Skip to main content

Νέο Business Plan για τη ΣΕΚΑΠ

Στόχος της καινούριας διοίκησης είναι σταδιακά να περικοπούν και επιπρόσθετα λειτουργικά κόστη της επιχείρησης, που ποσοστιαία θα κυμανθούν στο 8-10% του αποφορολογημένου κύκλου εργασιών της.
Το «νοικοκύρεμα» των χρηματοοικονομικών της, σε συνδυασμό με την ανάσχεση της καθοδικής πορείας που ακολουθούν οι πωλήσεις τόσο στο εσωτερικό, όσο και στις αγορές της αλλοδαπής όπου έχει αναπτύξει εξαγωγική παρουσία, αποτελούν τις βασικές στοχεύσεις του νέου business plan που έχει εκπονήσει και θέλει να εφαρμόσει η σιγαρετοβιομηχανία ΣΕΚΑΠ.

Στο πλαίσιο αυτό έχει αποφασιστεί κι επιχειρείται περικοπή δαπανών, αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, αλλά και στήριξη υφιστάμενων σημάτων της βιομηχανίας με ένα καινούριο επικοινωνιακό πλάνο, το οποίο αναμένεται να βγει στον «αέρα» μέσα στις επόμενες ημέρες. «Μέσα σε τρεις μήνες έχουν εξοικονομηθεί περί τα 2 εκατ. ευρώ», τόνισε ο νέος πρόεδρος της ΣΕΚΑΠ κ. Δ. Πράτσος, προσθέτοντας πως στόχος της καινούριας διοίκησης είναι σταδιακά να περικοπούν και επιπρόσθετα λειτουργικά κόστη της επιχείρησης, που ποσοστιαία θα είναι στο 8-10% του αποφορολογημένου κύκλου εργασιών της.

Στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου που παραχώρησε στη Ξάνθη, ο κ. Πράτσος είπε ακόμη ότι στο θέμα της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της ΣΕΚΑΠ υπάρχει, ήδη, θετική απόκριση στη σχετική πρόταση της διοίκησης, από τους μετόχους της μηδέ εξαιρουμένης της Αγροτικής Τράπεζας (το σχετικό business plan θα της το παρουσιάσουν επίσημα μετά το Πάσχα), η οποία κατέχει το μεγαλύτερο ποσοστό των μετοχών. Στις επιδιώξεις του management, εν τω μεταξύ, είναι εκτός από την εισροή «ζεστού» χρήματος για τις ανάγκες της επιχείρησης, που θα γίνει μέσα από την αύξηση κεφαλαίου, να επιτευχθεί και η διεύρυνση της μετοχικής βάσης, με τη συμμετοχή, όπως αναφέρθηκε, και νέων μετόχων.

Στις προτεραιότητες, παράλληλα, είναι και η αντιστροφή της καθοδικής πορείας που ακολουθούν οι πωλήσεις της ΣΕΚΑΠ. Είναι ενδεικτικό ότι το μερίδιο της βιομηχανίας στην εγχώρια αγορά, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, υποχώρησε στο 8,7% το 2010, από το 12,7% το 2004, ενώ και οι εξαγωγές από τους 1.200 τόνους έξι χρόνια πριν, σήμερα έχουν περιοριστεί στους 420 τόνους. Το πλάνο προβλέπει αναδιοργάνωση και ενδυνάμωση της παρουσίας τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στο εξωτερικό, με την προσθήκη και νέων προϊόντων. Όπως έγινε γνωστό η εταιρεία είναι σε συζητήσεις για τη σύναψη συμφωνίας με το συνεταιρισμό Λάρισας, για το πούρο Domenico, ενώ σε διαδικασία διερεύνησης των δυνατοτήτων προώθησης στην αγορά βρίσκονται και το πούρο με Biofilter, το τσιγάρο Slim και ένα νέο σακουλάκι καπνού. Ειδικά για την περίπτωση του Slim, τα διευθυντικά στελέχη της επιχείρησης φέρονται να πρότειναν μείωση κατά 20% των αποδοχών τους, ώστε να χρηματοδοτηθεί η εξαγορά της εξειδικευμένης μηχανής που απαιτείται για την παραγωγή του νέου τσιγάρου, κόστους περίπου 400 χιλ. ευρώ.

ZENITH