Skip to main content

Νέο γάλα υψηλής διατροφικής αξίας από την Εβροφάρμα

Η βορειοελλαδική γαλακτοβιομηχανία έχει καταθέσει τα απαραίτητα έγγραφα, για να κυκλοφορήσει γάλα ήπιας θερμικής επεξεργασίας, που θα μπορεί να διατηρηθεί στο ψυγείο για 15 ημέρες.
Την παραγωγή και διάθεση ενός νέου γάλακτος υψηλής διατροφικής και προστιθέμενης αξίας θα επιδιώξει εντός του 2010, κατά πληροφορίες, η γαλακτοβιομηχανία Εβροφάρμα. Πρόκειται για προϊόν του οποίου η α’ ύλη τεκμηριωμένα και µετρήσιµα μπορεί να χαρακτηριστεί ανώτερης ποιότητας. Στις προθέσεις της βορειοελλαδικής επιχείρησης μάλιστα, είναι η παραγωγή του εν λόγω γάλακτος να ελέγχεται δύο φορές το μήνα, από τον ΕΛΟΓΑΚ, ώστε να είναι πιστοποιημένο από τρίτο φορέα και ο καταναλωτής να γνωρίζει τι προϊόν αγοράζει.

Προς την κατεύθυνση αυτή, η διοίκηση της εταιρείας, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, έχει καταθέσει τους απαραίτητους σχετικούς φακέλους στις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες, προκειμένου να πάρει τις απαιτούμενες άδειες για τη διάθεση του προϊόντος στην αγορά και περιμένει το τελικό πράσινο φως. Στόχος της επιχείρησης, για την κυκλοφορία του νέου γάλακτος, είναι η πρώτη γνωριμία του με την αγορά να πραγματοποιηθεί στην τρέχουσα σχολική χρονιά, αλλά εάν τελικώς δεν καταστεί δυνατό αυτό, το πλάνο θα πάρει μικρή παράταση για τον προσεχή Σεπτέμβριο. Σημειώνεται πως πρόκειται για γάλα ήπιας θερμικής επεξεργασίας, που θα μπορεί να διατηρηθεί στο ψυγείο για 15 ημέρες. Η παραγωγή της συγκεκριμένης α’ ύλης γίνεται στη μονάδα αγελάδων γαλακτοπαραγωγής της θυγατρικής Campus, στη Μέστη Αλεξανδρούπολης.

Την περίοδο που διανύουμε, εξάλλου, η επιχείρηση έχει σε εξέλιξη δύο σημαντικά επενδυτικά προγράμματα, συνολικού ύψους 9 εκ. ευρώ στη μητρική όσο και στη θυγατρική, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας και τη μείωση του κόστους παραγωγής. Επιδίωξη της διοίκησης είναι να ολοκληρωθούν οι εν λόγω επενδύσεις την τρέχουσα χρήση.

Συγκεκριμένα, το πρώτο επενδυτικό πρόγραμμα για την Εβροφάρμα, με συνολικό προϋπολογισμό 7 εκ. ευρώ, ξεκίνησε προ τετραετίας και ήδη βρίσκεται στο 80% της υλοποίησής του. Αφορά στην αναβάθμιση των γραμμών παραγωγής, την προσθήκη συσκευαστηρίου και επεξεργασίας των προϊόντων με μεγάλη διάρκεια ζωής (τυροκομικά, γιαούρτι κλπ).

Το έτερο, προϋπολογισμού 2 εκ. ευρώ, αφορά στην Campus και επίσης έχει περαιωθεί κατά 80%. Οι εκτελούμενες επενδύσεις στην περίπτωση αυτή σχετίζονται με την επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεων.

Η σειρά προϊόντων της Εβροφάρμα περιλαμβάνει φρέσκο γάλα, γιαούρτι, λευκά και κίτρινα τυριά. Η εταιρεία έχει παρουσία στην αγορά με γάλα φρέσκο κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα, ενώ στην Αθήνα κυκλοφορούν τυροκομικά και γιαούρτι. Το 2009 ο όμιλος παρουσίασε ζημιές 325.000 ευρώ έναντι κερδών 69.000 ευρώ της προηγουμένης χρήσης, ενώ για τη μητρική τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 81.000 ευρώ από 53.000 ευρώ το 2008. Όσον αφορά στον κύκλο εργασιών, τόσο για την Εβροφάρμα, όσο και ο ενοποιημένος, κινήθηκαν ανοδικά.

ZENITH