Skip to main content

Νέο κέντρο διαχείρισης δικτύου ενεργοποίησε η Globul

Δραστική ενίσχυση της τεχνολογικής της υποδομής επιτυγχάνει η θυγατρική της Cosmote στη Βουλγαρία Globul με την ενεργοποίηση του νέου κέντρου διαχείρισης του δικτύου της, επένδυση συνολικού ύψους 9 εκ
Δραστική ενίσχυση της τεχνολογικής της υποδομής επιτυγχάνει η εταιρεία Globul, θυγατρική κινητής τηλεφωνίας που διατηρεί στη γειτονική Βουλγαρία ο όμιλος της Cosmote, με την ενεργοποίηση του νέου κέντρου διαχείρισης του δικτύου που έχει αναπτύξει στην τοπική αγορά.

Πρόκειται για μια επένδυση συνολικού ύψους 9 εκατ. ευρώ, η οποία εγκαινιάστηκε επισήμως στις 20 Μαΐου και με τη λειτουργία της θα παρέχει τη δυνατότητα στην επιχείρηση να παρακολουθεί το δίκτυό της σε 24ωρη βάση σε ολόκληρη τη χώρα.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής τεχνικό υπεύθυνο της Globul, κ. Απ. Πανγκούτσο, η υλοποίηση της επένδυσης στην ουσία υπαγορεύτηκε από την ανάγκη να καλυφθεί με επάρκεια η αυξημένη ζήτηση που φθάνει στην εταιρεία. «Έχουμε καταγράψει μια επταπλάσια αύξηση στην κίνηση της φωνής, ενίσχυση κατά πέντε φορές στην κυκλοφορία των SMS και θεαματική αύξηση, περίπου 272 φορές, της κίνησης στη μεταφορά δεδομένων, στη διάρκεια των τελευταίων πέντε ετών», επεσήμανε το ανώτερο στέλεχος της εταιρείας, προσθέτοντας πως στο συγκεκριμένο διάστημα η Globul επένδυσε στο δίκτυό της περί τα 600 εκατ. ευρώ και ότι το καινούριο κέντρο αποτελεί σημαντικό ορόσημο αυτού του επενδυτικού προγράμματος.

Σημειώνεται πως η θυγατρική της Cosmote είναι σήμερα ο δεύτερος μεγαλύτερος «παίκτης» στη βουλγαρική αγορά κινητής τηλεφωνίας, με συνολική πελατειακή βάση που, στο τέλος Δεκεμβρίου του 2009, διαμορφώθηκε σε περίπου 3,9 εκατ. πελάτες, εκ των οποίων οι έχοντες συμβόλαιο ανέρχονται σε σχεδόν 2,1 εκατ. και αποτελούν το 55% της συνολικής βάσης πελατών της εταιρείας. Όσον αφορά στα έσοδα από υπηρεσίες, όπως έχει γίνει γνωστό, αυτά μειώθηκαν κατά 5,4%, κατά την ίδια χρονική περίοδο, ως αποτέλεσμα της επίδρασης της οικονομικής κρίσης, της έντασης του ανταγωνισμού και της μείωσης στα τέλη διασύνδεσης. Παρόλα αυτά η εταιρεία κατόρθωσε να αυξήσει το μερίδιο εσόδων της και παράλληλα πραγματοποίησε σημαντικά βήματα για τη μείωση του κόστους, επιτυγχάνοντας περιορισμό των εξόδων σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων πωλήσεων και διανομής (-15%), marketing (-36%), εξυπηρέτησης πελατών (-9%) και των λοιπών και διοικητικών εξόδων (-11%). Τα λειτουργικά της έσοδα προ αποσβέσεων, εξάλλου, παρουσίασαν μείωση 4,3% και διαμορφώθηκαν στα 366 εκ. λέβα (ή περίπου 190 εκ. ευρώ), ενώ τα συνολικά έσοδα υποχώρησαν 2,6% σε 877 εκ. λέβα (ή περί τα 400 εκ. ευρώ)

Κύριος αντίπαλος της Globul στη Βουλγαρία είναι η εταιρεία Mobitel, θυγατρική της Telekom Austria, η οποία «είδε» τα έσοδά της να μειώνονται κατά 7,9%, και να διαμορφώνονται σε 1,2 δισ. λέβα (ή σχεδόν 630 εκ. ευρώ) στη χρήση του 2009.

ZENITH