετατρέποντας ολόκληρες περιοχές της πόλης σε φαβέλες».

«Το μετρό Θεσσαλονίκης είναι το μόνο έργο στον αναπτυγμένο κόσμο, που δεν έχει χρονοδιαγράμματα. Είναι το μόνο έργο, που η διοίκησή του βρίσκεται 504 χιλιόμετρα μακριά. Είναι το μόνο έργο, που τόσο ο σχεδιασμός, όσο και η εκτέλεσή του, προμήνυαν την αποτυχία του. Και την αποτυχία αυτή, την ανικανότητα και την ανευθυνότητα ορισμένων, την πλήρωσαν με βαρύ τίμημα οι επαγγελματίες, που είδαν τους τζίρους τους να καταρρέουν, οι καταστηματάρχες, που αναγκάστηκαν να βάλουν λουκέτο, οι κάτοικοι, που ακόμα και σήμερα μετακινούνται κάτω από τις λαμαρίνες και οι εργαζόμενοι, που απολύονται, όταν μάλιστα γνωρίζουμε ότι δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες που απαιτούνται», αναφέρει στην εισήγησή του ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας.

Ο κ. Τζιτζικώστας αναφέρεται και στο θέμα του σταθμού Βενιζέλου, ζητώντας να ξεμπλοκάρει άμεσα, από τη στιγμή που πλέον υιοθετήθηκε το αίτημα, που από την πρώτη στιγμή εξέφρασε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων.

Πέντε προϋποθέσεις

Οι πέντε προϋποθέσεις που θέτει στην εισήγησή του ο κ. Τζιτζικώστας και αποτελούν τη βάση επανεκκίνησης του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης είναι:

1.Η διαμόρφωση ενός νέου, ρεαλιστικού χρονοδιαγράμματος, στο οποίο θα συμφωνούν και θα συνυπογράφουν επιβλέπων και ανάδοχος.

2.Απευθείας διαπραγμάτευση μεταξύ της Αττικό Μετρό και της αναδόχου κοινοπραξίας σε ένα προς ένα τα τεχνικά, νομικά και οικονομικά ζητήματα που είναι σε εκκρεμότητα.

3.Άμεση λήψη των απαραίτητων νομοθετικών πρωτοβουλιών και παρεμβάσεων, που κρίνονται αναγκαίες, για να ξεμπλοκάρει το έργο.

4.Τη διατήρηση όλων των θέσεων εργασίας. Δυστυχώς, στο θέμα αυτό είχαμε ιδιαίτερα αρνητική εξέλιξη. Η θέση μας είναι ξεκάθαρη: Επαναπρόσληψη όλων των εργαζομένων με την επανεκκίνηση των εργασιών σε όλους τους τομείς.

5.Επιτέλους, να μεταφερθεί η διοίκηση από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και στην Εγνατία Οδός ΑΕ, για την καλύτερη παρακολούθηση και το συντονισμό του έργου.

ZENITH